|
Sida 198 av 712
|
|
|---|---|
|
Jag snikar in lite här hos er stora killar med 335:or (det verkar vara låg aktivitet hos 135 ägarna). Jag installerade JB3 i min 135 för nån månad sedan och har kört några 1.4 beta-versioner och 1.3. Bilen levererar mycket effekt men har en del egenheter för sig: Kraftig tvekan vid 4500rpm och pulserande effekt. Detta har stört mig så mycket så jag allvarlig övervägt att byta bort JB3:an mot nåt annat. Igår skruvade jag dock i version 8.4BT och bilen går som en dröm!!!! Testa ni andra med JB3. I helgen ska min AMS-intercooler monteras, hoppas det inte blir alltför mycket kapning i bilen. |
|
| ImolaM5: Beta mappar är inte 100% och då måste man förvänta sig att dem har lite problem hit och dit. Om du vill ha en stabilt mapp till 1.4 är ute kör 1.3 . | |
| ImolaM5>> så är det alltid eller ganska ofta om man kör betamappar dom är inte 100% hela tiden. Precis som Enrico säger så om du vill bli av med problemet kör en stabil utgåva dvs 1,3 tills 1,4 är helt klar! Jag kör 8,4_BT och den funkar hur bra som helst....vilken map kör du på? och vilka mods har du på bilen? ju högre map utan mods dessto sämre/ostabilare går bilen.... | |
|
Jag har full förståelse för att beta-versionerna inte är helt 100 men jag har testat 1.3 och tyckte inte att den var bra heller. Nu kör jag map 7 och bilen går bra men intercoolern måste bytas fort. Här är bilen: Länk |
|
| ImolaM5>> där har du problemet.....man ska absolut inte köra map7 utan några som helst mods.....du bör köra på map3 i stället som allra högst map 5 om du har öppna luftfilter.... | |
| såg precis att du har dp's och dci...sorry...jag slängde precis på min ic och nu går bilen helt perfekt...men det stämmer en del beta utgåvor har kännts väldigt instabila.....så kör på det som funkar! | |
|
Hallå grabbar! Vad kan det här vara för nått? ;) Länk // Thomas |
|
| Scoops? :-) | |
|
Godkväll! Nu har jag sålt alla mina trimmprylar förutom Procede rev. II. Vid intresse för denna så är det bara att skicka PowerPost. Mvh /Tobias |
|
|
Ha, ha...! Fan vad snabb du var Enrico! :) Det är mycket riktigt pappmallarna till mina blivande air scoops som jag tänkte prova att tillverka... Det blir intressant att se om de kan göra nån skillnad... // Thomas |
|
| :-) Jag tror att jag ska gå tillbacka till Original filter för vintern. vill se skyllnad lite. Har köpt också 2 begagnade turbos för våren ny projekt :-) | |
|
Spännande Enrico! Då antar jag att Porsche turbo och M5-planerna är lagda på is? ;) // Thomas |
|
| Hehe , ska behålla bilen länge tror jag . Har lagt så mycket kärlek och pengar i den att jag kan inte tänka mig sälja den nu. Tror inte att det är lätt att hitta en bil som är so pass snygg, snabbt , komfortabel och med ganska ok bensinförbrukning . Det ska väl bli någon SUV om familjen blir större :-) | |
| Enrico: Kan du länka till tråden om de där företaget som hålller på att ta fram en OCC för jag hittar ej. | |
| Menar du denna? Länk | |
|
Jag blev högsta budgivare på Tobias RaceCooling IC som ska hämtas i helgen. Skönt att slippa vara testpilot för en nytillverkad enhet från dem... |
|
| Sevak: yes det vad det jag menade. | |
|
Hej! eftersom RennArt säljer bara hela avgas system : Länk och jag behöver ha bara midpipes och xpipes frågar då om någon är intresserad av köpa deras Mufflers för 2000 SEK. Här är själva sida: Länk |
|
| Ja då är JB+ karriären i stort sett över. Det är en lösning som jag liksom tidigare rekommenderar starkt till de som vill uppnå en rejäl effektökning på 335 till ett mycket lågt pris. För egen del komer jag att installera både ny Intercooler och en Procede Rev II som övertas av Tobias. Anledningen till att jag tar detta steg är dels att jag märker hur otroligt mycket bättre bilen går när det är kallt, något som är enkelt att få till även när det är varmare m h a bra IC samt att jag har åkt med både Enricos och Big Toms bilar som går på riktigt. Det som sedan saknas för att få bort i stirt sett allt av befintlig moppestrypning är andra DP's. Det kan tänkas bli VK's dito genom att de är prisvärda och bör fungera hyfsat. | |
| R1000: Kul att höra den bil kommer gå riktigt bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.