|
Sida 201 av 712
|
|
|---|---|
| jag tror stenhårt på att det finns mer mos och kyla att hämta om man byter rören som går till turbo/intercoller....dvs byta ut dom stackarna som sitter på idag...det har man med framgång gjort på andra bilar.... | |
|
Jag hade dubbla CDA-boxar på min gamla 335 coupe och tog luft från en fläns som låg under fronten, tror det funkade ganska bra. Ska se om jag har några bilder på detta arrangemang. Jag har kvar detta paket och tänker montera på den nya bilen. //Stefan |
|
|
Jag ska även kolla över rör till turbo/intercooler denna gång. Lägg gärna upp bilder på era projekt, skulle vara riktigt kul att se:-) och gärna bilder på bilen så man kan få dregla lite. //Stefan |
|
|
Stefan: Jag förväntar mig att du ger Couperna vad de tål sen... ;-) /Andreas. Håll till höger eller gas. |
|
|
Så där ja: Original DP: Länk Här har de åkt av, jämförelse med AR: Länk Samt AR catless på plats: Länk Allt gjort av Velle, (tack för tipset Janne!) Kanonduktig samt mycket noggrann =) Jobbet tog två timmar, fast då ingår en Calzone oxå! Vill nån ha kontakt med honom så PM:a. |
|
|
Herredj--lars, originalrören ser ut som långt framskridna tarmvred i jämförelse. Det enda som är bra dimension på är kattarna men där ligger ju en yta motsvarande en fotbollsplan inrullad och stryper. AR ser väldig fina ut :-) |
|
|
bubbla: Grattis, du har inte manuell låda va? Säg till om du får WG rattle på tomgång om ett tag. |
|
|
bubbla: Kul att du blev nöjd ! Vad blir för mer mods ? Har du bestämt vilket trimm ännu ? /Janne |
|
|
Har följande delar till salu: AR Design Racekattade Downpipes 3" --> 6000 kr Procede V3 Rev I --> 5000 kr Dubbla koniska insugsfilter med anslutningsrör --> 1000kr //Erik |
|
|
Jag har ett Rixster turbotrycksmätar kit till salu av den digitala varianten: Länk Powerpost vid intresse |
|
| Vad blir nästa kärra Tobias ? | |
|
R1000, kan bara hålla med, originalen ser rent av konstiga ut. Kvaliteten på AR är top of the line! Passade hur bra som helst, gled liksom på plats (Velles teknik hjälpte nog till) Sevak, jag har DKG, hade lite problem i början med att hålla reda på 7 växlar, men nu funkar det bra, jättenöjd, rekommenderas! Janne, tack än en gång kontakten med Velle! =) Vet inte vad det blir för trim, FMIC kommer i helgen, montering nästa vecka, sen bestämmer jag vilket trim det blir... Har kört lite i kväll och bilen andas bättre, det känns åtminstone så. Nu hörs turbo-vinandet också. Fast frågan är om man ska återställa "golf tee mod" nu är det nästan för mycket, folk vänder sig om på gatan långt innan man kör förbi dem. Efter 6 mil fick jag en felkod, BT:n visade lambda, jag har inte monterat o2-fix ännu(kommer på i helgen), men det gick klockrent att radera den! =) |
|
| Skulle nån som har race cooling Ic kunna kontakta Panoz på e90post, han vill ha info från nån som har den hur den funkar. | |
| StefanL>> hör av dig om du hittar ett rör-kitt som är större än orginal gällande turbos & intercooler för det är mitt nästa projekt....turbocenter hade lite ideér om detta.... | |
|
bomis: Jag har också anlitat en kamrat som håller på att skissa på ett rör-kitt. Blir det bra kan vi tillverka flera! Fick reda på att den nya motorn i 335:an kommer med ett turbo-aggregat. Detta innebär att effekten kommer att kunna ökas samtidigt som förbrukningen minskas. Vad säger ni om detta? //Stefan |
|
|
306-hästarsmotorn i nya 5-serie GT har bara ett aggregat. Det borde finnas mer utrymme över för större aggregat som kan pumpa mer luft, lättare att få dit ännu bättre DP's. Kommer denna motorn även till 335i ? Får du den i din 2010, StefanL ? /Janne |
|
| StefanL>> Hojta till direkt om han får till något bra!! | |
|
Janne: Var inne på BMW i dag och fick informationen. Den nya motorn kommer först till våren i 3-serien. Jag får den gamla, men det ska nog funka bra ändå:-) //Stefan |
|
|
bomis: absolut! Andreas: vi ska nog få den gamla droskan att gå:D //Stefan |
|
| StefanL---> Du har PM :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.