|
Sida 20 av 712
|
|
|---|---|
|
amg-etr: Precis. BMW ville gömma det faktum att det finns turbos helt och hållet. Därför är det så smutt med eftermarknadstrim, de ger dig den karaktär du önskar. Med Procede V2 kan man t.o.m skapa sin egen effektkurva. Vill du ha en fet turbokick vid 3000varv kan du få det. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Såg att ItsFun erbjuder gratis chippning av 335 om man lånar ut den till dom för utveckling av ett nytt chipp. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Har varit i kontakt med It'sfun i början av året. Men de gav upp, pga att det var omöjligt enligt Jonas?! Vart har de ställt förfrågan? Hittar inget på deras hemsida? |
|
|
Här finns det info: Länk ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Kul att åka runt med en itsfun-dekal i framrutan i sin 335:a.. not | |
|
Hillstreet Angående följande: " Man behöver inte hissa bilen och fibbla med vakumslangar. I skuffen på bilen bakom luckan vid vänster bakljus sitter det relä som styr vakumventilen i vänster avgasrör. Dra bara ur strömsladden till denna så är röret alltid öppet, tog cirka 10 sekunder att göra :-) " Har kollat på det idag. Är det den svarta kontakten som behöver frigöras helt? Jag försökte att koppla bort den genom att trycka in en metallfjäder inåt och dra sladden ( eller hela kontakten ) uppåt men det går inte att få loss den! Kan maila till dig en bild på vilken kontakt jag menar. |
|
|
Har pratat med en polare som driver egen bilfirma, mycket duktig på bilar! Var dit för att skifta från 18" till mina 19" BMW M220 M fälgar. Fick även tillfälle att ta upp det där med "golf tee" modden. Han avrådde definitivt från att göra det eftersom man påverkar bilens prestanda! Det du kommer att göra avkall på är vridmomentet på bekostnad av det lite förbättrade avgasljudet. Det ingreppet är enligt honom inte värt med tanke på att bilens prestanda påverkas ( BMW:s ingenjörer vet vad de sysslar med ) BMW biturbo lösningen ( även MB kör med samma princip ) bygger på att det finns två parallellkopplade avgasturboladdare ( turboaggregat ) som snabbt bygger upp trycket från mycket låga 1300 varv . Det förutsätter dock att det finns motstånd i avgassystemet. Öppnar man spjället i det vänstra avgasröret så rubbas det förhållandet och man förlorar vridet. Det är så jag fick det förklarat. Låter logiskt. Synpunkter på det? Med vänliga hälsningar / Andre |
|
|
Hej! Nej! Det är inte så andré... tvärtom... En turbo fungerar som bäst med bästa prestandan då det är som högst tryck på ena sidan av turbinen (grenrörssidan) och som lägst tryck på andra sidan... Om man skulle ha en massa "baktryck" efter turbinsidan så skulle turbon fungera skitdåligt! Det där "spjället" är till för att sänka ljudnivån bara, inget mer... Jag skulle inte räkna med förluster om man tog bort det spjället, förutom ljud nivå, och snabbare uppvärmning av katten kanske!!! Mvh / A.H |
|
|
Rätt, turbomotorer ska jobba utan baktryck. Kolla denna teori ang 2-takt: Länk så förstår man att baktryck knappast kan vara rätt i bmws N54. |
|
|
Har ni sett detta, kan det verkligen stämma?? Länk Iofs körde han väl med slicks som jag fattar det? Sen är väl 60mph inte 100km/h, utan snarare ca 96 km/h? men ändå?! 3,9?! Verkar löjligt snabbt. Har nån här på forumet fått V2 ännu? |
|
|
Bubbla Vem har rätt menar du? kazeline eller min polare? |
|
|
Andrè: Din kompis har fel tyvärr, spjället är enbart där för att ljuddämpa. Modda och åk ut och lägg dig i 110 på motorväg så förstår du varför spjället finns där. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Svar på André. Ju mer flöde.. detstå bättre. Både jag och PEA kan intyga. ...Ibland gäller - Seeing is Believing. Prova så får du avgöra själv. Ungefär som V-Power... På måndag skall jag o PEA till Ferrita. ;-) |
|
| Japp André, ledsen om jag var otydlig. Kazeline har rätt, bättre flöde minskar motståndet i turbon. Baktryck används till att trycka tillbaka icke förbränd bränsleblandning i cylindern vilket iofs är listigt, avgasventilen hålls öppen "för länge" så att inte bara brända avgaser tillåts passera utan även "nya", ej förbrända, sedan stänger insugsventilerna samtidigt som baktrycket kommer tillbaka och skjuter in den icke förbrända bränsleblandninen i cylindern och avgasventilen stänger efter det. Och vips, har man "lurat" in lite mer soppa i cylindern... | |
|
tillägg: tänk dig nu att trycket på cylindersidan av turbon är högt och på avgassidan är det lågt, precis som vi vill ha det alltså, det är ju därför turbon snurrar. Skulle man tillåta baktryck i detta läge så skulle turbon stanna, det skulle knappast vara bra för effekten. Råd, utför the golf tee mod =). Hälsningar Bubbla |
|
| Fick mail från viscnhu v2 var på G , Får den som det verkar nästa vecka. | |
|
Spännande Pea! Rapportera gärna... Tror jag beställer nu, nån som vill köpa en SSTT? se länk: Länk |
|
|
pea: Ditt as =) Är i Bryssel för tillfället och var förbi BMW. De har en M3 i sitt showroom utan kolfibertak och med taklucka.. Trodde bara den kom med kolfibertak? Finns nästan bara dieslar här nere så 335an väcker uppsåndelse =) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hillstreet Ok, fick du mitt E-mail igår? Är det den kontakten på bilden som ska kopplas bort? |
|
|
Hertware, Hittar inget om 335 på ferritas hemsida? Har de produkter färdiga? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.