AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.587

Ökad effekt på min 335i

Sida 190 av 712
bra då kan du komma fram och presentera dig nästa gång och fråga om vi kan köra mot varann;)
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
nej då det behövs inte, jag har inte kommit på maskerad för att man ska presentera sig.

Gör inte de då du kan du fortsätta va otrevlig mot folk. Tycker synd om dig.
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
vad jiddrar du om, varför komma på ett event när man inte ska köra utan bara de man känner? vad är meningen? bra att vi inte körde iaf för det skulle vara stordäng, det ser jag nu.

He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Nästa gång skall man ställa upp på flera lopp i rad för att se hur trimmet påverkas. De som jag vet med om har kört mycket under eventet är BigTom,
Enrico och PEA. Det hårda provet kommer från 120 grader och upp till 126 grader.

Jag upptäckte ett vanos problem i norge, Kör ändå med bilen lika engagerad som innan ;-)! Det kan vara därför bilen inte går som den ska?

Mina samlade erfarenheter är att flashen ger en stabilare drag som är lätt att hantera vid bankörning. Medans piggyback går som en dröm när all settings är korrekt. Dock tappar man effekt ganska snabbt när man pressar den hårt.
under längre tid. (30min plus)

Det är alltid en kompromiss med trim.
Och ju mera avacerad hårdvara man har ju bättre förutsättning.
Det är vad detta eventet har visat oss.

Under eventet testade jag mina nya bromsuppsättning och tyckte att
den gav minst lika bra resultat om inte ändå skarpare än Enricos BBKit.
Men jag vet med om att skivan kommer att slitas ut snabbare.

Att grejer håller är jag inte alls förvånad. Det gäller att man underhåller bilen
Och utför egen kontroll lite då och då.

Dagens kloka ord: No pain, no gain.
Kan du visa mig vart jag sagt att jag kom på eventet för att inte köra. Jag körde 9-10 ggr det räcker för mig. Grattis du kan vinna mot en steg 2 trimmad 335a. Du och din landsman kemal gillar o tjaffsa me folk.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Bra post Heartware! Jag ska kolla båda bromsar (kanske lufta) och chassi setup. Stertman i nynäs tyckte också att styrning var inte perfekt och bak var oroligt. Vi får se!
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
ingen mer tjafs nu! det är typ 3 sidor om det här ! Man kan väl ta persönliga grejer via PM!
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
OK här är tråden för M5Board.com event: Länk
pe
771
pea
BMW M3 E92
+1 enrita,
Heartware, du mätte 380 hp på din ess stage 4,så det är nåt som tar effekt i från din bil, mycket möjligt att vanos kan påverka , men jag är ingen expert på hur vanos funkar, kan den fastna eller kärva?
Normalt jobbar väl vanos mellan 1500-4500 eller nåt sånt.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
är VANOS inte någon liknande som VTECH Honda?
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Enrita: Det var bra att de också tyckte att något var fel. För det kändes så, den korta tiden jag fick köra din bil. Om verkstaden inte hittar något fel så rekommenderar jag att byta verkstad! Du har kört min bil och vet hur det skall kännas.

Men glöm inte att hjulinställningen kan ändras om man kör på stora väghål,
vägkant m.m. Var rädd om bilen!

Se länken för mer info om vanos
Länk

Det är liknande Honda V-tech. Så, om den inte fungerar korrekt så är det mycket troligt att jag tappar effekt. Jag får återkomma när jag har åtgärdat felet.

Jag måste poängtera att jag verkligen använder bilen. Så ni dödliga inte behöver vara orolig för era egna bilar. Jag behandlar dock min bil som
min käraste. För jag måste känna att jag kan lita på den med mitt liv.
Annars tar jag inte ut den på vägen.

Om alla tänkt så hade inte blivit ngn rolig dag:

"Du vet ju redan att du skulle vinna mot mig hur kul är det att köra då? Du kanske bara vill möta bilar som du vet att du kan vinna mot. Min bil fick ingen limp. Men den gick ej bra efter 200 pga av heatsoak. "

Vad tror ni BMW M3 E92 ägaren tyckte efter den sjätte 335 ägaren ville köra mot en standard M3. Eller M3 V8 vs M3 V10?

Man kan bli frånåkt och även om man vet det innan, det är itne hela världen :) Jag blev tom frånåkt av en Saab 9-3 Cab (sjukt trimmad) med min M5 E39 Supersprint:

Länk

Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Fanns det några 135or på eventet...?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Bra sagt Gustav!
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Gustav spot on!!
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Det låter som ett mycket roligt och givande event. Djäkligt synd att det krockade med hojkörningen (som gick mycket bra). Får se till att kunna vara med på bilkörning så snart det går. Dröjer det ända till nästa höst eller är det någon körning i vår?
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Gustav
Fina supersprint grejer du hade på din ex M5 :)

Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Gustav ---> Finns det några videoklipp filmade utifrån, längst med banan?
Finns det några bilder från eventet? Det brukar ju vara en hel del riktigt duktiga fotografer på dina event!

// Thomas
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
tobias1980>> är din rixster till salu? är det den som är digital?i så fall pm:a mig pris!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.