|
Sida 192 av 712
|
|
|---|---|
| JA hehe min bil är programmerad att köra mot enköping när något nytt är installerad :-) VK kommer säkert att vara jätte bra! | |
|
Hej Sevak ! Vad menar du med att jag gillar att tjafsa med folk ? Ska du säga snart att jag och Petica är släkt oxå bara för att jag/han vid icke samma åsikt brurkar lägga oss i diskutioner ? Ska jag vara trevlig och hålla med någon något bara för att vara en blomma i nåns ögon för det ? Bara för att jag inte håller med om att din bil inte kan klara av under 10 sec med racelogic så behöver man inte bli kalad massa för det. Du körde 12.8 sec icke isolerad repa på Eventet med 2 pers,du säger att du klarar av att köra under 10 sec själv och isolerad repa. Jag kan inte hålla med om detta då du inte kommer att klara av detta. Du påstod att jag är trög,att jag inte fattar något,och att jag har inget liv pga detta.Riktigt tråkigt att komma till den nivå bara för att man inte delar samma åsikt.. Alla som känner mig vet att jag har riktigt bra koll på tider osv,då jag lagt massor med tid på detta,och massa på olika folk har fått rätt stort hjälp av detta och till och med din företag representat Jonis som skickade loggen på dina tider och bad mig gå genom allt. Du tar racelogic första gång i dina händer och tror att du kan köra vilka tider du vill och inte vilka tider bilen orkar verkligen prestera. Din bil går fint men för att köra under 10 sec lär du trimma vidare eller som jag sa köra nerför Kebenekaise vid -5 grader ute samt tomtank.. Konstigt nog så har jag på länge inte tjafsat med nån och med dom jag tjafsat oftast är V tech trimmade bilar som vill med käften få dom snabbare.. För att få en bil att gå snabbt så måste du nog göra som alla andra 335 ägare,lägga så mycket hårdvara som möjligt för att bilen ska kunna leverara effekt alltid,och samtidigt får effekt ur detta. Att påställa bilen med steg 1 och tro att den ska prestera höga 9or blir nog svårt om det inte fuskas med tider. Jag ber om ursäkt för offtopic Mvh |
|
|
Vill du nåt kan du skicka ett PM. Du visar bara att du inte har nåt liv. Går in på folk sidor på garaget och tjaffsar om en massa tider. Tider är dit liv. Efter 10 meddelande till dig fattar du fortfarande inte att man ska starta på 3ans växel på en 335a när man ska mäta 100-200. Ta reda på mer fakta innan du öppnar din käft. Min bil är inte steg 1 trimmad. Jag vet själv vad jag körde på för tider i Trosa. Du kanske vill att man ska göra som dig. Montera 17 tummare, köra med lite soppa och dra in backspeglarna. Det finns alltid folk som dig som tror att dem har rätt hela tiden. |
|
| Sevak för bästa möjliga tid ska du köra flygande med trean och fyran, självklart med en pers i bilen, då blir det nog bättre än dem medel måttiga 12.8sec | |
|
Sevak Fortfarande så håller du på med låg nivå,inget liv osv,och samtidigt så förstår du inte heller. Själklart så fattar jag att bästa möjliga tid körs på isolerad repa,därav jag skrev isolerad ovan,men jag kan tyvär inte hålla med om att du klarar av hög 9 med hur du än kör ,det var det handlade om.. Förresten så hörde du av dig till mig på garaget,org och skrev om dina tider och inte jag skrev något till dig först. Att jag skrev till din V tech polare Alle_Cupra om hans tid varför han uppger 4.2 sec 100-150 när Jonis skickade loggen på hans bil där han körde på plant 4.74 sec så behöver du inte dubbla det hela att jag skriver till alla ;) Nej steg 2 trimmad ursäkta mig stor skillnad :) Jag vet inte vem du har det ifrån men jag har alldrig under min tid kört med dom fälgar jag har haft på aldrig bytt några som många brukar göra det.. Ta reda på fakta du isället att skriva något.. Att köra på nerförsbackar,och vänta på minus grader och köra med tomtank som många gör här,är värre än att köra med infällda speglar antar jag.. Jag körde mina tider 100-150 på 4.8 s 100-200 13.8 s Halv tank.. Vid kallare väder så kör jag 100-150 på 4.6 s 100-200 13.1 men jag uppger inte sånt.. Försöker vara seriös så möjligt men ändå får skit för det.. Mvh |
|
|
Cado: Det är det jag försökt förklara för kemal men han förstår ej. Jag mätte 10.2 i Trosa kanske körde i lite lutning men de fanns inga vägar med planväg där jag körde. Sen spelar de roll hur många grader de är ute. När jag körde i Trosa va de 17 grader. När jag körde på eventet i 50 km/h och starta på 2an va de 20 grader. Andra kör oftast på kvällen och mäter. Men jag köpte inte min bil för att hålla på med RL och mäta en massa tider. Utan jag mätte med RL innan jag mappa och och efter för att se skillanden och kommer göra det nästa gång igen. Jag har inte RL under kudden när jag sover som vissa andra har. |
|
|
Sevak ---> Jag tvivlar inte en sekund på att VK:n inte skulle vara effektivare än OEM-IC:n. Jag tänkte mer på att när man ändå bemödar sig med att uppgradera, att då göra det ordentligt, till det bästa. Du kommer säkert bli nöjd med VK:n, men det kan vara riktigt jobbigt att innerst inne veta att det finns något bättre... Hoppas du förstår mitt resonemang! :) Race Cooling IC:n har precis samma utformning som Helix:en, fast med ett ännu bättre cellpaket. Tyvärr är den inte speciellt vacker, men det är iaf inget som syns när den är monterad. När den är tät (vilket min garanterat är) så är den förmodligen den effektivaste IC:n just nu. // Thomas |
|
| Oke sevak rätta takter nu är jag med....heheheh under kuden du var en rolig snubbe du....hehehe | |
| aa jag skrev till dig först pga av att du snackar en massa skit. Han som har cupran känner jag inte ens. Faktiskt stor skillnad mellan steg 1 och 2 är mer hårdvara. Men fortsätt tracka folk om deras RL tider. Sluta skriv i denna tråd om RL o en massa tider nu. | |
|
DET HÄR ÄR EN TRÅD OM ATT TRIMMA 335 , KAN NI SOM VILL DISKUTERA TIDER ELLER ANNAT TJAFFS SKAPA EN EGEN TRÅD ELLER SKÖTA DET VIA PM. Sevak, AAs interccoller ser ut att hamna framför kylarem en hel del, om det stämmer kan det skapa kylproblem |
|
|
Var vänliga att respektera att detta är en tråd som i huvudsak skall handla om trimning av 335:or. // Thomas |
|
| Thomas: Förstår hur du tänker;) | |
| Det verkar som flera har tröttnat... | |
|
Cevak min vän,självklart så vet jag att bästa möjliga tid körs på 3-4an ,så är det på 90 % av bilar,vi testade Thomas bil oxå och han körde på 3-4an,men jag uppger isolerad repa och menar med detta att man ska köra bästa möjliga växlar för bästa tid.. Jonis skickade till mig logger på din bil.. Bästa tid 100-200 10.7 sec 10 meter nerför 10.2 finns inte tyvär.. Bara för att man har viss intresse så behöver det innebära att man har racelogic under huvudet.. Så nu avslutar jag min diskution och ännu en gång ber om ursäkt för offtopic Cevak-Tar diskution vidare med pm .. Mvh |
|
| OT:Du behöver inte lägga tid på att skicka PM åt mig. | |
|
Tja grabbar. Jag tar tacksamt emot tips och ideer ang min kommande 335 touring. Mitt mål är att komma under 5sec 0-100. //Stefan |
|
|
Det var ett otydligt mål. Sveriges snabbaste 335 touring är det som gäller. //Stefan |
|
|
Jag har konsulterat mina mekarkopisar och en effekt på 500hk + ska inte vara några problem. vi kommer ses till vårens event. ska bli hur kul som helst. Sevak har du vägarna förbi är du välkommen. //Stefan |
|
|
* Okattade DP´s * Okattat avgas * IC * DCI med avskärmning * Metanol * Uppgraderade turboaggregat * Diff * Vishnu eller JB3 piggyback // Thomas |
|
| Big Tom har rätt, det är vad som krävs utan uppgraderade turboaggregat får du knappast över 500 hp, däremot om du beställler en nyare 335 funkar E-diffen bra, jag ritar ganska snygga 11or med den | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.