|
Sida 197 av 712
|
|
|---|---|
| big tom>> tyvärr inte :( frugan är hos en väninna så jag är hemma med dottern....men det jag såg direkt var ju hur sjukt lite ait ökade vid fullgas på vägen hem och bilen låter betydligt råare nu när man är catless och man märker att boosten byggs upp mycket snabbare nu :) En rolig grej som både sparade tid och pengar...turbocenter monterade aldrig ner mina dp's utan svetsade upp luckor på dem på plats under bilen!! :) nästa vecka ryker dom bakre kattarna med :) sedan ska den upp på bänken....I morgon ska jag slänga in senaste jb3 beta mapparna och sedan blir det ut på autobahn som gäller...bilen behöver lite adaption med dom nya modsen och den nya betan....Återkommer i morgon med lite mer info efter jag smiskat skiten ur den.... :P | |
|
Fy fan vad härligt! Må dina medtrafikanter på autobahn leva farligt! ;) Nu ska jag avsluta sista bärsen innan jag drar ner på puben här i Derby... // Thomas |
|
| Nice Bomis! mina Borla Racing pipes sätter jag på imorgon. Nu håller jag på att ger lite tuning till min 135i på nyaste grymma PS3 spel Need for Speed Shift :-) | |
|
big tom>> yes may the force be with me ;) ta en bira för mig me... enrita>> fan va nice he he måste köpa ps3 snart....har du ratt-kittet? med pedaler o allt? |
|
|
Bomis: nope och jag kanske köper det eftersom det är jätte svårt att styra utan det. Vi ses på söndag för en Trevligt JB3 map 7 / GIAC Stage 2 race :-) |
|
|
Fick mail nyss från modbargains angående RR OCC. It seems like we’ve run into a little problem with the Riss Racing Oil Catch Cans. The “redesigned” version of the OCC that we were supposed to receive is not the item we received. Basically, we have decided that this product is defective and we are not willing to sell it to our customers. It would be negligent on our part if we sold you this part. I really apologize for this inconvenience and I am sure this is not the news you wanted after I told you the OCC were ready to ship. Be rest assured that I’m upset with Riss Racing also and we are having all Riss Racing products removed. Tydligen så läcker deras OCC. Finns de någon annan bra OCC man kan köpa? |
|
| om det läcker (som min) gör väl ingenting . Viktigt är att den ta bort olja. Finns någon annan produkt som en företag håller på att utveckla. finns en tråd på e90post. | |
| satt på Borla pipes och dem är skit. koppling till downpipes är bara 2 inch istället för 2.5.. Man får ganska mycket "Rasp" mellan 1700-2200 varv som jag gillar inte alls. Ska nu byta dem till Rennart midpipes som är 2.5 inch hela vägen och har en "resonator" också. Hur fan kan man göra en koppling till Dps som är mindre än Stock?!?!?!? | |
| är bild till Rennart: Länk | |
|
Om jag skaffar JB3 eller Vishnu V3, ryker garantin på kärran med dem båda? eller är det någon skillnad där? Jag måste onekligen ta tag i detta, tycker 335an känns så kopiöst slö original... men mkt har nog med känslan att göra, har kört tusentals mil med SLK55 AMG hela sommaren, så mkt är det nog V8ans bottendrag o ljud som jag saknar. |
|
|
sålänge du inte gör en Service med en såkallad tuner kod i bilen som sedan orsakar att dem hittar piggy i ECU inte. För service måste du ta bort den. För att rensa koder kan du köpa med JB3 en såkallad BT kabel som läser ECU software eller med procede kan du rensa koder direkt. |
|
| Är der inte stor chans att man rensar en kod som kan vara viktig för att fånga något alvarligt problem innan det har uppstått? | |
| Man måste kolla koderna. om det finns ingen tuner kod då är det bara att ta bort piggy och ta bilen till BMw. Om det finns en kod kan man rensa , ta bort piggy och sedan vänta till den kommer upp igen. Bäst är att ha BT kabel eftersom man kan använda det utan piggy och för andra bilar också. | |
| Är det någn som kör med Castrol Edge Sport 10W-60? | |
|
Pavel- Jo jag har det problemet. Ibland rensar det för mycket! |
|
| Sevak: jag kör med det men om du undrar om det sänker olje temp. vet jag inte kanske märkt att temp är 5 C lägre nu men det är svårt att veta exact pga vädret i sverige ;-) | |
| Om man nu får felkoder för att något är fel på bilen och inte bara p.g.a trimmet så är det ju bara att nolla alla koder och plocka ur trimmet innan man lämnar in, för är det fel på bilen kommer ju koderna åter. | |
| Gissar att den feta 10W-60 oljan snarare höjer än sänker oljetemp, men den pallar för högre temp utan att tappa för mycket i viskositet. En sak som man märker direkt med olja med högre viskositet är att motorn blir skrammelfri jämfört med 0W-30, antar att det inte är för att den smörjer bättre utan för att den tjockare oljan är bättre på att dämpa skrammel. 0W-30 känns lite riskabel att pressa hårt i hög temperatur, jag kör med 0W-40. | |
|
Enrita: Tycker du bilen är trög startad under vintern med 10W-60? Jag ska nog hälla i 10W-60 snart. Bmw m3 och m5 kör me denna olja. Castrol tycker att man ska köra med den om man kör trimmat. |
|
| Sevak: inte märkt någonting nu . | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.