AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.917

Ökad effekt på min 335i

Sida 193 av 712
Sevak, ge dig nu!

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
då är det bättre att bara köpa en M3 med kompressor. med 500 hp måste man säkert uppgradera hela insprutning/bränsle system och motor kommer inte att hålla längre i min åsikt såsom själva växelåda och kopplingen.
Fast M3an finns inte som kombi ;-)
Hur mycket effekt har kraxx i sin?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
svårt att säga men med mods han har säkert 370 hp på hjulen utan meth och 400 med meth.
Tror faktiskt han har mer än 400 på hjulen med meth verkar som de iallfall.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
stefan>> över 500hp så får du nog direkt montera ur dina bef agregat och stoppa in några större annars kommer du aldrig upp i dom siffrorna...
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Är det någon förutom jag som har planer på att uppgradera till större turbos till våren? :D
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Vilken skittråd detta blivit, massor med OT den senaste tiden. Kan inte nån moderator rensa lite?

Big Tom, du skrev:

"Race Cooling IC:n har precis samma utformning som Helix:en, fast med ett ännu bättre cellpaket.
Tyvärr är den inte speciellt vacker, men det är iaf inget som syns när den är monterad.
När den är tät (vilket min garanterat är) så är den förmodligen den effektivaste IC:n just nu."

nyfiken på om det finns nån jämförelse mellan dessa? Tack på förhand. /Bubbla
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
bubbla>> +1000
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Hej, startat denna tråd:

Länk

Uppskattar om ni kan bidra med tips

He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

500+ hästar med orginal turbos tror jag är att drömma bort?
Det är enbart möjligt med meth kit vad jag känner till.
Min bil har också bänkat 500hp. Men jag tror inte din 335:a kommer att leva länge.

Det finns flera veteraner här på forument som har modifierat bilen sedan det kom ut på marknaden och det finns en anledning till varför 500+hp inte är spräckt än.

Tro hopp och kärlek kommer man inte långt med i tuningvärlden.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
I morse när jag körde iväg till ett jobb var knappt 10 grader ute. Bilen gick bra, drog t o m asbra :-) När jag sedan körde hem och det är ca +20 grader går bilen inledningsvis ojämnt så fort jag gasar på lite högre växlar. Efter ett 10-tal ursnytningar går den sedan OK igen, dock ej med samma fjong som i morse förstås. Jag tror att anledningen till den ojämna gången är att bilen återadapterade till högre temperatur...Känner ni som har kört i så stora temperaturspann som det blev idag att detta är normalt? Inga felkoder finns i ECU och bränslepumpen ger 48-50 Bar på tomgång.
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Det är en himla massa ni har i bagaget pöjkar. Är ni lyckliga? Sover gott?
Varför hålla på så ini vassen och modda hela tiden?
Ni verkar ju aldrig få någon RO.
Varför inte köpa en Galardo med en gång?

Min 335a funkar bra och jag har inte hittat någon som blåst dörrarna av mig än.
Men man ska kanske bo i Stockholm :D
Ha det!
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

FastEddie.

Det är en hobby! Don't hate the "Player", hate the "Game"!

Du borde möta upp Enrico eller Kraxx.. så får du se.. vad bort blåst är.
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
eller Big T ;)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Giac stage 2 beta är nu i bilen och fy fan vad bilen går starkt och fint! Boost är nu upp till 16 psi och håller starkt till redline 12 psi! Bilen revvar upp otroligt snabbt. Vi mätte en 4,4 0-100 oadaptierad direkt och detsamma top hastighet på detsamma raka jag körde med jb3 230 kmh. Ska köra mer imorgon och logga. Hp med racelogic var 380. 20 mer en stage 1 med 1,5 psi jbplus. Fick också beställa 2 nya back däck idag eftersom dem jag köpte i maj är totalt slut :-) .
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
enrita
Grattis, tummen upp ;)
Du vill säkert ha rerace nu sen sista :)

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Grattis enrita. följer med spänning fortsättningen:)

//Stefan
Grattis Enrico. Bilen måste gå sjukt bra nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.