|
Sida 167 av 712
|
|
|---|---|
|
Erik, Inte än. Det tog mig 1 vecka att komma på hur man fick boxen att fungerar i min bil. Har ju toning med metall film runt om+ att jag har komfort rutan fram. Så alla signaler är blockerad. Det hjälpte inte heller med att köpa extern antenn. Trodde först att min nuvarande GPS Larm+ comfort access systemet störde ut men efter mycket testande så kom vi fram till att det går att montera boxen längst bak i bilen med extern GPS antenn på taket. Körde dock med peas bil och allt funka fint. Inga bra tider pga dåliga starter. Vädret har inte varit bra heller. Regn varje dag. :-( |
|
|
Jag var ute i helgen och körde lite RaceLogic-tider... 100-200 km/h på 8,7 s 0-100 km/h på 4,6 s 0-100-tiden går nog att putsa lite grann. // Thomas |
|
| Thomas: Vad kör du med för däck? | |
|
Skitdäck. Jag skäms verkligen över dem. Jag beställde en uppsättning 19" e92 M3-fälgar med däck och blev lovad att få antingen Kuhmo eller den senaste modellen Hankook monterat. Tyvärr satt det en uppsättning, tro't eller ej: ROADSTONE, på fälgarna när jag fick dem...! Med en monsterprutning samt en hel del hårda ord så valde jag ändå att använda dessa däck. De funkar ändå hyffsat, men går nog inte att jämföra med "riktiga" grejer. Så, 0-100-tiden går nog att putsa, pga av flera olika anledningar... Förhoppningsvis så är bakdäcken slut tills nästa säsong... :) // Thomas |
|
| Jag kanske ska mäta lite med RL denna vecka men vet inte om de är värt o mäta från 0 då jag bara har 2 mm kvar på bakdäcken. | |
| Förresten har du fått ordning på avskärmingarna? | |
|
Ja! De blir förmodligen helt klara idag! :) Jag återkommer om detta. // Thomas |
|
| Fasen Thomas, du är ju nere på GT-R tider! GT-R ska klara kring 12,5 0-200 men mycket av den rappa tiden beror på dess brutala start, 0-100 ska ske på 3,5. Innebär att du är jämnsnabb 100 - 200(!) så med rullande start ska det bli mycket intressant. Åtminstone jag hoppas på snustorrt flygfält den 20:e för att se dig tampas... | |
| Blev lite till mig när jag såg tiderna så jag glömde fråga: har du haft den på en dyno med de mods du har på nu och sett vad den ger? Diskussionen kring GT-R säger ju att den troligen har 500++ i effekt, kanske kring 530-540 med tanke på racet med mackyfr:s M5 (CW som en lagårdsvägg samt 4wd som stjäl effekt). | |
| mellan 400-420 whp på mustang dyno | |
| Såg just att cw är 0,27 så där var jag lite fel ute :-( Vidhåller dok att effekten är 500+ | |
| Stämmer det att Mustang normalt visar lågt, ryktet säger det i USA i varje fall? Kan man räkna med 12% förlust och alltså kring 450 - 470 i motorn? Vet att dyno är dyno osv och man ej ska dra för stora växlar på siffrorna men 470 låter väl vettigt med tanke på 100-200 tiden samt att den väger en hel del mindre än GT-R respektive M5? | |
| Mustang dyno är mycket närmare till verkligenhet än dynojet. 12% verslust är för lite i min åsikt eftersom den är 4wd. 20-25% kanske? | |
|
Enrita ---> Menade du att GT-R:en har 400-420 whp? Det blir kul att se hur långt efter man hamnar den hypade GT-R:en faktist! // Thomas |
|
|
Jag tror vi ska hålla tummarna för Kraxx i rejset mot GT-R:en, som med sitt methanol-kit borde hamna på ca 40-50 hk mer än alla andra steg-3-trimmade 335:or. Han kommer garanterat bli "the king of 335" den 20/9! :) Blir kul att köra mot honom! Risken finns ju att man kommer bli tvungen att installera ett eget meth-kit efter det... ;) // Thomas |
|
| Ni som har fmic, vilket märke valde ni? är ni nöjda? Nån som installerat Helix? Tack på förhand... | |
|
Jag har Helix. väldigt nöjd med den: utetemperatur 30 C Boost 15.5 (jb3 map 7), 3 pull efter varandra 1 pull 3-4 = 42C 2 pull= 44C 3 pull= 46C |
|
| Har beställt helix! :) | |
|
Fasen jag som trodde dp var det enda svåra att montera, ser ut som man måste vara Einstein för att få dit en Helix oxå! =| Nåja, är väl bara att beställa... Janne, tack för kontakten som kan skruva dit dp, får väl be honom snickra dit en helix oxå... |
|
| den perfekta avgas system....... Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.