AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.839.717

Ökad effekt på min 335i

Sida 189 av 712
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Den verkar riktigt bra. Monterade du den själv? Svårt?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
ravvee>> nej för fan jag har tummarna fastsydda i röven...det där tog turbocenter hand om....men det var tydligen inga som helst problem att installera den! :)
pe
771
pea
BMW M3 E92
sevak, vilka filmer är det du har som inte är upplagda, mitt minne är inte alltid uppdaterat.
pe
771
pea
BMW M3 E92
Stefan L .ska du ha automat är dct lådan inte så dumt alternativ, var lite fundersam i början då jag fick lag vid neväxling. Men med de senaste mapparna funkar den riktigt bra, skall du utnyttja launchkontrolen på den och trimma behöver du sätta ned effekten på 1an o 2 an, annars spinner det bara.Går att göra med procede, vet faktiskt inte om det går på JB3 men det har säkert enrico koll på.
Pea: Det kan jag svara på imorgon då jag har de på datorn hemma;)

Måste bara säga vilka jävla nötter de finns på dessa event/forum.
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
sevak:
vem syftar du på?
en på garaget som va på eventet.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
mycket intressant att läsa igenom alla inlägg om eventet, tack för all info.
Har äntligen fått DP:s (ligger i tullen). BT-cable har kommit, de slog på moms så jag fick lösa ut den med ca 700:-

Nån i sthlms området som monterat dp själv?
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Sevak:
snackar vi avundsjuka eller bara människor som inte tål att förlora? (bara nyfiken..)

När jag var med förra året slogs jag av det faktum att alla var så jäkla ödmjuka och trevliga, inte en enda dålig vibb från eventet..
pe
771
pea
BMW M3 E92
Nån sa att kraxx boostade 19psi, stämmer det ?
Funkar det på en bil som gått 9000mil blir man ganska imponerad över att grejerna håller.
Pavel: Snackar om en som alltid tjaffsar med folk på diverse forum och som inte förstår vad man säger. Men skit i de denna tråd ska ej handla om sånt. Va bara irriterad så va tvungen att skriva av mig.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
pea>> jag hörde det med! men det tror jag var med hjälp av meth....våra agregat ska hålla upp till 20-21 psi utan problem hörde jag någonstans....men det kanske inte är optimalt i längden...men vem bryr sig....till våren kan jag uppgradera mina turbos!!! :) och därtill förhoppningsvis giac stage 3 som jag tror är den som kommer anpassas till turboupgrade....
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
jag menade till våren skall jag uppgradera mina turbos...
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Sevak
Det var lite svagt av dig att inte ställa upp lr ens svara att köra mot mig när jag frågade vems var den där silvriga 335, var den också för varm och hade limpmode? :)

Monster Femma: Tror inte du pratar om mig. För de första är inte min bil silvrig utan den är grå. Du kanske menar när du kom fram till oss när vi va typ 5 pers o stod o snacka och du sa tja vill ni testa? Vill du köra mot mig får du fråga som en människa. Hur ska jag veta att du vänder dig till mig när du pratar med oss alla 5. Sen körde ju du direkt efter mot Enrico tror jag de va.
Sen var alla våra 335:or för varma o hade limps hela dagen annars hade vi vunnit mot 1000hk bmw.
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Varför komma på ett event om man ska stå och kolla på bara när man har ändå hämtat sin bil på plats?

Jag menade den gråa, och jag frågade vems den var men ingen svarade , det var nån som började prata om försäkringar då frågade jag vems den svarta var och det var enricos.
Men iaf det skulle bli torsk ändå för dig så vi behövde inte köra :))
Men det skulle säkert vara limpmode disco som bortförklaringar as always.

Om jag hört att du fråga vems den grå va hade jag svarat. Jag körde så många gånger som jag ville köra på eventet. Du vet ju redan att du skulle vinna mot mig hur kul är det att köra då? Du kanske bara vill möta bilar som du vet att du kan vinna mot. Min bil fick ingen limp. Men den gick ej bra efter 200 pga av heatsoak.
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
ok då hörde du inte, nej jag kör med vem som helst vare sig det är en 335 orginal lr en lambo 570.
ja visste inte vems lr hur många hk din bil har.

To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Hej på er!

Komplett steg 3 finns till salu:
-Procede rev. II (från maj)
-AR Downpipes catted (från maj)
-Race Cooling IC (från juni komplett med silkonslangar etc)
-BMS dual cones (oanvända)
-Custom metallanslutningar till dual cones i lättmetall som passar perfekt

Jag skall köpa ny bil oklart vad det blir. PM vid intresse är ni snälla

Mvh
/Tobias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.