AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.843.100

Ökad effekt på min 335i

Sida 219 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
det är precis vad jag ska göra. Vill inte boosta och pressa för mycket. solänge man kan hålla 16-17 till redline har man är otroligt snabbt bil. 450 på hjulen räcker.
Jag skulle inte välja ASR eftersom dem uppradera inte hela aggregat, bara en del.
Precis fått meth kittet , jultomten har kommit tidigt i år :-)
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
1000Tack Pea och R1000!!
Vad bra! nu har jag lite värden att mixtra med nästa vecka! =)

Ser att "Ign correction" skiljer sig ganska mycket, tror max är 200, har ni nån kommentar?
Nån som testat högre på User Torque? 90? 95? (lär väl inte gå med ASR då?)

Pea, jag trodde DKG:n pallade för mera tryck än den vanliga? Fast jag kanske missuppfattat det...

Tack för all info!
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Pea,
jag snackade med Helix, de lovade att ta fram en ny silicon-tube eftersom våra bilar inte har den delade varianten längre...får se hur den kommer att se ut. Tillverkade du din själv?
pe
771
pea
BMW M3 E92
Bubbla, du kan sätta ign corr lägre så här års när det är kallare ute, eller höja ut och behålla ign corr.Kör loggar så du ser vad som funkar bäst på din bil, enklaste är väl att göra 2 mappar och byt mellan dessa.

Lådorna skall väl tåla ungefär lka mycket , men dct skall enligt specen klara 600nm och 9000rpm, men eftersom jag är en av de första som tar ut så mycket torque på lådan, mycket mer än M3an vill jag testa mig fram

pe
771
pea
BMW M3 E92
Jag tillverkade en ny överdel av aluminimrör så jag kunde ansluta siliconröret från ic
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Bubbla: Här finns en del info om förhållandet mellan User Torque och Ignition Correction. Länk En del får man kanske avfärda som att det är skrivet For the Purpose of Obscurity men det finns en del matnyttigt i alla fall.

Principen är att med 100% Ignition Correction förebyggs (i viss mån) att motorn spikar m h a att förändningen sänks. I 0% läget förlitar man sig på motorns knacksensor på samma sätt som JB3 gör i det avseendet, d v s ECU får själv helt bestämma graden av förtändning (när gnistan kommer relativt kolvens läge).
Shit ni snackar om 500+ whp och 700nm. Tål ens n54 den effekten. Med sån effekt lär saker ge upp varje månad. Det är ju inte bara lådan och kopplingen som ska tåla effekten.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jag gjorde en logg idag och jag ligger på 1,1 bar (15,9 psi) som max, som sjunker till 1,0 bar (14,5 psi) vid 7000 rpm.
Dessa små turbos håller laddtrycket skapligt bra tycker jag.

// Thomas
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Big Tom: låter väldigt mycket 14,5 psi på redline för våra lilla turbos. Antar att låg IAT tillåter att boosta mer på höga varv.
Håller med Enrico 14,5 psi vid redline låter mycket.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
ingen här som har BBS Challenge fälgar på sin bil (19 tum), jag hittar inga bra bilder på e9x och just den fälgen.

/Andreas.
Håll till höger eller gasa.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
BBS CH: Länk
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jag hittade en logg från i somras när det var +26 graders utetemp och jag hade exakt samma laddtryck vid 7000 varv.

IAT var då 50 C (122 f) jämfört med 30 C (86 f) idag.

// Thomas
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
En förklaring kan vara att PROcede har separata mappar för MT resp AT.

MT-mapparna håller laddtrycket hela vägen jämfört med AT-mapparna sänker laddtrycket innan växling för att skona lådan.

// Thomas
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Enrita: Tack, då ska jag slå till på en uppsättning. Tycker det var riktigt snyggt.

/Andreas.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
bbs ch....

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Tack Bomis. Sjukt snygga, och med tanke på att jag betalar 8k för en uppsättning med sjyssta Bridgestone - så är det inget att snacka om.

/Andreas.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
här har du min gamla m3:a....hade bbs ch på den, sjukt snygga! Länk
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Fina fälgar - och en mycket snygg bil Bomis.

R1000 - Vet du hur det har gått för Zoppo?

Någon liten effektökning måste jag ju göra..

/Andreas.
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
mistafrizz: Min Procede är fortfarande till salu om du vill ha lite effektökning till ett bra pris. =)

//Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.