|
Sida 217 av 712
|
|
|---|---|
| utborrade original turbos. | |
|
Enrico: 'Flow-preppade' eller ? Av vem ? /Janne |
|
| BigTom: 0,1 bar ska vara runt 20-30 hp beroende på hur aggressivt timing blir också. | |
| Turbos jag ska få är dem där: Länk | |
| enrico,Är det någon som har testat turbosarna vad de ger och om de håller? | |
| nope, dem ska testas snart. Terry måste göra en speciell mapp för det. | |
|
Har skummat igenom tråden, det låter spännande =) Om oldbooster krämar fram 500 rwhp med originalturbo så undrar man ju hur mycket det går få ur en N54?? |
|
| Jag vill kunna hålla 16 psi boost till 7000 varv. Det räcker tror jag. Runt 420 på hjulen är tillräckligt. | |
|
Misslud från DP´s är åtgärdat. Det var en värmeplåt som låg emot och bara att vika undan lite så blev det helt tyst. Supernöjd med AR catless DP's ! Bilen belönades sedan med en helranson V-Power och så fick man göra slut på lite mer av RFT :-) Det var väldigt varma vid hemkomsten trots att det är kallt ute. Jag tror de nya blir Michelin Pilot Sport PS2, de påstås ge bra väg- och svängegenskaper. Andra tips på bra däck som ni har provat själva? |
|
| GY Asymmetric eller Pirelli PZero är båda TOP gatu däck. | |
|
Vilka tror du ger bäst turn-in och stabilitet av PS2, GY och PZ Enrico? Jag vill att däcken ska vara så stadiga som möjligt, d v s ha stadiga sidor. Jag tar gärna viss spårighet istället för att det blir för degigt. |
|
| Länk | |
| mina nästa däck kommer att vara antingen Pirelli PZero eller Bridgestone RE11 Länk | |
|
Jag hade Pirelli PZero på min E91:a och de var väldigt bra ! Iofs bara 18" men ändå ! Har ingen erfarenhet av Bridgestone. /Janne |
|
|
måste fråga en sak , bomis och enrico ... bogfix/lagfix/throttle delay fix ... är det någonting som är intställt automatiskt eller får man fixa det själv med gaugen ?! |
|
| i JB3 bogfix finns bara i senaste beta mappar. Lagfix har alla mappar 3/5/7 . | |
|
jag har 8.3 tror jag ... ska lägga in 8,5 snart ... borde ju finnas i 8,3 också ?! men det finns där automatiskt va ? ? ingenting man behöver "ställa in" ? |
|
|
Det verkar finnas flera typer, PZ Nero och PZ Rosso Asymetriska. Vilka är bäst att svänga med? |
|
| Bara Pirelli Pzero, ingen rosso, nero , blu , verde hehe | |
|
PZ Rosso är en äldre typ. Det nya P Zero är det absolut bästa Pirelli gjort. Har kört både Rosso & Nero tidigare, Nero är bättre än Rosso, som är förhållandevis mjukt. /Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.