AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.690

Ökad effekt på min 335i

Sida 195 av 712
mistafrizz: Grattis, köpte du den röda 08an?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Sevak: japp, hade nästan glömt hur bra de går orginal. Det var en jäkla knuff i kärran, kändes som om kraften aldrig tog slut..
Tyckte de va riktigt bra pris på den. Fin utrustning. Stort minus för interiörlisterna. Plocka ner dem och be en lackerare lacka dem blanksvarta skulle bli en stor skillnad.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Hade tankar kring dem också, men de var helt ok i verkligheten - bryter av allt det svarta i kupen. Bilen ska gå som arbetshäst så de får nog sitta kvar ett tag.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
då var äntligen min helix hemma i garaget! :) Vilken pjäs!! Snacka om välgjord! Nu hajar man verkligen varför orginal ic:n är så sjukt dålig...På torsdag blir det installation + rensning av mina downpipes....Tomas, Enrico....jag tror det är dags för ett litet race till helgen? :)
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Härligt Micke! :)

Vi får se hur det blir i helgen... Jag kommer hem från England på fredag kväll, så jag vet inte hur poppis det är att smita iväg och gasa... ;)

Troligtvis får vi sällskap av kraxx också!
Vi hörs per telefon. :)

// Thomas
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
mistafrizz: Det var verkligen kul att ha en av de första 335or när det begav sig. Har som du hunnit avverka ett antal kärror av olika de slag, senast S5an men den gav inga riktiga vibbar. Och nu längtar man så förbaskat till dess att den nya kärran dyker upp.

Jag har följt tråden sedan du startade den och det har onekligen hänt en del. Grattis till nya kärran förresten.

//Stefan
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Stefan: verkligen, vissa har lagt ner mkt tid och själ i sina bilar. Jag är djupt imponerad, jag kan ju inte ens byta till vinterdäck själv.

Vem här inne har den snabbaste 335an och borde den stå sig mot resten av världens trimmade 335or. För mig som lekman och som bara jämför 0-100, vad är ni nere på?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
mistafrizz: Tack för att du skapade tråden!
Big Tom och Kraxx är snabbast just nu! Jag själv är på 4.4 sec. 0-100.
Enrico: Då är du snabbare än Thomas 0-100. Mätte du 0-100 med RL? Sjukt bra tid 4.4.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
några bilder på monstret....

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

"Storleken HAR faktiskt betydelse" ;)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: Jag mätte med Racelogic, 2 pers i bilen. Kanske LSD hjälper ganska mycket här. Start på 2 i MT läge med power brake 3000 Varv.

Bomis: jätte fint ! Du får se vad skyllnad IC gör i Power!
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
En bra IC vore definivt på sin plats... Det märks tydligt hur mycket bättre bilen går nu när det bara är några få plusgrader. Den går ju godkänt i vanliga fall också med tanke på den låga trimningsgraden men nu är det jämförelsevis riktigt bra ryt i bilen :-)
Enrico: Såg en på youtube som också gjorde som dig.
Slår vad om att den här killen hade tagit mycket bättre bilder med en systemkamera samt gjort en bättre annons hade han fått ut 350 000:-

Länk

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: varför länkar du alltid till 335i på blocket? Det känns lite off-topic.
Sorry för OT.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: fick du nu än starkare flash från VTech? du sa att du skulle gå upp till 15 psi snart.
Jag väntar på IC:n när jag fått den monterad ska jag få ny mjukvara som fixar lagget mellan växlarna samt höjer laddtrycket till 15 psi. Jag kan ju välja om jag vill ladda 16 psi. Men jag tycker de är för mycket. Väntar även på OCC som jag skulle fått för 2-3 veckor sen.
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
15 och 16 borde vara samma skit , 1 eller 1.1 ... :) det är lagom , skillnad om det vart typ 1.4-1.5 eller någonting ...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.