|
Sida 215 av 712
|
|
|---|---|
|
så länge ac inte är i gång spelar det ingen roll,och det var väl inte såå varmt på autoobahn, den styrs fö. av en elektromagnetisk koppling. |
|
|
Bomis skrev: "Jag skulle säga att våra bilar är ganska exakt lika snabba....när jag var själv i min bil och big tom hade enrico med i sin bil så hade jag 1 billängd till två på tomas i slutet av racen och i det motsatta fallet hade tomas 2-3 längder på mig när jag hade med enrico i min bil." Nja, Bomis... Enligt filmerna jag har på datorn så hade du 0-½ billängd till din fördel i båda rejsen när jag hade Enrico i min bil... Jag kan lägga upp fler filmer ikväll så du får se. :) Jag lägger även upp filmer på rejsen mellan mig och Enrico inom kort. :) // Thomas |
|
| på båda första race kunde jag se väldigt tydligt Bomis backljus. Vi pratar mer om 1-1.5 billängd. Iallafall det spelar ingen roll. | |
|
Filmer kommer Enrico, då får ni avgöra hur långt avståndet var. :) Detta är fördelen med att filma allt vettu. :) // Thomas |
|
| Enrico, är det pm-racing som fixat med din Giac? | |
|
Saxat från annan tråd "Fick pris från BMW angående powerkit till 135i/335i, tyvärr stod det inget om det till dieseln. Från 17 925 kr (montering tillkommer)(ny reg. besiktning tillkommer). " - undrar vad det kan innebära? /Andreas. Håll till höger eller gasa. |
|
| Bubbla: yes PM-Racing som nu heter Stertman Motorsport. | |
|
Tack Enrita, är det en sån här du har? Länk Verkar ju väldigt praktiskt jämfört med piggy... |
|
| Thomas/bomis: Laddar ni 17 psi? | |
| sevak>> jag boostar mellan 15-16,5 psi give and take... | |
|
Bubbla: Flashloader byter bara mappar. man flashar inte bilen med den. Den finns inte än för våra bilar men kommer ut snart. Flasha måste du göra på plats hos stertman Sevak: GIAC STAGE 2 BETA boostar nu 14.5 Proced och JB3 boostar 15.5-16 allt detta "sustained" Vi kan inte boosta mer en 14.5 psi med flash eftersom man måste skriva på nytt alla mappar för över 14.5 psi. BMW har bar gjort mapparna upp till 1 BAR - 14.5 psi. Giac håller på att skriva dessa mappar nu för att kunna boosta mer. |
|
| OK Enrico, tack för infon, vem på Stertman har du kontakt med? | |
| Mattias Stertman är den person du ska prata men.. | |
|
Det borde vara lag på att 335 ägare vid tillfälle provar en steg 3 bil. Jag är ju bortskämd med bra effekt på hojen men är klart imponerad av vilken fjong det har blivit i bilen :-) Säkert inte ett dugg mer än i andra steg 3 bilar men jämfört med original och även JB+ är det en avgrund till fördel steg 3. I trimsammanghang är det också billigt. Det handlar om ca 20 kkr och det är vad man får betala för 15 hp till på en hoj och får 100 hp till på 335 jämfört med original. Tack alla ni som har bidragit med goda típs och inte minst fina steg 3 delar. Nu gäller det att tänka till lite på vad som krävs, RFT ska bort men det ser snart ut att vara löst genom att det förbrukas gummi varje dag nu. Greppet är nästan obefinligt på 2an på torrt och den spinner även på 3an lite om det lutar uppför eller är ojämnt. |
|
| 20.000 för Steg 3 ? hmm , downpipes: 5200 , IC: 7000 , piggy: 4-7000 .... tja nästan 20 iaf , sen tillkommer moms o tull på detta också får man tänka på , ca 25 kanske ? sen lite montering för den som har tummen mitt i handen , så vips , är vi en bra bit ifrån 20 :P ehehe | |
| Är det någon som kör med Heat Wrapping på DP's och har åsikter om det? Någon häst kanske kan vinnas dels genom att avgastemperaturen ökar och dels genom att temperaturen i motorrummet sänks? Det kanske sänker ljudnivån lite också genom att det inte blir samma klang i rören. | |
|
Här har ni filmerna från rejs nr 2. Ni får själva bedömma om ni tycker resultatet är likvärdigt med de första rejsen: Två pers i min bil: Länk Två pers i Bomis bil: Länk Btw, AC:n stängs av automatiskt vid fullgas. Jag har kollat upp det. // Thomas |
|
| i 4 växel får du runt 1 bil (minus/plus en meter...) känns som du får heatsoak på slutet eftersom Bomis tar in riktigt mycket där och snabbt. Om ni var lika hela vägen känns konstigt att han passera dig på så sätt. Kanske RaceCooling kylar inte tillräckligt. | |
| Vishnu verkar gå lite bättre i detta rejs... | |
|
Fast på slutet av min 4:e växel så tar jag ju tillbaka avståndet igen... Jag tror faktist inte att det skiljer speciellt mycket mellan dessa två intercoolers. // Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.