AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.840.293

Ökad effekt på min 335i

Sida 178 av 712
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Bomis ---> Ja, den nya Throttle Delay Fix:en verkar riktigt grym!
Tyvärr kan jag inte ta del av denna nya funktion eftersom den bara fungerar ihop med nya V3 Rev 2, och jag har den första V3 Rev 1... :(

// Thomas
Enrico: Nu sa jag inte att dem skulle testa detta på min bil.
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Intressant möte mellan Giac och vtech
Lycka till båda två
carl530
Låter som Enrico är den som kör med Beta filer.

Om inte GIAC redan har en steg 2 fil klar lär den inte vara utprovad under någon längre tid..

Och det hade dem väl inte eftersom han inte fick den direkt eller... ?

Men det lär ju visa sig på Söndag..
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
nej , jag får inte någon Beta fil . GIAC är väldigt strikta och får inte ut något som dem är 100% nöjda med. Snackade med en kille i US som också väntar på det och det kanske blir ingenting imorgon :-(
Har GIAC fixat throttle deley?
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Var hos Stertman Motorsport i går, då var inte steg 2 filen klar
hoppas verkligen han får det innan eventet då lär det bli riktigt
roligt för Enrico...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Throttle delay? Menar du på MT (den där bog fix?) . GIAC flash kör som stock med snabbare respons men med mycket mer power hela vägen till 7000.
Jag tror ej dem hinner släppa steg2+. Men hoppas så kanske du kan slå kraxx och Thomas. Kommr kraxx köra med methkit eller?

Rian: Kommer du och han med den röda golfen?
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Enligt Mackyfr (M5 e60)var det ok att båda fick komma tillslut,
han har pratat med Gustav.Är jag inte i Örebro på söndag morgon
och åker direkt ,så ska jag möta Mackyfr på shell Alby vid 8,30 mvh
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Vad dem släpper nu är Stage 2 , inte Stage2+. Jag tror inte att bilen kommer vara snabbare än Big Tom eller Kraxx med den.
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Bmw-Erik ,Thomas m.fl ! Vi möts på Statoil i Örebro 10,15-10:30
rian: skoj att ni dyker upp, ska bli roligt att testa droskan mot era raketer!
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Glöm inte å filma allt denna gång så vi stackare som sitter hemma har något att se fram emot ;)

Allroad: Tar du med din bärbara dator och BT kabel?
Sorry Sevak, det är qdtjant som har en sådan och han sitter nere i Aten och slappar...
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
vill bara tacka enrico för all hjälp och support med min bil, som jag berättat tidigare så har jag fått limpar över 6000 rpm i princip på alla mappar...har legat sömnlös många nätter och funderat på vad fan det kan vara...bytte stift m.m. SAMMA PROBLEM.....i kväll övertalade enrico mig om att jag skulle installera dom där jävla små kablarna som heter o2sims, sagt och gjort....åkte över enrico satte in kablarna....slängde in den senaste betaversionen av jb 1,4 dvs r8,3_BT med bogfix......kopplade in bt-kabel med dator...vi smällde direkt in map 6 utan lagfix och rullade ut på e18 eller snarare bromma flygplats startbana ;) lät bilen adaptera....för att sedan gå fullt ut på trean start 1500 rpm upp till varvstopp i princip....upp helt med gaspedalen för att få bogfixen att fungera fullt ut....i med fyran med bibehållen boost fullt ut till varvstopp detta repeterades 5 ggr tror jag INGEN limp!!! :) Och dags för den starkaste mappen med lagfix dvs map 7 (på sista tiden har jag inte ens kunnat gasa normalt utan limp på den mappen) fullgas 3:an fr 1500 rpm upp till varvstopp....i med fyran samma procedur....i med femman! samma procedur INGA SOM HELST LIMPAR på map 7 heller....bilen går huuur bra som helst....på vägen tillbaka efter ett litet pitstop på ett nyöppnat mcdonalds på bromma flygplats...ut igen fullfart hela vägen hem INGA limps sustained boost uppe på nästan 16 PSI...såg peakar på 18 psi :) Jag är hur glad som helst att problemet är löst men samtidigt blir jag sjukt irriterad på att ett så litet problem som ett par kablar kan orsaka i form av huvudvärk, ältande...sömnlöshet, irritation tar fan priset....60$ PROBLEM SOLVED.....det som retar mig mest är att när jag köpte mina cattade dp's så vart jag lovad att jag aldrig skulle behöva några som helt o2sims!!! SKÅL nu tar jag en iskall bira och firar lite för mig själv och laddar inför söndagens/årets race!! må bäste man vinna....

Vill även passa på att tacka big tom för sitt fantastiska jobb med avskärmningsplåtarna fick dom idag av enrico, dom är sjukt snygga och välbyggda...önskar jag kunde få på dom själv inna racet men tyvärr är jag född med tummarna i röven....

OVER and OUT!
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
by the way så fick jag dubbla paket när jag beställde M-alupedaler för manuell låda inkl deadpedal, bmw kolfiber märken i svart/vitt för motorhuv och baklucka + vita foglights till den som har oem frontspoilern, jag tar med detta ner till eventet, så hojta till om någon av er är intresserad!
Bomis: Grattis:) Låter skönt. Jag anada att 02 sims skulle fixa dina problem.
Fan nu vill jag köra på en vassare map som boostar 15 psi med bibehållen boost mellan växlingarna.

Allroad: Blandar alltid ihop dig och qdtjant.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Glad vi fixade bilen Bomis! det går sjukt bra nu ! Verkligen otroligt vad en lite grej som 02 sims kan göra. Nu kan du raca för fullt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.