|
Sida 204 av 712
|
|
|---|---|
|
OM, det mot förmodan finns någon 335-ägare som inte har någon typ av tuning är det bara att höra av sig via PM. Min nästan nya JB+ Enhanced (behöver ej öppnas för att ställa om effektnivå) säljes för halva nypriset installerad och klar. Då ingår även kontroll före/efter via OBD-uttaget att det inte finns några felkoder och t.ex. test på om 100% läget kan nyttjas utan felkoder, vilket går bra på min bil. Mer info finns här, dela priset med en faktor 2 :-) www.forex.se och se Länk för mer info. För att öka tryggheten ges även en 14 dagars Money Back garanti i händelse att köparen inte blir nöjd med prestandaökningen... I min bil har den gett ca 14 PSI laddtryck vilket ger en STOR effektökning jämfört med original, uppskattningsvis ca 50 hp extra pållar på slangarna. Installationen är enkel att ta bort vid t.ex. servicebesök. |
|
|
Kör gärna piggy! Då kan jag vara säkert att jag har än snabbare bil :-) båda jb3 och vishnu är otroligt bra just nu efter 3 års utveckling så det är mer en smaksak . Med ny bil det är kanske bättre med piggy eftersom det finns fortfarande inte en snabb sätt att flasha bilen original än. |
|
| R1000: har letad länge efter kallare stift men tyvärr finns ingenting ute... Riktigt synd. Har försökt också att få Alpina kolvar som har lägre compression utan att lycka än. | |
| R1000: jag som startade tråden har modifierat bilen minst(nada). Undrar om min fyrhjulsdrift sätter någon begränsning för eventuell modifiering? | |
| Ja, du har så bra startfäste att det gott och väl räcker med en JB+ (till att börja med...) :-) | |
| 279usd * 7sek/2 = ca 1000 kr? Har jag räknat rätt på priset då? | |
| Med tanke på att du är en Living Legend som har skapat tråden borde du få den gratis, men det stämmer, en tusing blir bra. Se till att bli först bara nu in i PM-lådan med beställning i ärendet :-) | |
| R1000: jag ska tänka på saken, jag surfar via wap portalen så jag kan ej Pma. Vart bor du? | |
|
Det är 2 1/2 år och ca 3000 poster sedan du frågade om lämligt trim, är det inte dags att slå till nu :-) Jag bor i V-ås trakten. |
|
|
R1000, du har PM! Sevak, jag ställde samma fråga nyligen gällande nya mjukvaran. Kolla sidan 202. |
|
|
Zoppo: Ska du byta till senaste mjukvaran? Undra om man kan få sina aggregat utbytta utan att byta mjukvara? Thomas: Fick inte du senaste mjukvaran när du fick dina aggregat utbytta? Vill veta om de fanns något turbolagg? |
|
|
Zoppo i pool position för JB+ :-) Länk (Ej JB3+, finns ej) |
|
| Jag kan kontra med att bjuda på en SSTT, villkor att jag får åka med på en tur. Hämtas i Täby, skickar ej. Först till kvarn! | |
| Kanske finns nån där ute med Pre 29.2, isf kan man få en JB2HR oxå! Bara att hämta (pinout) Yes =) | |
|
Jag tror jag har den senaste mjukvaran ,fick bilen i april-maj, det var ingen större lag utan jag tyckte den funkade bra imget störande lag. Men med procede och dp är det 0 lag. |
|
| Sstt? Pre 29.2? | |
|
Miztafrizz, SSTT Spli Second Turbo Tuner, Länk Den jag har är den äldre varianten. JB2:an kan man nog köra med andra varianter av mjukvara som kom efter 29.2, om man står ut med att rensa koder, den är utvecklad för de tidigare mjukvarorna, innan 29.2. Här kan säkert nån mer kunnig flika in. |
|
| När jag körde på min original mjukvara så hade jag inget lagg. Vi säger att bmw byter ut mina aggregat på goodwill och dem lägger i en mjukvara som har lagg. Jag har min gamla original mjukvara sparad på en dator. Kan man lägga i den utan att få problem? Kommer inte köra på original mjukvara ändå men man vill ju ha en utan lagg ifall man ska köra bilen original. | |
| Pea, min BT-cable identifierar min ecu som msd80, borde det inte vara msd81? Hur reagerar din? | |
| Bubbla vad menar du ? jag har ingen BT kabel använder procede software för diagnos och koder | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.