|
Sida 210 av 712
|
|
|---|---|
|
Roger: Vad ska jag skärpa mig med? Sa jag något ont om BMW? Enrita: Jag har precis så bra koll så att jag ser vad som händer. Killen i den röda GT-R:n växlade till 4:an, därav tappet som blev. Kolla samma GT-R mot den bronsfärgade M5:an, som i sin tur kör ifrån den blåa Touringen utan problem, så förstår du nog just hur bra en GT-R går. |
|
|
Carlee82: Du skrev i inlägget: "Galna ryssar 300+ på allmän väg i regn ;) Undrar hur länge den killen i GTR´en kommer leva. Men med tanke på att BigTom´s 335:an gör 200 sprinten på 8,5s så har han ju en hyffsad chans mot den där GTR´en bara asfalten är torr. Hejja hejja!"...kändes som att du pratade om just den GT-R:n som är med i filmen? Ser du hur lätt det går att misstolka inlägget? På dig låter det som att du menar just den i klippet. |
|
|
Jo det gör jag ju också! Men så klart inte på allvar, du missade smileyn. Läs på sidan 208 så förstår du kanske också mitt skämt. |
|
| M_86: Du får säga va du vill om BMW, bryr mig inte alls, men detta är en civilicerad tråd så lägg ner skitsnacket bara... | |
| Det är inget skitsnack, så du kan sluta antyda det. Olika tider finns överallt, du ser det likaväl som jag, ändå snackar jag skitsnack...? | |
| Vet du vad, svara inte ens på det, för det kommer ändå inte leda till nåt. Jag ber om ursäkt, jag måste ha sett fel på 7.7, 7.5, 8.6, 9.4..aldrig sett siffror så lika. | |
|
Så här är det M_86: * Min bil gör 100-200 km/h på 8,8 s enligt racelogic vid +15 graders utetemp med 19"-hjul. Den har också presterat samma intervall på 8,4 s, men det har jag valt att inte presentera då det utfördes vid ett nedförslut. * Min bil gör 100-200 km/h på 7,5 s enligt hastighetsmätaren vid -1,5 graders utetemp med 17"-hjul. Jag hoppas verkligen du förstår vad skillnaden mellan olika hjulstorlekar, utetemperaturer och riktig prestandamätning vs prestandamätning med hjälp av hastighetsmätare innebär? Förstår du inte det så kan jag tyvärr inte hjälpa dig min vän. Inläggen mellan mig och Carlee82 som handlade om GT-R:en på 800 hk vs min 335:a var skrivna med en tydlig ironisk underton. Självklart så har inte min lilla fjuttiga 335:a en sportmössa mot ett monster på 800 hk. Det trodde jag verkligen ingen skulle tro. Förstog du inte det heller så kan jag återigen inte hjälpa dig min vän. Var snäll och lämna denna tråd, då du öppenbarligen inte har förstått ett jota om vad som hänt och skett under det senaste året. // Thomas |
|
|
Det är så trevligt när alla dessa allvetande experter ploppar upp i denna tråd med jämna mellanrum. Speciellt när inläggen är skrivna en fredagskväll runt midnatt med en stadig snedfylla... :D :D // Thomas |
|
|
Hur mycket påverkar fästet för er på torrt väglag nu med kallare temp, Det var en kille här på forumet som provkörde min, och höll på att ta en annan bil när bakhjulen släppte på 3an under full accelaration, lite spännade att sitta bredvid. Får ni ner kraften utan hjulspinn på 2an ,3an ? vad för däck i så fall, mina är good year assymetric, vilka skall vara bra säger dom. |
|
|
Jag förstår precis vad allting innebär, och jag förstår att hjul osv gör en stor skillnad. Det jag inte förstår är varför du lägger upp tider efter mätaren och när det är svinkallt? Vem försöker du imponera på? Det skiljer hela 2 sekunder från mätaren jämfört med RL...antingen har du en sjukt stor felvisning, vilket jag knappast tror, eller så kör du inte på plan väg. Dina tider förbättras avsevärt beroende på temperatur enligt dig, är då en 335i SÅ känslig för tempen så kan du iaf inte må bra när du är ute en sommardag då det är 30+ ute! Jag förstår inte heller varför du ska göra köra tider just när det är kallt? 15 grader är ingen speciell värme, isåfall kan man väl sätta en standard? Alla som kör RL kan göra det när vi har 15 grader, för oavsett om det är turbo eller sugmotor så påverkas motorerna, om än lite mer när det är turbo. Detta fenomen kommer bara från dig, ingen annan 335 ägare uppför sig såhär, ingen annan 335 förare gör tjuvstarter som du heller. Ni behöver väl inte hela tiden säga att jag ska lämna tråden, jag sitter och funderar på varför du gör såhär, du ska väl kunna svara på ett bättre sätt än att försöka dumförklara mig, eller klarar du inte det? Tar du det för personligt? Av det jag har sett så är det många andra som funderar på samma sak och varje gång ändrar du ton till den graden så att du blir otrevlig. Håll det på en bra nivå, annars kvittar ditt svar! |
|
|
Ska JAG hålla en bra nivå och sluta vara otrevlig? Jag ser inte riktigt var jag varit otrevlig, jag har försökt hålla mig till så väsentlig information som möjligt. Vad kallar du ditt uppförande som? Läs igenom dina inlägg igen och återkom gärna. Vad kallar du detta? "Ni måste vara direkt bombade om ni tror att den GT-R:n ska köra mot en fjunig 335?! Den har 800 hk...vad har en 335 att säga emot? En bulle? Skärp er för fan..." ...och det här? "Och du big tom rs4...du ljuger som vanligt! Inte konstigt att folk undrar och tar dig för vad du är...en lögnare!!" ...och det här? "Inte en jävel vågar prata men jag gör, sluta vara den tönt du är!" Gott uppförande? Sorgligt.... Jag har tydligt uppgett både utetemp och hjulstorlek i filmen där jag kör 100-200 km/h på 7,5 s. Jag ser inget problem med det. Så länge man tydligt uppger förutsättningarna så kan man prova hur och vad man vill. Ge dig nu. Du skämmer bara ut dig. // Thomas |
|
|
Du är Kenni från Zatzy va? Om så är fallet så har jag nu fått förklaringen till ditt erkänt dåliga uppförande. // Thomas |
|
| Snälla M_86! Låt den här tråden vara i fred, du tillför absolut ingenting! Jag har haft enorm hjälp av den här tråden, men det är knappast sådana inlägg som dina som har hjälpt mig! | |
|
Kan vi börja prata om 335i tuning igen? Isåfall har jag nu beställt snowperformance stage 3 meth injection kit och stett charge pipe med 2 injector bungs! Har läst mycket senaste tiden om methanol och det känns som en viktigt uppgradering för våra 335 för prestanda och generellt för motor. Låga olje, motor och luftintags temp kommer att hjälpa väldigt mycket. Jag ska montera den direkt när jag får den eftersom bilen behövs inte mycket nu i vinter . |
|
|
Jag glömde bort vart jag befinner mig, kritik är ju inte något man kan skriva här, oavsett hur någon här uppför så klappar man varann på ryggen. Faktum kvarstår, du mår bättre av att ljuga för dig själv och vill inte ens svara på mina frågor, säger väl allt. Jag har inte heller försökt dölja vem jag är, så jag förstår ingenting av vad du vill få fram med det. Jag kommer bevisligen inte få svar på mina frågor eftersom du inte kan, så jag avslutar det här, så får tråden vara ifred. |
|
| Enrico: Är inte methkit på något sätt farligt för motorn? Jag menar man kommer upp i ca 500 hk. Pallar den verkligen de trycket? Vet att kraxx har kört med meth kit länge. | |
|
Kul att du är på gång med Meth Injection Enrico :-) Det känns som det naturliga steget på den nivå du är och jag räknar med vara på till nästa säsong. Redan nu märks att frånvaro av diffbroms är ett stort minus... Jag har monterat bort original DP's nu i kväll, det tog ganska prick 2 timmar från att jag gick in garaget. Inte alls mycket skruvande men bilen ska hissas, bottenplåten bort mm och första gången måste man vara försiktig och tänka på vad och hur man gör saker. Hade ingen öppen 22 mm nyckel till lamdasonderna och affärerna är stängda men en 22 mm 12-kant ringnyckel sågades upp med vinkelslip och fungerade bra. De nya rören åker på lite senare i kväll efter en bit mat. Det borde gå betydligt snabbare genom att jag nu vet hur det ska tas. I morgon monteras FMIC på och bilen kommer att testas. Ser att det finns olja på en anslutning på befintlig IC så det är inte helt tätt. Det åtgärdas genom att nya slangar monteras i samband med den nya ICn. |
|
| Methkit är bara bra för motor , sänker temp och förhindra knock. Om man kör den vanliga boost då får man en 15 % ökning av prestanda. Visst kan man köra också en race map med ökad boost för ännu mer prestanda men inte hela tiden. Läs om meth så du förstår hur det funkar. | |
|
pea>> jag håller på att försöka lära mig och få kontroll på bilen med wavetracdiffen nu när det ständigt är blöt ute på vägarna ;) det är LÄSKIGT att dra på i kurvorna....för drar man på lite för mkt med nya diffen så åker man fan av vägen...iaf jag än så länge Jag kan även tillägga att jag är sjukt nöjd med idiffen och rekommenderar verkligen alla som har möjlighet att uppgradera diff....det blir en helt annan bil....effekttappet på kurviga vägar är minimalt.... |
|
| r1000>> nu är du stage 3 va? welcome in the club! :) Du kan väl skriva några rader i kväll om hur du upplever bilen med nya dp's och fmic :) Vilken fmic är det som åkt in i bilen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.