|
Sida 196 av 712
|
|
|---|---|
| Det är sant 1 psi är inte så mycket. Men om jag skulle tänka så skulle jag nog höja från 16-17 psi efter jag vant mig vid effekten och sen från 17-18 psi osv. | |
| Sevak: skulle vara intressant att logga din bil med BT kabel och se hur den går med gasspjället, boost, timing etc. Tycker också att det skulle vara jätte kul att organisera innan vinterdäck eller nästa våren en dyno dag ! | |
|
Dags för bättre flås! Länk |
|
|
Enrico: Det kan vi göra när du hjälper mig montera OCC;) Jag hör av mig. |
|
| Nice Bubbla! Bästa Dps ! | |
| Måste säga att AR:s DP håller hög kvalitet, snyggt sammanfogat/svetsat, inga ojämnheter. Endast lite skägg att polera bort efter fräsning. ALLT i rostfritt, även o2-fästen. Får se om de passar lika bra som alla säger. | |
|
Denna kom också idag: Länk Hade inte tid att testa så mycket, men en kurva på AIT fick jag upp, tror det är temperaturen på insugningsluften!? Ska testa mera... Måste beställa FMIC nu också, blir nog Helix... =) |
|
| Bubbla, det är temperatur Efter Intercooler. | |
|
bubbla>> grattis och välkommen till AR klubben ;) Vore jag dig så skulle jag höra efter med Ralph om det finns nåhon helix över i det gruppköpet jag var med i som precis avslutats....det är alltid ngn som hoppar av.... ralph@helix13.com Lämnade in min bil i morse till turbocenter som ska montera min helix och ta bort kattar....var dum nog att köpa ar catted isf catless....men men....ska bli sjukt spännande att se vad det ger för ytterliggare effekt på bilen :) |
|
|
Bomis, kommer de plocka bort alla fyra kattarna? // Thomas |
|
| Enrico, det var det jag trodde. När jag testade var det 17 grader ute och AIT blev ca 42 grader, stillastående på tomgång. Mysko att det kan bli så stor skillnad. Ska mäta under belastning också... | |
|
bomis: när får du bilen ?? blir de klara idag ?? /Janne |
|
| Bubbla: utan IC kommer du att få efter en pull runt 65/70 C - Helix behövs :-) | |
|
Bomis, tyvärr verkar ralph inte intresserad, har erbjudit att ta platsen av nån av de som inte betalat men ingen respons trots 3 påstötningar... Antingen får jag vänta eller erbjuda fullpris för att komma förbi... Vissa har ju RaceCooling eller nåt sånt, är det samma sak som spearco? Tror flera här på forumet har det märket? |
|
|
Big tom: dom hinner inte det idag men ska ta det i slutet på månaden qdjant: jepp den blir klar till kvällen bubbla: jaga honom, han har mkt och göra just nu i samband med det avslutade gruppköpet! |
|
| bubbla: Du kan ta min plats i det kommande gruppköpet;) | |
| Tack Sevak, men jag har redan en plats där "RigorMortis" =) | |
| bubbla>> har likstelheten redan kickat in?? | |
|
Bomis, Ju snabbare bil desto närmare RigorMortis =) Finns nån på forumet som kan detta med o2-sensorer? Se länk: Länk Om de tex är behandlade med platinum, borde det inte gå att "behandla" sensorn som sitter efter katten så den inte reagera när man byter till catless?? Borde inte vara allt för avancerat... |
|
|
Har du gasat livet ur den nu Bomis?? ;) // Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.