AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.365

Ökad effekt på min 335i

Sida 194 av 712
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Grattis Enrico, kul att du är nöjd, Mattias är en mycket kunnig kille..
Då är vi stallkompisar då he he. mvh
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Tufft Enrico!
Kommer det komma ett steg 2+ eller valde Giac att ställa på steg 2 lite hårdare direkt?

Enköping nästa... ;)

// Thomas
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Jag fick känsla att Stage 2+ ska vara race map för meth och race gas. Boostar redan som en stage 3 bil, tror inte man kan höja boost mer med vanligt 98/99 soppa.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Jag fick känsla att Stage 2+ ska vara race map för meth och race gas. Boostar redan som en stage 3 bil, tror inte man kan höja boost mer med vanligt 98/99 soppa.
Tjo!
Nybliven 335ci ägare med noll koll på kärran och aftermarket ännu, men har precis sålt en AMG och känner att steget ner till 335an blev för stort.
Är inte ute efter något monstertrim (ännu?), däremot vill jag skrämma upp den om det går lite i effekt samt få lite bättre ljud (är man van vid amgns V8 mullrandes genom 4 goa slutrör så känns 335an tyst som en mus ju).

Vad bör jag välja? Är inte ute efter något där jag måste mekka laddtryck själv hit o dit, utan det får vara en insats nu och sedan får det vara bra ett tag. Känner jag för det kanske jag adderar en ny IC mm längre fram. Ska jag gå på JB? Vishnu? Finns det något företag i GBG som kan lösa det?

Tacksam för input!
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
snackar du med Heartware som bor i GBG så är jag säker på att han kan vara vänlig och hjälpa dig om du har problem med att installera själv.
jag har tummen mitt i handen och lyckades installera JB3 utan några som helst problem.

va du ska välja är liksom ganska svårt att svara på , dom som har JB kommer givetvis säga det , dom som har Vishnu kommer säga det , osv osv.
det du egentligen bör göra är väl att läsa igenom hela tråden lite snabbt o bilda dig en uppfattning.
ett annat bra tips är E90post där det finns enormt mycket att läsa om.

jag personligen valde JB3 för jag tyckte att dom verkade gå jävligt bra dom bilarna som hade det , och jag är inte det minsta missnöjd med vad jag har valt :) finns olika mappar att välja på beroende på mods osv. jävligt lätt hanterligt.
Procede är nog lite mer för finliraren där man har lite mer inställningsmöjligheter.
som Heartware sa , Jb3 = nintendo wii , Procede = PS3 .. :)

ska du ha lite mer ljud i den är det väl catless catback du ska titta på om du bara är ute efter ljud ... annars får du slänga på en DP tex om du vill ha lite mer ljud + effekt.
TigerDejan: tackar för bra input! Jag har skummat igenom tråden och funderar lite på det där med lådan mm, men jag har inte riktigt fått kläm på om det är rätt eller fel att dra på en JB3 t.ex. på min kärra. Det är en svsåld -07, men den är uttagen 2006-09 och har steptronic. Men jag ska försöka köra den som folk (nåja) så jag hoppas lådan håller då. Tummen mitt i handen är väl vad jag också har, de gånger jag gett mig på att modda något själv på bilar så har det gått åt helvete :P .. men möjligt att det är rätt så idiotsäkert ändå kanske. Finns det leverantörer av Vishnu och Juiceboxen här i Sverige eller måste man beställa från utlandet? Har googlat som en idiot, men har inte hittat någon leverantör här ännu.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
shadowfire m.fl...nu har ni tur ;) mitt jb3 kit är till salu och är dessutom komplett med allt man vill ha.....pm:a mig för pris

jb3, 1.4, med två chip
boostgauge, för mapswitch + mätning av laddtryck och inled. temp
chipburner med usbkabel

Det är inga som helst problem att köra jb3 el vishnu + andra mods på bilen...Kraxx här på forumet har rullat med felfri bil (jb3) i 5000 mil tror jag och hans bil är fortfarande bland dom snabbaste om inte snabbast... :)

Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
jag vet inte riktigt vilka som har Automat här och hur det fungerar med hur mkt Nm man ska osv , eller inte bör överskrida...
ni som har AT kan väl kanske flika in...

det finns ingen som säljer JB3 eller Vishnu(Procede i sverige) utan det är beställning från USA som gäller...sen är det bara hojta till så brukar alltid någon kunna hjälpa dig med installation.

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
jag sticker ut hakan och påstår att både jb3 och vishnu är primärt framtaget och anpassat till alla som kör AT....eftersom i princip alla i us kör just AT. MEN som vi alla vet så är problemet med boostdrop/lag vid växklingar löst för oss med MT :)

tigerdejan>> jag säljer jb3 ;)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
AT tålar mer än MT generellt. ingen problem alls.
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Hej på er igen!

Komplett steg 3 finns till salu:
-Procede rev. II (från maj)
-AR Downpipes catted (från maj)
-Race Cooling IC (från juni komplett med silkonslangar etc)
-BMS dual cones (oanvända)
-Custom metallanslutningar till dual cones i lättmetall som passar perfekt

Jag skall köpa ny bil oklart vad det blir. PM vid intresse är ni snälla

Mvh
/Tobias
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Sorry för offtopic, men äntligen har jag fått arslet ur vagnen och lackat gallerna och njurarna:

Länk
Länk

...den blev lite argare nu! :)

// Thomas
Thomas: Nu vart de som min ser riktigt snyggt ut. Jag funderar på att lacka njurarnas kanter i blanksvart. Tog du bort hela stötfångaren och tog ur näten och lacka dem? Hur sitter färgen på kanterna i njurarna där de va krom innnan?
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Tack!

Ja, jag demonterade hela fronten och plockade bort gallrena. Vill inte ha en massa lackskarvar.
Färgen på njurarna verkar sitta riktigt bra.

// Thomas
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Very nice Thomas! Ska göra detsamma nästa vår!
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Grattis till ett bra stage2 trim Enrico! Ser fram emot att få åka med och känna

BigTom! Ser RIKTIGT bra ut. grymt på gränsen till elakt.

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Länk
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Länk

undrar om det funkar på N54?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Så, då var man tillbaka i BMW 335 stallet efter några års frånvaro och sju andra bilar. Hämtade idag en 335ix touring och det vart återigen kärlek direkt, har som sagt avverkat det mesta i bilväg ( allt från Audi S6 v10 till Volvo C70 diesel - men jag måste säga att 335 är bilen att köra. Sen år det riktigt kul att se att tråden jag startat lever och frodas. Nu ska jag bara byta ut frugans Xc90. Ser fram emot att läsa mer om era "trimäventyr".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.