|
Sida 205 av 712
|
|
|---|---|
| Sevak: du har ju flash.. skit i mjukvara från BMW , du ska flasha om efteråt iallafall. | |
|
Enrico: Vet men som jag sa innan vill ändå ha en original mjukvara utan lagg ifall jag ska köra original någon gång i framtiden. Får jag ej nya aggregat på goodwill fixar jag de på försäkringen sen när WG/turbosarna pajjar. Min bil funkar helt felfritt förutm WG rattle men störs bara av de ibland om man letar efter ljudet. Finns ju folk på e90post och här på AP som kör med revision 4 aggregaten som ändå har rattle. Får nog ta o släppa de här. Har iallfall hittat en företag som har BMW DIS, 400:- för felsöking. |
|
|
If you change your software you will get turbo lag, I tried it. Before I upgraded the software turbo engaged at 1500 rpm, after installing it engages at 3000 rpm, but I'm okay with because it protects your turbo, if you use good synthetic oil it improves the lag to 2500 rpm aproximately. What you should try to do is upgrade the software and then reset only the wastegate acutator to the old setting to get rid of the turbo lag. Keep the stock exhaust, don't do the golf tee, your car will be tip top. |
|
|
Sevak: när du flashade bilen ska V-Tech ha kopierat din original program vara först, sedan modifierar man det på en annan fil så att du har alltid din original kvar. Det är så GIAC gör, hoppas att V-Tech har gjort detsamma. |
|
| Självklart har dem gjort så. Men jag har läst att den gamla programvaran ej går att använda ihop med nya aggregat. | |
|
Sevak ---> Jag har den absolut äldsta programvaran i bilen kombinerat med den senaste versionen turboaggregat, och det verkar ju fungera hyfsat...? Bilen går ju framåt iaf. ;) // Thomas |
|
|
Sevak: det är ingen problem med gamla programvara och nya turbo aggregat. Giac använder till exempel den första programvara för att kontrollera wastegates. BMW försöker göra e ful fix för det som inte funkar iallafall eftersom många folk med båda nyaste programvara och nyaste turbo får iallafall WG rattle efter ett tag. Problemet ligger i hårdwara. |
|
|
bmw uppgraderar alltid programvaran vid turbobyte....men enligt många på e90 så ska den nya programvaran funka riktigt bra...eftersom jag inte lämnade bilen till bmw för mitt turbobyte så får jag behålla pre 29,2 :) Det enda den nya programvaran gör är att den justerar wastegate annorlunda jämfört med 29,2.... |
|
|
En kanske jävligt dum fråga, men när man får en ny bil måste väl alla programvaror vara uppdaterade? Köper du en dator tar det en halv dag att uppdatera allt. //Stefan |
|
| En ny bil får programvara som är tillgängligt/ny just på den tidpunkt. | |
| En ny bil får sin SW vid linen, dvs i produktion - vill du ha det senaste får du be ÅF dumpa ner det senaste innan leverans, om det nu har gått länge mellan tillverkning och leverans dvs... | |
|
Idag bänkade jag bilen hos turbocenter med Stage 2 Beta: 350 hp och 485 Nm på hjulen! Länk |
|
| Enrico: Kan de verkligen stämma? Jag tror du har mer;) | |
| 350/485 på hjulen på en AT är inte illa! Ruskigt trimvänliga mskiner. Är riktigt sugen på en 535i när den dyker upp i Europa. Blir ju också bara en turbo att hålla reda på... | |
| Har nu 15hp och 40 nm mindre än JB3 men bilen går mycket bättre och tror att den är också snabbare i min åsikt. Graphen är mycket smidigare och bilen håller mer power på höga varv. GIAC håller på att fixa Stage 2 för officiellt release. Ska få nya flash version nästa vecka hoppas jag. | |
|
Vad räknar man för drivline förlust på en 335 automat vs manuell?? |
|
|
15 % vs 12 %. // Thomas |
|
| Jag räknar med 19% med AT. | |
|
Oj, det låter högt. 20 % brukar ju vara standard på 4wd. // Thomas |
|
| Dyno Dynamics mätning av 535d AT, standard shootout graph har jag för mig räknade 20% förlust på drivlinan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.