AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.842.874

Ökad effekt på min 335i

Sida 172 av 712
Kan man hälla i K-sprit för att sänka avgasvärdena?

Monterade regskylt utan EU märke för 2 timmar sen. Idioterna på Carlsson Bil i Örebro har satt regskyltshållaren utan något skydd bakom så nu har jag fått ett skav på vardera sida. Detta syns ej om jag kör med vanlig EU skylt. Får väl montera tillbaka den vanliga. Någon mer som har skav när dem monterat bort regghållaren?
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
sevak> ska du hälla i k-sprit kan du lika gärna tanka några liter e85, betydligt billigare per liter.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Allroad> jo frågan är bara var detta optimala delta mellan driftsäkerhet och roliga prestanda ligger?

jag betvivlar inte en sekund att piggybakcbilarna för tillfället ligger i framkant i effekt/vridjakten, men det är inte heller där jag hade velat ligga om jag hade en X35i att förädla, utan som sagt så bra prestanda som möjligt utan allt mickel, lysande lampor och handdatorer.
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
piggy är väl ingen dålig lösning , det är bara installera o köra ...
ingen som säger man behöver köra på en "hög" map ? bara hålla sig till 3 tex ?
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
kanske en förlegad fördom, men har inte piggyn färre parametrar att arbeta med hur man än vrider på saken?

vilka tillhandahåller den högst rekommenderade falshen i dagsläget?, ESS, Dinan, GIAC? känner inte till vilka aktörer som finns.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
flashen ska det stå--
Ni
11
Niklas H
335i E91 -07
bomis:

Vilket värde var på gränsen? CO2?

Någon skrev något om 1... Låter som lambda värdet.
Det kan ligga på allt mellan 0,7-1,3. Det spelar mindre roll för avgasreningen.
Det är bara ett värde på hur mycket syre det finns i avgaserna, egentligen ett
mått på hur fet blanding bilen går på.

Labmda 1.0 är optimalt vad gäller att hålla låga utsläpp.

Jag kommer nog inte köra på någon piggyback utan det får bli en mappning
antingen av Turbocenter eller ESS.

Väntar nu på offert från Riss Racing på hårdvara.
(Downpipes, mellanrör, slutdämpare, oljekyl, IC, insug, tryckrör, Alu återcirk. ventiler, svänghjul, koppling, o lite mer).
pe
771
pea
BMW M3 E92
hfr ,d et har hänt en hel del med piggys, den jag använder procede är en hybrid, som hämtar info via canbuss systemet och delvis styrs av bilens originalknappar jag byter tex mapp med dct knappen idag.
det är tex på g att kunna lösa boosten i displayen samt även övrig nyttig info.
Sen kan du bara stänga av piggyssarna idag och vips så har du en originalbil.
En piggytrimmad bil kan idag mera saker än vad den kunde original
pe
771
pea
BMW M3 E92
köpte nya dci från terry , tänkte det skall väl inte vara nån skillnad mot de förra och så var de 70 dollar billigare, men anslutningsrören som kom med var 58 mm , insugshålet var 61mm, tänker han att man ska dra in 3mm med slangkämman, inget jag tror på. du kunde ju vifta omkring med röret inne i anslutningen
Jag gick och köpte 61 mm rör och kapade istället.
Har ni andre som köpt bms dci haft samma slags rör, och funkar det
Bomis: Ser ut som du ej hinner få din IC till eventet. Synd hade velat se din bil mot Thomas. Jag kommer få vänta minst 2-3 mån på VK´s IC.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Pea: min BMS rör passade perfekt. vet inte om den var 58 eller 61 mm.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Leveranstiden är onekligen baksidan av alla dessa groupbuy's...

// Thomas
Jag kan vänta på IC´n, då vi närmar oss vintern kommer de snart va svinkallt ute och jag kommer ej köra bilen så mycket under vintern.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
om allt går enligt plan som kommer dom att börja skickas i slutet på nästa vecka men då är det dock för sent om vi pratar eventet :(

big tom>> fick mina 02sims idag...ska försöka få i dom i helgen..
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Lite sopigt av BMS att inte har rör som passar varken mot filtren eller anslutningarna i bilen. Fågade Terry och han sa att det var gjort med avsikt. Det lät så pass dumt att jag inte ens frågade varför...Lindade på rören med vulktejp för att de skulle passa mot anslutningarna utan att behöva tvinga ihop delarna. Hade jag haft en högre trimnivå och behövt max-flöde hade också jag köpt rör i passande dimension. Der skiljer mycket i area mellan 58 och 61 mm - 10% men med JB+ är det ingen flaskhals utan ger i alla fall mycket mer area än originalburken.
pe
771
pea
BMW M3 E92
R 1000 , varför jag inte ville använda de rören beror väl mest att genom att dra åt anslutnngen så mycket är det risk att du förstör anslutningsrören så att det kan bli svårt att få dit originalluftboxen utan värmepistol eller andra metoder.Flödet räcker till en bra bit till
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Ja då grabbar då var man med i matchen igen. Nu är det bara att vänta och börja planera vad man ska göra med bilen. Tänker gå på ditt spår Sevak, och satsa på v-tech. Verkar som ett bra alternativ.Kommer bli spännande att höra vad du tycker. Själv är jag inne på att montera bluftburken jag har samt byta avgassytem.

//Stefan
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Sveak; kommer du med på M5board?
Hur många V-tech bilar har vi?

Vet att en 535d V-tech har anmält sig.
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
"tickar" era bilar efter ni kört hårt på tomgång ?
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Om den gör det efter hårdkörning så har du med 100% säkerhet drabbats av det jobbiga och välkända "ticking noise" syndromet.
Det enda som avhjälper detta är ett komplett kamaxelbyte inkl samtliga avgasventiler. Dyrt som faan.
Tyvärr är detta ett problem som endast drabbar trimmade motorer, vilket BMW är väl medvetna om.
Så en garantireparation är tyvärr att glömma i detta läget.

Skojja bara! Jag har ingen aning om vad du hör... ;)

// Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.