AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.412

Ökad effekt på min 335i

Sida 213 av 712
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Har för mig att det skulle klarna upp och bli lite kallare torsdag och fredag - iaf i Sthlm.

/Andreas.
Håll till höger eller gasa.
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
Engine Fault , Reduced Power ... va innebär det , förutom att bilen går som en Opel Ascona ? :S
limp. Stäng av bilen och starta igen;)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
du har fått limp
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Yes, vi får hålla koll på SMHI!

// Thomas
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
limp....hur hände det? har du bt-kabel?
Ni
213
Nisse977
550i -07 M-Sport
130i -07 M-sport

327i -87 Turbo,
673hk 900Nm
>Nisse: Fan va E30:in går!
>Du får testa mot E30 V10 som varit med på nåt event.

Jo jag är mycket nöjd med resultatet av flera års tänkande, filande och skruvande :) Ville bygga en hållbar överladdad E30 med banåkarambitioner. Allt är inte klart än men några provkörningar har jag hunnit med. Har fullt laddtryck mellan 2500-7000rpm, så den kommer inte riktigt så tidigt som era 335or..

Jag har mailat Gustav och frågat om jag fick vara med på något event och det skulle gå bra :) Jag gissar att E30M3an med V10 är svårslagen då jag har 205 breda däck att försöka tygla ner 800Nm igenom, och missar man starten så är det svårt att hämta tillbaka.
Titta bara på NisseJärnets körningar mot den bilen på eventet. Dock pajade ett tändstift vid det tillfället, så han tappade en del på det också...

Hur går det med framtagning av "bolt on" värre turboaggregat till 335orna? Har det kommit något passande eller är det alltid originalsnurrorna som pressas? Jag förstår att tråden inte handlar om extremtrimning men är ändå nyfiken på vad som dyker upp på marknaden.

__
Nisse Ljung
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
det börjar komma uppgraderade turbos ute nu. Originala men utborrade så att dem är större inuti.
Det kommer säkert också singel turbo ute snart.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Om jag har fattat det rätt kommer nyare 335 att få singelturbo. Därmed borde det vara lättare att byta ut dem mot större dito genom att aggregatet blir mer centrerat i det trånga utrymmet och det nya aggregatet kanske har större kapacitet från början? Det nya grenröret bör ju passa i vart fall, eller så gör man ett eget för singelturbo. Det verkar tyvärr som de små originalaggregaten i 335 inte är så speciellt hållbara på det sätt som de pressas till på steg 3 nivå. Kör man t.ex. 17 PSI för jämnan så åker man kanske på att byta dem i tid och otid och det är ju trist om aggregaten är gränssättande för mer boost när DET går att tämja med Meth.

Helt klart finns mängder med intressanta utmaningar och möjligheter för 335 framöver som t.ex.

Länk

Ti
534
TigerDejan
Bomis:
Nej det undrar jag också hur det gick till , haha.
bytte till map 5 o gasade på ett par gånger ganska omgående , sen hände det. Märkligt iom det va inte varmt ute heller , ca 11 grader.
Gasade visserligen på innan jag bytte till map5 också , men ändå.
Nej jag har tyvärr ingen BT-kabel.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Vädret ser lovandet ut !

Länk
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
TigerDejan: utan att se vilka koder du har fått är det svårt att säga vad felet är , map 5 på 98-99 oktan ska funka fint med en stock bil. Kanske det var bara en adaptation grej. Fortsätta med map 5 i en par dagar och se om du får limp igen. Det är inte farligt alls.
Ti
534
TigerDejan
Enrico:
Nae fan jag e inte orolig för någonting ännu, kanske bara hade med att göra att jag gasade på ordentligt direkt när jag satte igång det ... kanske bara en en adaptionsgrej som du säger ...
ska köra på lite till o se va som händer ...
sen ska jag fan beställa en bt-kabel också , alltid bra o ha :P
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
TigerDejan: vilken varvtal fick du limp? hur körde du när det hände? drog du fullt en växel?
Ti
534
TigerDejan
vet faktiskt inte vilket varvtal det kan ha varit , men ganska högt upp 5500+ iaf
gasade ur 2an och 3:an
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Vad säger ni kemiexperter om Isopropanol?
Kan det fungera på samma sätt som Methanol?
Jag har det på jobbet i mängder... ;)

// Thomas
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Den där GT-R:en är ju sinnesjuk - det måste till en Veyron för att plocka den??
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Big Tom, Isopropanol tror jag vi hade när vi startade viggenplan, på 80-talet...tror det är bra krut i det... =)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
håller tummarna och ber till vädergudarna....vi ses kl.19.30 på statoil i enköping....

det blir ett litet giac, jb3 & vishnu race i kväll på autobahn i startfältet:

big tom
bomis
enrita
r1000?

fler?
Ti
534
TigerDejan
wihoooooooooooooooo , MYCKET filmer vill vi se :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.