|
Sida 180 av 712
|
|
|---|---|
|
Har precis fått den senaste senaste mappen från Shiv till Procede Ver2 för manuell växellåda mejlad till mig i morse. Är det nån av er Procede-2 grabbar som vill testa den så pm:a mej er mejladress. Det är den senaste "Throttle Delay Fix" som kom idag. //Rolle... |
|
| Sevak, dom siffror jag gav dig nyligen med olika mods är på hjulen så med ic, dci och catless så ligger man med jb på ca 370-390rwhp på 99 octan... | |
| Rolle, cool!!! Vore kul om som många som möjligt med 6MT kör på bog/throttle fix på eventet gällande jb3 & Proceede.... | |
| rolle , jag fick den ochså ,kan vara en kul grej att ladda upp den efter några race för att se om det gör mycket skillnad i verklighetet, vi kan ju filma och dokumentera | |
|
Enligt aftonbladet ska de va mellan 11-15 grader imorgon. Pea har du fått på dina DP. |
|
| Det blir tyvärr ingen Stage 2... kör med Stage 1 och jb plus. boostar nu 15 psi. | |
|
Klart.se menar på 16-18 grader på dagen.. låg vind, låg relativ luftfuktighet och molnen kommer först runt 16 tiden. Kan bli rätt lagom.. :) //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| Sevak, dp sitter där men jag märker att jag inte kan köra fullt stage 3 med original avgassytem, får tendens till spikningar och ecun drar tillbaka timingen 3-4 grader under ett fullgas race. | |
| Enrico: Det ända JB+ gör är att höja laddtrycket eller? | |
|
Har mätt idag följande: 100-200: 10 sek. 150-200: 6 sek. Sevak: Jbplus ökar bara boost |
|
| Enrico: mätte du de med jb+ inkopplat? Du mätte inte 100-150? Använde du RL? | |
| Sevak: visst mätta jag med jbplus...... had 2 killar som tog tiden. | |
|
Nåå, hur har det gått i Mariestad, nyfiken :-) Körde hoj på bana idag, en gammal Yamaha FZ750 -86. Det började riktigt uselt genom att jag inte har kört mycket hoj i år men i tredje passet var jag snabbast i gruppen (mellangrupp av tre nivåer) och körde bl.a ifrån ett par nya Gixxer 1000 med den gamla och effektsvaga hojen:-) |
|
|
Erik procede V1 /Stage 3 / MT vs Enrico GIAC Stage1 + Jb plus / AT = Enrico ½ CL PEA Procede V3 Rev II / Stage 2 / DCT vs Kraxx E91 jb3 + Meth = Kraxx 4-5 CL PEA Procede V3 RevII/ Stage2 / DCT / vs Bomis E90 jb3 beta map BOG fix = PEA 4-5 CL PEA Procede V3 RevII/ Stage2 / DCT / vs Reeser Noell stage 2 AT = PEA 4-5 CL PEA Procede V3 RevII/ Stage2 / DCT / vs Roger Procede RevII/ Stage3 / MT = PEA 4-5 CL Heartware ESS stage 4 / MT / vs Enrico Enrico GIAC Stage1 + Jb plus / AT = Enrico 1 CL Heartware ESS stage 4 / MT / vs BigTom procede V1 /Stage 3 / MT = BigTom 1-2 CL Heartware ESS stage 4 / MT / vs Roger Procede Rev II/ Stage3 / MT = Roger 2 CL BigTom vs Tuned M5 = tuned M5 win by 1CL after 200km/h Bomis vs M3 E92 =Bomis 3 CL |
|
|
Hur fungerade flashen mot varandra? Enrico GIAC Heartware ESS Sevak V-TECH |
|
|
Enrico: Tog mig med ca 2 billängder och samma sak med Heartware. Men dem laddar mer än mig och utan IC går de fan inget bra. Särskilt inte efter 180. Ska bli kul när jag får på IC och höjer laddtrycket till 15 psi. |
|
|
Det verkar som om flascharna har en del kvar att göra innan de kan ge samma effekt som pigyssarna men det kommer nog med tiden. Jag tycker det var starkt av norrmannen som kört i 9 timmar för att komma till eventet med sin noelle flasch, för att vid 4 tiden börja köra hem i 9 timmar. Kul att vi var så många där tack allihopa. Vi var väl 11 335or tror jag. Kraxx bil gick ruskigt bra, imponerande att den håller . 9000mil med trimm. Vi behöver nog inte oroa oss för att grejerna skall hålla. |
|
|
tack allihopa för en fantastisk dag, det var kul som satan, våra bilar står sig väldigt bra mot konkurrenterna :) tigerdejan>> jag fick aldrig chansen att köra mot pea :) så den info du skriver stämmer inte..... |
|
|
Bomis: Mycket möjligt , du får du be PEA korrigera inlägget på E90post , för det är därifrån jag har fått infon sörrö. |
|
|
Flashen resultat är följande: 1. Enricos AT GIAC +jb3 plus 2. Heartware MT ESS stage 4 3. Sveak MT V-tech / Noelle AT Synd att vi inte hann köra flera pulls på kort intervall. För att se hur effekten påverkades. Vet att både Enricos och jag hade rätt stabilt drag hela tiden. Sveak hade problem pga oem IC. Det var rätt roligt när alla 335i hade sina huv öppna. Var det någon som tog en bild på det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.