|
Sida 211 av 712
|
|
|---|---|
|
Riktigt roligt att läsa om alla mods, skapar ett visst tryck, känner att man är lååångt efter just nu . Det ska bli kul att träffa er på ett event till våren och se hur era bilar presterar. Men det är även intressant att ta del av hur ni upplever bilarna efter allt ni gjort:-) //Stefan |
|
|
Enrico ---> Ja, meth är den självklara modifieringen på våra steg 3-bilar! Om jag inte har hunnit fixa meth själv så kommer det bli riktigt intressant att se hur stor skillnaden blir på din bil. Btw, jag är hemma från Indien nu... Kanske är det läge att åka till Autobahn för att köra ett före-meth-test? ;) // Thomas |
|
|
BigTom: Sorry för mitt missförstånd ett par sidor tillbaka. Som jag skrev i mitt inlägg så ursäktade jag mig för om jag missuppfattat något vilket jag tydligen gjorde. Jag skrev "0-200 på 8,5?" och du skrev "Helt rätt" vilket jag missuppfattade som att du bekräftade siffrorna :-) Nisse: Fan va E30:in går! Du får testa mot E30 V10 som varit med på nåt event. |
|
|
Om jag uppfattar rätt T-Röd är väl Ethanol ? Jag antar att man kan använde Ethanol också, den har mindre oktan antal men ska också funka fint. lite enklare att hitta. Också när man pratar om "Vatten" då är det väl distillerade Vatten som man ska använda . Vart köper man det? Tänker använda 70/30 mix och köra också detta setup från killen som gjörde en jätte bra review på Snowperformance: Injection based on: BOOST Boost/IPW: 99% / 1% Injector start: 8 psi Injector full: 11 psi Power Nozzle based on: BOOST Power nozzle injection start: 11 psi Power nozzle injection full: 13 psi Länk |
|
| Allt på plats och provat UA. Utvärdering får komma senare, det regnar så fästet är uselt. Körde först valet mode (otrimmat) och provade sedan med 75 resp. 85 procent User Torque. FMIC har jag köpt av Thobias, det är en Racecooling (som är tät...) | |
|
Här är några ställen där man kan köpa metanol, de flesta av dessa säljer o chså destilerat vatten, så det är inga större problem att få tag på Jag googlade och fick denna lista, ett pris jag hottade var 17/lit Försäljning av Metanol mm. Swed Handling AB - Norrköping-Linköping Tel. 011-24 84 84 Spårg. 9, Box 21, 60102 NORRKÖPING Produktnamn Företagsnamn METANOL AB ALFORT & CRONHOLM METANOL BRENNTAG NORDIC AB METANOL SUNCHEM AB METANOL MASENS KEMISK TEKNISKA AB METANOL UNIVAR AB METANOL SKÅNE HOBBY AB METANOL JAMS AB METANOL GÖTEBORGS TERMOMETERFABRIK AB METHANOL HELM SKANDINAVIEN A/S METANOL ISOCHEM AB METANOL SOLVECO CHEMICALS AB METANOL SWED HANDLING AB METANOL SIGMA-ALDRICH SWEDEN AB METANOL SKANDINAVISKA GENETEC AB METANOL VWR INTERNATIONAL AB METANOL SVENSKA STATOIL AB METANOL SKÅNE HOBBY AB METANOL TAMRO MEDLAB AB METYLALKOHOL BERGMAN LABORA AB METANOL KEMEK AB METANOL THORD OHLSSON KEM PROD AB METANOL AB ALFORT & CRONHOLM Metanol kan också kallas träsprit, därför att man förut framställde metanol genom att torrdestillera trä. Metanol är mycket giftig och kan orsaka blindhet. Egentligen är det inte själva träspriten som är farlig utan formaldehyden som metanolen omvandlas till när kroppen försöker bryta ner den. Formaldehyd är farligt för ögonen och nervsystemet, och det är den som kan orsaka blindhet. För att motverka denna process ska man dricka etanol, då tar kroppen hand om den istället och omvandlingen till formaldehyd fördröjs. Kroppen kan då ta hand om den lilla mängd formaldehyd som utvinns och den blir heller inte skadlig för kroppen. Om man av misstag fått i sig metanol bör man dricka etanol (det vill säga vanlig sprit) och hålla en hög etanolhalt i blodet i flera dagar (förslagsvis på sjukhus), då metanolens huvudsakliga giftverkan uppkommer först när den i kroppen dehydrogeneras till formaldehyd och senare myrsyra, istället för till acetaldehyd och senare ättiksyra som etanol gör. Om kroppen även har etanol att bryta ner kommer den att prioritera etanolen, och då kommer metanolen att passera genom kroppen med avsevärt mindre skadeverkan. Information från Länk Metanol kallas även träsprit (CH3-OH) drick den inte för då ser man lite dåligt efteråt. Flampunkt +11 grader (Bensin strax under noll) oktan (RON) 105 grader celcius |
|
|
Grattis Micke! Du får bjuda på en tur om tillfälle ges någon gång i framtiden! Själv funderar jag på en V70 diesel vad tror ni om det gentlemens :-) ? |
|
|
Tjena grabbar. Längesen. Tänkte se va ni tycker om min ide. Funderar på beställa ic o dp. Då e min tanke såhär: vintern ligger runt hörnet. Funderar på att satsa på dp nu i vinter. Och sen slänga på ic till våren när d blir lite varmare. Ska ju egentligen vara tvärtom först IOM kylning e viktig på dessa bilar. Men IOM d vinter snart så tänkte jag dp först. Fyll på med tankar :) |
|
| Pea: känns som lättaste är att köpa 5 liters dunkars hos Hobby/Rc bilar butiken eller köra T-röd sprit. | |
| TigerDejan: Jag skulle spara och beställa allt tilsammans i mars så att du fixar bilen i april. | |
|
jo det är klart , så kan man också göra, det är inte det att jag inte har pengarna , för jag hade kunnat beställa båda direkt. men det känns bättre att dela upp det lite istället :P svider inte lika mkt då. haha. |
|
| Verkar va riktigt avancerat att montera ett meth kit. Vad kostar bara delarna? | |
|
Vishnus meth-kit verkar väldigt enkelt att montera!!! Rolle... |
|
| Rolle: Men det är väl bara anpassat för dem som kör vishnu eller? | |
| Rolle: Men det är väl bara anpassat för dem som kör vishnu eller? | |
| roger, fick du ordning på beta mapparna? | |
| Jag köpte det hår. Bästa kit från Snow performance Länk | |
|
Sevak: Ja det är anpassat till Proceden. Pea: Tror att Racecooling ic inte är 100%, men det var ju deras första dom byggde, kör med stage-2 mapp nu och det funkar bättre. Får nog snart en ny ic från Racecooling och Meth-kittet från vishnu, då ska jag försöka läsa av alla felkoder jag har, men fattar inte hur man läser av dom på proceden, har försökt några gånger men inte lyckats??? För mycket på jobbet nu bara, hinner inte ens tvätta pärlan.... //Roger.. |
|
|
Enrico! Ser bra ut det där kittet.. Hur gör du med behållare? //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| Roger , funkar på min , tändningen på, trampa en gång på gasen, läs koden eller koderna till höger längst ned i listan på procede software, klart! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.