AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.841.833

Ökad effekt på min 335i

Sida 200 av 712
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Har MT, men ej hunnit testa, ska hämta Procede och IC på söndag när de har tagits bort från Tobias bil. DP's lär väl ta ett par veckor innan de finns hemma, det enda som gått snabbt än så länge i ärendet var att bli av med kosingen :-)

Med Procede och de andra grejorna öppnas en helt ny värld som ska bli intressant att botanisera i. Sedan har vi ju chassiet också som trots M-sport kändes lite svajigt på Ringen, det får komma senare att se över det. Bilen är ju som ett höghus nu och man kan nog ställa fyra bananer på högkant mellan översida däck och hjulbågen :-(
Någon mer som har WG rattle. Ha i friläge och testa gasa upp bilen till 2-3000 rpm och släppgasen. Jag fick detta efter jag montera ocattade DP. Min bil är tyst på tomgång men så fort jag gasar upp den och släpper så hör jag de skrammlande ljudet. Är ganska säker på att de är WG och om jag förstått de rätt är de ingen farligt utan de är bara köra som som vanligt dvs om man inte störs av de och vill byta ut actuator.

EJ min bil: Länk
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Det lägre mottrycket i catless DP gör kanske att turboaggregaten inte är lika stabila i alla lägen som t.e.x. vid obelastat pådrag-avslag , en gissning från min sida.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
R1000: det är precis vad jag tror också. Kanske med oem dps hjälper mottrycket att hålla dem stängt.
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Jag fick trots allt båda mina turboaggregat utbytta pga oljudet.. de visade mig länkarmen som gick till wg på mina gamla aggregat. Det är i fästet precis som det sitter lite FÖR löst, (lite löst ska det ju va så det kan expandera med värmen). Jag har svårt att tro tryck hit eller dit kan påverka detta fäste? Det är pga en "mutter" eller liknande fästanordning som är feldimensionerad, kanske har helt fel?

Hur som helst är det en jobbig historia med detta problem..
Philip: Du har inget WG rattle nu? Har läst på e90post folk som har bytt och sedan fåt tillbaka WG rattle.
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Jo det har jag men nästintill obefintligt, hör det ibland när jag varvar nära en vägg eller åker igenom vägarbeten med betongsidor.. men det kan jag leva med..fick 2 års förlängd garanti på turboaggregaten..
Så du hör det medans du kör också? Hur låter de då? Har aldrig hört min medans jag kör endast på tomgång.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: sluta tänka på det ;-) Solänge bilen går bra är ingenting man ska bry sig om.
haha Enrico ska försöka göra de.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Homemade Performance Scoops! :)

Länk

Btw, tråden fyller 200... Grattis!!

// Thomas
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Monterade:

Länk

Nu återstår bara att uppleva den otrooliga skillnaden... ;)
Blir de verkligen så stor skillnad med scoops?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Nice Big Tom, säkert 30 hp till ;-)
pe
771
pea
BMW M3 E92
R1000, se till att få med dig usb kabeln till handskfacket, beräknad et för autotune funktionen ligger om 2 veckor (beta mappar)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Jag ska beställa snart detta Intake Manifold från Evolution Racewerk, kolfiber motor kåpa och Injen Intake :-)
Länk
har ingen åning om pris, hps etc. solänge men tycker motorrummet ser riktigt fint ut så där. Ska då beställa allt svart, inte polierad.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Pea: Ja USB-anslutning till mini-PC i bilen är ett måste :-)

Autotune, hur pass avancerad är den? Procede adapterar själv för max prestanda?
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Sevak ---> Vet inte om det blir någon stor skillnad, men jag tror stenhårt på att försöka mata motorn med så mycket kall luft som möjligt.

Denna modifikation kostade mig dessutom inte ett enda öre... :)

// Thomas
pe
771
pea
BMW M3 E92
R1000, så är tanken, den ställer in sig bättre än tidigare vad det gäller octan ,utetemp etc. för att vid varje tillfälle ge max effekt utan att dra timing

Thomas , varför inte koppla ACn direkt till insuget då, jättebra ide´
egentligen....
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ja, det borde ju borga för en utetemp på högst 5 grader året om.
Fast det är nog i krångligaste laget... ;)

// Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.