|
Sida 203 av 712
|
|
|---|---|
| Piggy är den värsta option för automat låda. Den bara krånglar den eftersom låda pratar inte som den ska med ECU efter alla signaler ändras på olika sätt. Min AT har blivit mycket snabbare och roligare efter flash. | |
|
Har inte upplevt det på sättet du beskriver Pea, men jag har ju bara dp ännu, ingen annan mod =) Och som sagt, jag kör DKG:n manuellt, då är den helt suverän! |
|
|
Ni som kör 335:or med trim. När bytte ni tändstift första gången? Hur många mil med trim hade ni kört vid bytet? Hur ofta tänker ni byta tändstift? Enrico: Vet att jag frågat dig förut men har tyvär glömt bort. |
|
|
Jag bytte tändstift efter 4500mil trimmat och dom var inget slitna alls, men Har hört om andras som varit riktigt slitna så för min del vet jag inte hur ofta man ska byta, men jag byter igen efter 4000mil ändå. //Rolle.. |
|
|
Varför är det så många i USA som råkat ut för att HPFP behövts bytas? Den ända jag vet på detta forum som fått den bytt är jag eller de va förra ägaren som fick den bytt pga av att bilen gick ojämt vid låga varv när bilen va kall. |
|
| HPFP till 335 pajar i hela världen. Att det finns så många rapporterade pumphaverier i USA beror kanske på att det finns så många fler 335or där, procentuellt kan det vara samma mängd hos oss. Om man bara som en räkneövning säger att 5% pajar i förtid (lågt räknat) så kanske det betyder 3 bilar i Sverige och 500 i USA. | |
| tror att detta händer mer i USA pga hög ethanol värde i deras bensin. | |
| För tändstiften: jag bytte mina efter 1500 mil och dem var helt borta.... ska byta nu varje 1000 mil tilsammans med olje byte. | |
| jag bytte nyligen och mina stift var var ganska slitna oxå.... | |
|
Vad kostar tändstiften hos bmw? I USA har dem garanti på HPFP till 20 000 mil har många skrivit på e90post. Gäller samma garanti i Sverige? |
|
| sevak>> svar nej.....jag köper stift på mekonomen 6 st för c:a 800 kr...på bmw kostar dom c:a 1250.... | |
| bomis: Är det exakt samma stift. | |
| bomis: Är det exakt samma stift. | |
|
sevak>> exakt samma stift som vad? det finns bara en version till våra bilar det är bosch zgr6ste2 |
|
| samma som bmw säljer skulle stå med. | |
| jepp | |
| Ska lämna in min bil snart när jag har tid till BMW för WG rattle. Skadar ju inte att försöka få nya turbos på goodwill. Inget fel på dem nu men ljudet kan va irriterande ibland. Någon som vet om det är turbolagg i Bmw senaste mjukvara för 335? | |
|
Det är trist att det inte finns annat än originalstift att köpa. En steg 3 bil med ca 100 hp mer än original kräver säkert ett eller två steg kallare stift jämfört med original för att fungera tillförlitligt p g a mycket högre temperatur i förbräningsrummen. Om inte annat så borde man sätta i kallare stift för att ha bättre marginal vid körning vid körning på t.ex. Nurburg Ring (eller event)där maskinen belastas maximalt under längre tid. Jag har nu kört ett par dagar med Vishnu och kan inte säga annat än att jag är supernöjd att redan nu märka en avsevärd prestandaförbättring utan att ens ha monterat på FMIC eller DP's (som jag väntar på). Idag kopplade jag in Valet mode på prov via DTC-knappen för att jämföra med otunad bil. Herre dj--lar vilken skillnade det blir. Kör Vishnun på 75% så länge tills de andra grejorna kommer på. Då bör det bli riktigt bra och krävs ändå lite till så är det bara att montera ett Meth-kit lite diskret i skuffen som knappt kommer att märkas om man gör det lite finurligt. |
|
|
Vad tycker ni? Ska man köra Vishnu-mod direkt, eller ska man köra in bilen först. Är det stämmans mening att Vishnu är bästa trimmet? //Stefan |
|
|
StefanL>> vishnu el jb3 är helt en smaksak...nu kommer jb 2,0 med liknande options som proceede/vishnu Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.