AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.111

Ökad effekt på min 335i

Sida 19 av 712
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Min förbrukning låg på ca 1,2 på väg till Gelleråsen STCC i helgen med hyfsat hård körning, har inte kunnat köra lungt nån längre sträcka än så 1,2lit/milen e jag ganska nöjd med... Jag har bara Procede än så länge...
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Min förbrukning låg på ca 1,2 på väg till Gelleråsen STCC i helgen med hyfsat hård körning, har inte kunnat köra lungt nån längre sträcka än så 1,2lit/milen e jag ganska nöjd med... Jag har bara Procede än så länge...
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Trodde jag hade koll på läget. Tydligen finns 335 med x-drive, dvs fyrhjulsdrift. Visste ni det? Då lär man inte ha några problem med greppet. Läste senaste Bilsport att Motornord erbjuder trimning till 385hk/ 518nm. Ingen som hört av sig till dom?
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Motornord är återförsäljare för AA, Länk

VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
Zoppo

X-drive finns inte i coupè version, bara i sedan och touring, tyvärr.

///Danne
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
Bubbla

Vad tror du om AA? Är den i samma klass som procede?

///Danne
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
vet inte riktigt, effekten blir väl den samma? Jag väntar på Procede V2, sen beställer jag en av dem, fast det blir inte via Motornord, bättre att beställa direkt i så fall. Vore ju kul om nån som kör med AA kunde skriva lite här om det...

Jag satt och ringde halva dan i går om avgassystem, tror det blir UR, komplett med downpipes och high-flow cattar.

pe
771
pea
BMW M3 E92
Ur har xpipa på sitt system, kanske är lösningen för att slippa "droning" bra om du testar, det finns väldigt många åsikter.
Du får nog inte samma effektökning som ett helt separerat system , men slipper du droning kan det nog vara värt det..
Dp kommer nog att ge såpass mycket mer effekt att det känns rejält i alla fall.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
pea

Vad avses med DP? Någon bild på det, tack?
pe
771
pea
BMW M3 E92
andre downpipes kolla länkLänk
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
StefanL

Kolla din PowerPost
pe
771
pea
BMW M3 E92
Beställde precis Procede V2 40 hp för 150 dollar Länk , risken finns att men hamnar på rätt sida 400whp nu,
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Pea.

Vilket ordernummer fick du?? Fick själv nr 10986681 och det verkar som att jag får vänta 2 månader på leverans minst!!

Rolle//
pe
771
pea
BMW M3 E92
Missförstod tiden, och halkade in 2 timmar för tidigt.
Men de öppnade visst av misstag i en kvart,och stängde igen.
Sö förhoppningsvis kanske jag får den redan nästa vecka, den som lever får te...
Tänkte dynoköra efter montering, vet nån närmsta dyno från GBG

Date : 4 Sep 2007 - 10:13
Order ID : 10986261
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
pea och ni andra som monterat Procede, var det svårt? Vad behöver man göra? Funderar på att beställa det.
Jag hade en chippad SAAB 9000 och 95 för några år sedan och då hade jag det häliga pysljuded när man släppte av (by pass eller wastegate tror jag det heter) har ni det ljudet efter chippning?

/Mbri
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
pea

jag vet att Autotech i Trollhättan har en Rototestanläggning.

Tel. 0520-480520, snacka med Patrik eller Peter.

Janne

Janne E91 330D 2006 med Promotech CR5-box
pe
771
pea
BMW M3 E92
Mbri
Man får skruv lite, men allt finns på en installationsfilm, så det är inga större problem, skulle inte rekomendera att sätta dit en vastegate, det finns redan en inbyggd, är enbart en risk till läckage tycker jag om man nu inte vill höra ett pysljud förstås, du kan ju alltid spela lämligt pysljud på cd...
pe
771
pea
BMW M3 E92

Länk
Heres a clip of my friends E90 335i 6Mt vs my other friends E60 M5 with mods.The 335 is the camera car.

E60 M5 mods : Straight pipes, CAI, removed charcoal filter. IN P500!

E90 335i mods : Procede v2, custom tune, Custom dp, custom exhaust, custom FMIC

Gissa vem som vann?
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

...Så detta för en stund sedan,
Om man läser hela tråden så pratas det om hur kraften levereras genom hela varvregistret och hur många olika delar spelar roll. Även om allt inte är mätbart i bänkning. Så spelar det en stor roll i aktiv körning. Det kommer att bli intressant att se hur det hela utvecklas.
amg-etr
Jag provkörde 335i coupe och helt ärligt så kändes den inte så som jag hade trott, alltså jag hade högre förväntningar...
2 turbo och allting smart upplagd för att få högsta vrid vid det låga varvtalet är ju otroligt, och ännu en otrolig sak är ju att bmw alltid har varit inriktade på sugmotorer, och nu kommer med en dubbelturbo, och det bästa av allt är enligt mig att de har konfigurerat motorn så att dubbelturbobilen känns som en vanlig "sugmotor bil" om man säger så... det jag vill säga e att BMW känslan defenetivt är kvar, men förutom 2 turbos så märkte jag inte något märkvärdigt med den bilen. Ljudet var gött också :)

Fast det är ju från person till person, och jag tycker att om bilen har turbo, så skall momentet öka hela tiden, för då känns det mycket mycket mycket skönare på nåt sätt.

Fast man kan ju trimma upp den så att den blir så iförsej. (om man har cash)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.