AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.843.581

Ökad effekt på min 335i

Sida 188 av 712
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Erik
Glöm inte med reducerad effekt dessutom.

Varför slog du inte Porschen då när jag börjar ta in på den vid 250km/h medan han sticker ifrån dig hela tiden? Vad kan det ha varit då dubbel limpmode och punktering i däcken kanske?

BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Monsterfemma: Jag har ingen aning. Jag har inga bortförklaringar och jag bryr mig inte så mycket heller.
Jag blev slagen ungefär lika många gånger som jag vann i söndags och alla var där för att ha kul. Fattar inte varför du hänger upp dig på vårt rejs så mycket. Jag tycker att du ska släppa det.

Jag kommer inte att diskutera det här mer med dig, punkt slut!!
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
BMW-ERIK

Men mot gt3 hade du ingen limp, men mot m5 hade du nedssat effekt....

Shit jag som trode limp var en dålig grej....oke
Min andra film: Länk

Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Erik
Sluta snacka gojja då om nån limpmode som inte stämmer i verkligheten.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Monsterfemma, konstigt resonemang att blanda in en tredje bil för att avgöra vem av er som är snabbast.

Om du nästan körde jämnt med GT3:an och Erik slog dig så kan man med samma resonemang säga att Erik är snabbare än GT3:an. (Som han fick pisk av när de möttes direkt).
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
BjörnB ---> Klockren iaktagelse!

Så här gick det förresten när jag körde mot Enrico som endast kör med steg 1 mjukvara:
Länk

...och han körde ju i princip jämnt mot Monster Femman.

BTW, Monster Femman: jag la upp en länk till mitt rejs mot Enrico i kommentarerna till ditt rejs mot Enrico på garaget. Varför raderade du den?

// Thomas
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Har en fråga till alla er som håller den här tråden levande.

Trimmar ni era 335or endast för att vara snabba rakt fram eller är ni måna om att ha bra tider på bana också?

//P
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Självklart så var erik snabbare i vårt rejs, inget snack men att tu upp att även limpmode kommer upp är för mycket.
Varför inte köra om ett rejs där på plats istället än att komma i efterhand och skriva på ett forum att limpmode kom upp och dessutom så van jag bla bla osv osv.

Är jag inte nöjd med rejset på plats så kör jag om det. Jag missade en växel mot golfen och han bara försvann, då var inte jag nöjd så jag sa till mannen vi kör om jag missade växel, inga problem så han, glömmde sportknappen mot M3 e90 och han försvann innan jag insåg att knappen glömmdes bort då körde vi om och det vart en annan historia.

Men men så är det när folk tror att de flyger bara för att de kör en BMW.

Thomas
Du snackar för mycket gojja därför.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
pavel>> högst individuellt tror jag....själv så har jag monterat in en wavtrac diff och kommer att hänga på kw v2 coils inom kort men det har inte med bankörning att göra snarare att bilen blir så mkt roligare att köra med fantastisk väghållning och 100% driv/kontroll genom kurvorna :)
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Thomas
Och du har en vana att hoppa några meter fram innan rejset har ens börjat, och det hjälper lite till när en smurf sitter bakom ratten :)))
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
monsterfemma>> men då kan man fråga sig varför du la upp klippet på garaget när vi race:ar? när du vet att jag tappade starten helt...det märkte ni själva oxå....dessutom har jag inte en massa lull lull på min bil utan snarare piggy och avgas...ja ja....det låter som om vi alla behöver boka in ett nytt event där vi på ett mer uppstyrt sätt dokumenterar allt utifrån en ett givet startfält....
Thomas: Har du lust att hälsa din vän kemal att när man ska få till en bra 100-200 tid börjar man på 3ans växel och sedan växlar till 4an. Han verkar inte fatta det.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Det är så härligt när div olika M-anhängare dyker upp i denna tråd då och då och berättar var skåpet skall stå...!

Oavsett om det sitter en smurf bakom ratten, så rår tyvärr inte en trimmad M5 e39 sig på en steg 3-trimmad 335:a med piggyback.
Det enda som skulle kunna hjälpa storebror M5 e39 att hänga på en liten fjuttig 335:a är respiratorhjälp i form av en kompressor...

Så är det vettu.

// Smurfen
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Sevak ---> Självklart skall repan köras på 3:an och 4:an.
Och det vet Kemal också. Kanske har det blivit något missförstånd?
Thomas: Han tror jag gör 100-200 på 12,8 haha. Jag försöker förklara till han att på m5board startar man på 2an och då kommer man över 100 då börjar sekunderna ticka och man måste växla till 3an-4an. Men han fattar ej.
I Trosa körde jag i 18 graders och på en krokig väg då fick jag 10.2. Ska försöka köra denna vecka under kvällen på en raksträcka då de är under 14 grader.

Smurfen är jävligt snabb på att växla;)
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
bomis:
Intressant. Jag håller på och skall bestämma mig för vilken väg jag skall gå med min kommande bil, jag vill att den ska vara unik, inte snabbast. Jag vill gärna trimma den på sådant sätt att den blir betydligt roliga vid kurvtagningar - inte rakt fram. Frågan är vad man gör då.. denna tråd ger kanonbra tips för de som vill ha rakt fram- prestanda.. but when the road gets twisty... vad händer då? Tex hänger en 335a med en M3 på en kurvig väg med väldigt få rakor..?
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
bomis
Okej då tar jag bort filmen mellan mig och dig som jag la upp, Så kör vi en annan gång.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Bomis: Du har valt Wavetrac framför Quaifi, varför? Pris? Var köpte du? Monterat själv?

Kollade lite här www.phantasmusa.com och det verkar vara samma grej till 335 som 540. 8300:- är rätt bra pris om man jämför med Quaifi som tar 12000:- för samma grej.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
ravve>> därför jag var sugen på att pröva någonting nytt :) dessutom har wavetrac diffen flera options än quafie...bland annat att den fortfarande gör sitt jobb även fast ett däck inte är i marken...det gynnar ju bankörning om man tycker det är roligt. Dessutom är denna pjäs helt tillverkad i US vilket talar för bra kvalité. Priset ink frakt var c:a 8000 sek vilket är betydligt billigare än för quaifen...Köpte den från HP Autowerks i US som även säljer just quaife...

här har du några reviews + lite info:

Länk

Länk

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.