AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.772

Ökad effekt på min 335i

Sida 214 av 712
Har någon köp Air Scoops från cyba?
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Kan tyvärr inte vara med i kväll, men jag är jättesugen på en test och det känns som att bilen också är med på det. Hoppas på fler tillfällen innan snön kommer. Bilen kommer att ha sommardäck hela vintern så att den kan rastas när vägen fri från is och saltsörja.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Enligt den här artikeln ska även etanol och isopropanol fungera med Meth-system Länk

Bäst att studera närmare dock vilka nackdelar som finns med respektive tillsats. Snowmobile vet säkert vilka alkoholer som kan nyttjas för deras system.
Ni
213
Nisse977
550i -07 M-Sport
130i -07 M-sport

327i -87 Turbo,
673hk 900Nm
Ja just det ja, stämmer mycket riktigt att BMW kommer ha singelturbo på 3L sexan, i alla fall i 535i GT bilen, bör också komma i nästa årsmodell av 335i.
Motorn heter då N55.

Saxat från Wikipedia:
The N55 is a turbocharged straight-6 automobile engine from BMW. It was launched in early 2009 in the new BMW 5-Series Gran Turismo in the BMW 535i GT model.[1] It is BMW's first production single turbocharged gasoline engine that combines the use of Valvetronic, turbocharger technology and direct injection technology.

:)

__
Nisse Ljung
Jag måste fan ha tummen i röven alltså. Försökt i 1 timme att montera cybas Air scoops. Har skavt bort färgen på kanter har böjt skiten o gjort allt får ändå inte till de ändå säger folk att dem monteras på 5-15 min.
Vet ej om jag fått något dåligt ex.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: tog du ut fram grillen? Man kan inte bara sänka den in.
Måste man ta bort njurarna (kidneys)?
Fan trög jag är nu när jag tänker efter när alla fotar så har dem tagit bort njurarna. De va så jävla mörkt och jag va så ivrig så jag råka tappa 2 torx skruvar i motor rummet. Får handla 2 nya.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
jag tappade Torx nyckel i motor haha då blev jag surt och gav upp
Enrico: Hur gick de förresten på autobahn?
Jag blev riktigt jävla arg kom ur minst 10 olika svordomar ur min mun. Fattade inte hur folk montera dessa på 5-10 min. Försökte trycka i dem direkt i hålen, försökte stoppa in dem underifrån allt gick åt helvete.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
På Autobahn gick bra!
Big Tom och Bomis bilar går ganska lika nu. Jag fick 2-3 billängd från Big Tom 80-270 :-)
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Det var ju själva f-n att man missade Autobahn träffen, men har sett att Thomas redan laddat upp några filmer på tuben. Håller också tummarna för en till träff innan den vita pesten lägger sig...

Hur gick de när thomas och micke körde mot varann utan kameraman?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
tack enrico och tomas för trevliga race....jag skulle säga att våra bilar är ganska exakt lika snabba....när jag var själv i min bil och big tom hade enrico med i sin bil så hade jag 1 billängd till två på tomas i slutet av racen och i det motsatta fallet hade tomas 2-3 längder på mig när jag hade med enrico i min bil...
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
sevak>> tyvär blev det inte man mot man denna gång men jag tror att det hade varit i princip jämt skägg då... +- pytte pytte för hur mkt soppa resp person hade i tanken...a/c på el av m.m....
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
jag kan även meddela att enricos bil går ruskigt bra på sin giac betaversion...han kommer bli riktigt farlig när han får in stage2+ i bilen med 16pis boost...förmodligen blir han snabbast då.....ska iaf bli spännande och se.....
pe
771
pea
BMW M3 E92
Har enrico lagt på sig, att en kille gör 3 billängder,.

Körde du inte med din enrico, nyfiken på hur giac stage 2 går om man jämför med jb och vischnu
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Så här gick det på Autobahn... :)

Två pers i min bil:

Länk

...och två pers i Bomis bil:

Länk

// Thomas
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Pea ---> Ja, 85 kg tar tydligen ut sin rätt...! ;)
Vi provade flera gånger, och resultatet blev lika varje gång.

// Thomas
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
jepp det var väldigt lika....jag hade tio liter mer i tanken..vet inte om det gör någon skillnad....

dessutom glömde jag som vanligt och stänga av den där satans ac:n.....hade du din av tom? någon som vet om det gör ngn skillnad???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.