AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.839.775

Ökad effekt på min 335i

Sida 202 av 712
pe
771
pea
BMW M3 E92
Bubbla, märker du av lagen i auotläget om du gör en kick-down eller skall accelerera med en nedväxling?
Dum fråga, men dps catless, påverkar det lambdavärden mm hos bilprovningen? måste man hålla på att montera om systemhelvete varje gång man ska besiktiga kärran?
Sevak: jag har WG-rattle för övrigt, blir turbobyte nu hos BMW inom kort. Låter tyvärr förjävligt mellanåt, det är så att folk kollar och förväntar sig att det kommer en gammal skrotdieselmerca när jag bromsar in vid ett trafikljus och motorn går ner i varv.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Pea, vet inte, kör ALDRIG i autoläge, har aldrig gjort, endast manuellt =)

Menar du att problemet är större än med den traditionella autolådan?
Ska testa i morgon.
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Hej,
Jag har 135 tillverkad maj -08. Är det någon vits att få nya mjukvaran? Har möjlighet att få det vid nästa verkstadsbesök. Är det någon som vet hur den senaste mjukvaran känns? Det kanske inte är så många här i tråden som kör original men jag hoppas att någon känner till detta ;)
shadowfire: Låter dina på tomgång med. Mina låter endast när jag typ står still och gasar upp den, i början kommer vanligt avgasljud o i slutet rattle. Så inget jag störs av så mkt. Ska dem byta dina på goodwill eller försäkringsärende? Är din bil original?
Sevak, jo, det hörs mest då den är kallstartad typ, det kommer och går lite. Mest hörs givetvis då man gasar till lite och släpper på gasen (då WG'n fyller sitt syfte). Jag köpte kärran med Svensk Bilgaranti, så jag har inte brytt mig om att jiddra med BMW... de vägrade ta det på garantin eller goodwill först, men vad jag har förstått nu så kommer de ta materialkostnaden på goodwill (men arbetet kommer försäkringen täcka). Bilen är original. WG-rattle är tydligen sjukt vanligt på 335orna.
Det är även mycket vanligt att folk får tillbaka de efter dem fått dem utbytta. Dem kommer säkert uppgradera din mjukvara med hoppas du ej får en med turbolagg.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Zoppo:

Enligt vad jag läst så borde nyaste programvaran vara helt ok.

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk Länk
Någon som vet vart man kan köpa en fin hållare till boost gauge?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
vad har du köpt för boost gauge? vanligtvis följer med någon hållare
Har ej köpt någon än. Har tittat på x-line och någon annan minns ej vad den heter. Har tittat på lite hållare men inga fina. Finns de någon anpassad för 335? Rixster är ju klockren med 390 dollar för en gauge.
MEN ska de stå.
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Tack för hjälpen rob!
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: jag kollade alla möjliga Boost gauges som fanns och då valde jag rixster även om den kostade mer för att den såg bäst ut i själva bilen . Finns också det Länk för 250 USD
Enrico: Den ser också ganska bra ut. Men 125 dollar för en Ventpod. 1000 kr med frakt för en plast bit som ska sitta i ventilationshålet. 250 dollar för den med gague då köper jag hellre rixster den är den finaste som finns. Får se hur de blir.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Sissådärja, då är Procede Rev II på plats och prova UA. Stort tack till Thobias som var här och lämnade grejorna. Köpte även hans laddtrycksmätare, ska bara hitta en annan lösning för montage än medföljande semla.

Bilen körs ännu med reducerad effekt genon att varken IC eller downpipes är på plats. Jag hade inte räkna med att det skulle bli någon skillnad överhuvudtaget genom att enheten bara är ställd till 75% torque vilket ska ge ungefär samma laddtryck som JB+. Men, helt klart går bilen märkbart bättre redan nu. Den laddar lite mer och framförallt även tidigare på alla växlar. Ljudet i maskinen ändrades så att ett nästan metalliskt skorrande vid fullt pådrag som har hörts original och med JB+ nu är borta. Det märks att Proceden är mer optimerad för 335. Funktionen med mapswitchning via DCT-knappen är djäkligt bra även om jag inte har kört den starkare mappen än, det får vänta tills de andra steg 3 grejorna är på. Jag uppskattar också den vettiga programvaran och enkelheten att ansluta en PC för att se statistik eller ställa om parametrar. Fortsättning följer när de andra grejorna är på.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Pea, jag har testat lite mera i autoläget och visst finns det problem med lagg, det kanske inte är lagg men den uppför sig lite udda ibland. Gasar man t.ex på 4:an så kan den börja dra nån halv sekund innan den ändrar sig och smäller i 3:an, upplever du det? Totalintrycket tycker jag är bra, mycket bättre än den vanliga lådan.
pe
771
pea
BMW M3 E92
Bubbla , det känns som om den växlar ner , (kolla varvräknaren) men som om den inte släpper på boost, eventuellt kan vastegaten öppna, för att sedan stänga efter en halv sekund.
Kör man manuellt är det inga problem, men kör man i autoläget och skall köra om kan det bli lite ryckigt.
Den gör inte så om du testar att koppla ut piggyn , utan då känns den bra.
Ess programerade om dct lådan när de trimmade m3 .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.