|
Sida 177 av 712
|
|
|---|---|
|
Sorry för offtopic Tobias ;) Erik ---> Vi syns på Statoil Eurostop! // Thomas |
|
|
Enrico: Hur många psi kommer din bil ladda? Bomis: Hur mycket laddar din? Jag kommer åka från Linköping vid 9.00-9:30. Ingen som har vägarna förbi så man kan åka ihop? Jag kommer göra ett stor i Askersund för att tanka på Shell där. |
|
| stopp ska de stå när fan ska de komma en edit funktion. | |
| Sevak: så mycket det går :-) | |
| bmw-erik>> pm:a mig ditt mobilnummer! | |
|
sevak>> med nya programvaran så blir det runt 15,5-16,5 psi...dessutom som du redan kanske vet så har dom löst "lag" helt med bogfix för oss men manuell låda dvs du bibehåller boost mellan växlarna :) får bara hoppas att bilen inte limpar men det märker jag i kväll när vi installerar mina o2sims... Länk :) :) :) |
|
| Bomis: sustained på map 6 är max 15.5 psi :-) | |
| enrita>> yes, jag menade 15,5 sus och 16,5 o mer på peak | |
| Min laddar bara 14 psi fan. Ska höja till 15 psi sen när jag fått min IC. De får räcka för mig. | |
| fan i morse nu när det är så kallt hade jag peakar på 17-17,5PSI hela vägen till jobbet :) | |
| Sevak: det tar 1 minut att ta bort JbPlus så vi kan göra lite pulls utan det för att se hur GIAC Stage 1 och Vtech håller emot. (Jag kommer att få Stage 2 troligtvis och då ska jag inte använda jbplus) | |
|
Bomis: De låter jävligt mycket. De är väl farligt att ladda så mycket med original turbos. Hoppas att de är kallt som fan på söndag. Idag är de riktigt kallt. Jag fick med mig killen med C55 amg med 420 hk och 500nm. Jag och han åker ihop. |
|
| sevak>> det handlar om så mkt mer än bara psi.....ta bara det exemplet jag gav precis kring att terry och shiv äntligen lyckats lösa problemet med bog/throttle delay det har markanden väntat på i flera år det är det största enskilda genombrottet hitils om vi pratar piggtrim...tror faktiskt bara det är giac som kan reglera detta till 100% och giac var väl först att göra det med va enrico? | |
| sevak>> 15,5 är absolut ingen fara och peak på 16,5-17 är inga problem heller...det finns bilar på e90 som boostar betydligt mer, ex dom som kör racemap på jb3 med 109 octan och meth inject | |
| Enrita: Har du mätt med racelogic vad din bil gör 100-150? | |
| Enligt Jonatan så ska throttle stå på 100% på min med. | |
| sevak>> throttle 100% vad menar du?? gå in och läs mike (jb3) och shivs (proceede) trådar kring ämnet så fattar du vad jag menar...tror tyvärr inte v-tech har den kunskapen än att dom har löst den biten med tanke på att det är ett helt nytt fenomen/upptäckt i us och då pratar vi killar som under 3-4 års tid bara har ägnat sig åt att forska i n54-motorn...och inget annat | |
|
Bomis: Vet vad du menar. Vi kollade i fredags då låg den på 90%. Fick sms av Jonatan nyss han skrev så här: Tror vi löst throttle på 335i nu men behöver en bil för test. Jag missförstod han sist trodde dem redan då fixat de. |
|
|
sevak>> här är även lite info fr shiv gällande proceede oxå Länk Länk |
|
| Sevak: starkt av dig att låta dem använda din bil som BETA hoppas att du får allt gratis. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.