AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.888

Ökad effekt på min 335i

Sida 21 av 712
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Bubbla

Hur får man bort kontakten? Ska man dra den svarta kontakten inkl.strömsladden uppåt eller?!
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Svar till Bubbla:

Inte än. Men snart! Vi börja byggandet på måndag.
Tar la några veckor innan det blir klart. "Då menar jag hela systemet.

PEA och jag kommer att uppdatera info när det ges möjlighet.
pe
771
pea
BMW M3 E92
Gustav på m5board var ute och sökte konkurrenter för tester de brukar göra på något flygfält nånstans, de hade visst nya m3 som de skulle testa mot olika bilar.
Får se om de tycker det är intressant att köra mot 335 vischnu V2.
De kör race 50-250 km , kolla deras hemsida.....
Skulle tycka det vore skitkul att kunna dra mot M3 på allvar.
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

PEA.. vi byter däck på din bil om du skall köra.
Det går ju inte ann.. att bara spinna bort alla hästarna!
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
André,

på den svarta kontakten sitter en liten hake i form av en böjd pianotråd/ståltråd, den måste frigöras antingen genom att trycka eller dra, kommer inte ihåg vilket, när den är frigjord så lyft bara av kontakten. Bruka inte våld, kontakten lossnar lätt om man gör rätt. Lycka till. //Bubbla
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Det låter spännande Heartware, vet du nåt om pris?? Kattar? osv, övrigt utförande?
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
Får man bort hastighetsspärren när man kör med procede? Och om inte vet någon hur man får väck den på en 335:a?

///Danne
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Andre: Jepp det är den kontakten. Gör som Bubbla skriver, tråden ska tryckas in inte dras ut.

VHDanne: Med standard Procede försvinner inte spärren nej men det går att få till tydligen. Folk jobbar på det :)
Spärren når man snabbt som attan tycker jag och bilen har över 2000 varv kvar att ge på 6an vid 260 på mätaren och vill bara fortsätta. Precis som man läst i motorpressen känns bilen lite lätt i fronten mellan 200 och 230 men sen tycker jag det stabiliserar sig. I 250 känns den stabil som bara den.

Pea: Om Gustav an tillåta en söndertrimmad Supra som pajjar var 5e meter på sina träffar måste han tillåta en trimmad 335 tycker jag =) Du kommer få pisk av nya M3 men inte med mycket.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Hillstreet

Försökte att trycka in tråden och dra kontakten uppåt men det hjälper inte! Den sitter fast. Ska inte tråden frigöras på någon sätt först? Räcker det endast att trycka in den?
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Andrè: Tryck och lirka lite så ska den lossna. Har för mig att den satt hårt första gången.

//Joakim

mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Hej,

Jag skulle ut och koppla bort spjället på min 335 Cab men den ser nog inte likadan ut som dom andra för jag hittar ingen svart kontakt på ett relä.

Är det någon som vet var man kan hitta den på en cab?

/Mikael
ka
14
kazeline
Bmw 540i - 01
Ni som har gjort uppgraderingar på era 335:or, har ni haft problem med överhettning någon gång? är det någon som upplevt att bilen går skitbra tills den helt plötsligt "switchar" till ett "lugnare" tillstånd för att få ner överhettningen ???

(inte hänt mig ja har inte ens en 335i men ja bara undrar, intressant o veta)

Mvh / A.H
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
Hillstreet

Är alltid spjället öppet när bilen är avstängd? Så man inte tar bort kontakten när spjället är stängt, kanske en dum fråga men något jag kom att tänka på bara.

///Danne
pe
771
pea
BMW M3 E92
hade inne min bil för att dämpa avgasljudet något hade, det lät ganska illa vid vissa varvtal.Killen på ferrita mårkte att avgassytemet vibrerade, och satte dit extra fästen mellan rören för att stabilisera,gjorde en hel del.
En stor del av ljuden försvann,tänkte testa ett tag.
Hade från början tänkt att sätta dit en fullflödesdämpare, testar detta först.

Der blir köra av mot m3 , samt en massa andra bilar, finns en lista på detta forum onder m3,m5 mm. m5forum arrangerar,
önska mig lycka tiil, kan nog behöva de...
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
VHDanne: Det är alltid öppet när bilen är av ja.

//Joakim

Pea.
Du behöver inte oroa dig för dåligt grepp på det flygfältet iaf. Det är räfflad betong.

Flåklypa
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
Pea

Om du har v2 i bilen nu så önskar jag dig all lycka!!! Men om inte....kör ej =)

///Danne
ma
500
marineutter
540IA Touring Executive 1995
525dA E61 Touring 2004
Hej alla,

Aeven jag som gar i tankarna att byta till 335i/535xi (US-spec) undrar samma som 'kazeline' skriver och fragar ovan...!

Aer det nagon som haft detta problem att era 335i;or gar in i 'noedlaege' pga oeverhettning naer och om man varit ute och piskat bilen???

Har hoert och laest om detta (olika officiella/inofficiella kaellor).

Menar bara att om detta sker mer aen ofta med icke trimmade 335i;or, sa torde era 335i med vishnu proceed typ ga in i noedlaege oftare....beror kanske pa hur man koer :>

Tacksam foer svar!

Avundas er alla som redan koer BMW med dubbelturbos (diesel som bensin).

mvh marineutter
pe
771
pea
BMW M3 E92
Marineutter. Jag har aldrig varit med om att bilen gått in i "nödläge" inte ens när jag kört stenhårt, inte haft några problem över huvud taget.
Har ändå häng på procede ,downpipes, viscnu avgassytem.
ma
500
marineutter
540IA Touring Executive 1995
525dA E61 Touring 2004
Pea; Later ju kanon!!!! Kanske bara 'mandags-exemplaren' (om det nu finns) som har haft problem! Eller kanske de foersta modellerna hade det, vilket nu atgaerdats!!!

Men som sagt har inte du problem med procede, downpipes etc - laer det ju inte har nagot med konstruktionen och goera. Lite barnsjukdomar fran boerjan av modellen/motorn.

Pea, din bil maste ju GA och LATA (hoeras) som ett AS...:>. Inga bilder pa avgasssystem att dela med dig, eller en schysst videa a' la youtube?????

Du har en coupe E92 va?

Mvh marineutter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.