AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.840.529

Ökad effekt på min 335i

Sida 173 av 712
Thomas: haha.

StefanL: Min bil mappades av vtech första gången 28 maj i år. Har efter de monterat DCI, DP oc avgas. Bilen mappades idag och går grymt bra. Jag trodde att min bil laddade 0,9 bar men idag när vi koppla in laddtrycksmätare visade det sig att den endast laddade 0,75 bar. Jonatan gjorde en ny programvara idag som laddade 0,9 bar. Bilen går grymt bra. Mätte med RL 100-150 på 3,6 sek. Kunde ej mäta några tider från stillastående då mitt gummi bak typ är slut. Så jag kommer bara köra på eventet om de är torrt. Ska bli grymt kul att se vad min bil kan prestera nästa år med eftermarknads IC och med 1 bar i laddtryck. Men något som irriterar mig är lagget mellan 3-4ans växling. Funderar på att göra som bomis med dumparna.
Testet gjordes i 20 graders värme.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: visste inte Vtech hur mycket din bil laddade eller hade du in förstått fel?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Nästa vecka blir det Stage 2 ! :-)
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Mycket intressant Enrico. Får du tillgång till egen Flashloader samtidigt?
Enrico: Jag sa sist i maj att jag inte ville att den skulle ladda mer än 0.9. Men grejen man kollar laddtrycket med funkade ej. Så jag visste ej hur mycke den ladda. Men igår kolla vi och då laddade den, 0,75 nu laddar den 0,9.
Någon mer som upplever lagg mellan 3-4ans växling eller flyger bilen iväg direkt när ni slänger i 4an.
Sevak: rullande start med de betongräfflorna som verkar vara på flygfältet lär göra att slitet gummi inte spelar någon roll. Ska bli skoj och se vad bilen presterar. Har du eller någon annan lyckats få Vtech att släppa till sin Racelogic till eventet?
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
Jonatan på Vtech kanske kommer ner till Eventet har jag för mig Sevak sa till mig , han skulle då ta med sin Racelogic är det tänk
Va ute och testa bilen nyss. Den går riktigt bra. Nu har jag märkt va det är som gör att de laggar mellan 3-4an. Förut när jag gasa ur 3an så växla jag de fortaste jag kunde och släppte upp kopplingen för snabbt. Testade nyss att växla lika fort men att inte släppa upp kopplingen så snabbt. INGET LAGG. Fan va skönt. Hur kan de lagga om man släpper upp kopplingen för snabbt?

Allroad: Jonatan från Vtech kommer med sin Skoda RS och han kommer ha med sin Racelogic. Det som är synd är att jag inte har hunnit byta IC det gör väldigt mycke på våra motorer.

Ni som åker från STHLM området ni åker väl förbi Linköping?
Någon som vet om de finns en Shell mack i Mariestad eller i närheten på vägen?
pe
771
pea
BMW M3 E92
Vad tror ni om att provköra varandras bilar nästa söndag, är nyfiken på hur alla trim är att köra, kan vara bra om man hittar nåt som kan förbättras på respektive trim. Helt enkelt hitta + och -
kan vara lätt att bli lite hemmablind,
Är det någon som kör från Skåne och upp? Egentligen undrar jag väl om det är någon som vill KÖRA min bil från Helsingborg och upp med tanke på att jag ska vara på en festlig tillställning dagen innan. Jag kan ju sätta en TAXI-skylt på och slagga i baksätet :-) PM till mig om chaffis finns...

Sorry för off topic...
Sevak, finns en större Shellmack efter E20 på vänster sida precis när du kommer till Mariestad norrifrån. Det är ca 6 mil före du kommer till Moholm om du planerar att köra E20 och sedan 201:an så du behöver inte tanka fullt...

För mig spelar det ingen roll eftersom Shell inte verkar bry sig om att ta in VPower diesel...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
idag prövade jag att lägga på GIAC Stage 1 en Jbplus som adderade 1 psi i trycket och bilen gick ganska bra måste jag säga :-)
Tack Thomas för luft burken plåt ! och R1000 för trevligt åktur!
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Ja den går verkligen bra din bil Enrico, både maskinellt och chassimässigt, riktigt imponerande :-) Önskar förstås att jag hade samma extrema väghållning och grepp, det kändes som jag nästan bottnade fjädring på min bil vid ett par tillfällen efter krön :-(

Den efterföljande turen med egna bilar var också kul, vid ett tillfälle tvingades vi stanna för tre älgar på vägen som inte riktigt kunde bestämma sig för på vilken sidan de skulle vara. Väglaget var bitvis lite blött men sista biten helt torr så att det gick att stå på lite. Det osade bränt gummi om däcken när jag kom hem så med lite flyt ska RFT-däcken inte behöva bli gamla.

Värmesköldarna som Thomas har tillverkat ser väldigt bra ut och åker på senare idag.

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
big tom>> tack för plåtarna, tråkigt att jag inte kunde följa med...men, men....

ps. kan någon tipsa om ett par bra bakbelägg som dammar minimalt med bra bromskraft??
Monterar man avskärmingen på 5-10 min. Thomas monterar du åt mig den 20e;)

Körde mot en Mercedes SLK 55 AMG igår. Från stillastående till ca 200 tog jag han med 2 billängder. Sen körde vi från 50 2ans växel men inte på den perfekta vägen. Han tog mig båda gångerna med en halv till max en billängd så jämt va de. Men borde jag inte tagit han från 50?
Kanske va min bil för varm efter jag kört mot han från stillastående 2 ggr innan.
På väg hem igår va det 9,5 grader fy fan vad bilen gick. Gjorde mätaren ut hur lätt som helst.
Sevak: Mercan klarar enligt test 0-200 under 14s så din bil måste gå fint nu! Ska bli skoj att se hur den står sig till helgen. Du får väl köra lite klassiskt vattensprut på IC:n för att kyla :-)
Allroad: Vart hitta du att den gör på 14 sek. Jag hitta att den gör på 16,7.
Min bil går bra men efter 2 pulls känner jag att den ej är lika stark längre.
Ska bli kul till nästa event som kanske blir i maj då har jag IC på och höjer laddtrycket till 1 bar.
Ska se om jag hinner göra ett avgas test denna vecka. Är orolig för dem ocattade DP.
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Mersan ska klara 0-200 på 16,8-18,1 enligt olika tester
Den har 360 hk
Var fasen är edit, läste SL 55 AMG vilket givetvis var fel (som är testad att klara det på 13,7...) :-(

SLK är ju en gubbil Sevak, den borde du väl klara enkelt från 50? Kan nog vara värmen som är problemet...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.