AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.840.560

Ökad effekt på min 335i

Sida 164 av 712
Dr.Dan
Länk funkade tydligen inte till posten...

2 sep kl 15:21 Hemköp Farsta, Försändelsen är överlämnad till mottagaren.
2 sep kl 10:19 Hemköp Farsta, Försändelsen har kommit till mottagarens utlämningsställe. Express körs ut till mottagaren, övriga försändelser aviseras.
2 sep kl 07:35 Posten Företag Farsta, Försändelsen är vidaresänd till mottagarens utlämningsställe.
2 sep kl 07:23 Posten Företag Farsta, Försändelsen har ej kunnat delas ut. Försändelsen aviserad.
2 sep kl 07:22 Posten Företag Farsta, Försändelsen har kommit till mottagarens utlämningsställe. Express körs ut till mottagaren, övriga försändelser aviseras.
1 sep kl 18:20 Arlanda Inrikes, Försändelsen är vidaresänd inom Posten från utrikesterminal.
1 sep kl 18:05 Stockholm EMS, Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren.
Dr.Dan
Diggar btw "Försändelsen har ej kunnat delas ut. Försändelsen aviserad." en minut efter det kom fram till min postcentral.
Utkörning ingår, men jag tror att så fort man åkt på tull eller nått så blir det postförskott och man därför behöver casha ut paketet.
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
nu ligger farsta lite närmare sthlm än va halmstad gör ;)
men vi får hoppas det kommer imorron ... hade inte vart helt fel ... dom brukar inte vara snabba på posten :(
Ti
534
TigerDejan
nae det fungerar inte så , det är så att dom inte "orkar" köra ut sakerna iom dom flesta jobbar 7-4 så är det lättare att skicka AVI ... så jobbar mina vänner på posten i halmstad iaf ... :) SÄLLAN dom kör ut sådana saker ... om det inte är tex TV och man bestämt att personen ska vara hemma osv :)
Dr.Dan
Jävligt lågt. Har man pröjsat för det så får ju posten betalt för det. Att de sen inte "orkar" bör ju vara avtalsbrott mot USPS med ett gäng uppretade kunder på köpet. Jaja, trist att se att expresspaket tar sån jäkla tid på Sveriges sida i vilket fall.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Dr.Dan> Jag har två fräsha 255/35/18 RFT däck liggande. Skicka PP om du är intresserad.

To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Nu kan jag inte hålla mig längre :-)

Den här tråden blir man förbannad när man läser pga allt meningslöst som skrivs. Kan det diskuteras tuning av BMW 335i i tråden eller ska man behöva sitta och skrolla bland meningslös skit sida upp och ner för att hitta något relevant. Det finns PM om man har personliga spörsmål eller så kan man starta en blogg som ingen läser.

Förövrigt beta testar jag nya Procede mappar just nu. Här är mina initiala intryck som har förstärkts efter en längre biltur i helgen: Länk
Ti
534
TigerDejan
ursäkta chefen , ska ej upprepas ... ! ! ! !
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
+1000 Tobias... du var snabbare än jag att skriva det. Snälla håll Tråden rent från allt skit.
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Det här är inget logistikforum!
Dr.Dan
Ber om ursäkt jag med.

Något jag funderat över är hur rusktigt bra bilen går 0-200 för att sen ibland åka på duktigt med stryk. För mkt värme för att man ligger för länge på nära toppvarv? Nån som vet varför N/A drar ifrån då?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Dr.Dan: utan större intercooler får du direkt heatsoak. Bara efter en pull får du insugs tempen upp til 60-70 grader.
Jag kan göra 3 pulls efter varandra i 30 C utetemperatur och behålla insugstempen mellan 40-45 C.
Bomis: Det låter lite mer ja. Gillar de;)
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Tobias1980: Om man kör Proceden i valet mode, går signalerna bara rakt igenom då? Så att man slippar ta ut trimmet. Eller är den någon signalpåverkan kvar? =)

Måste bara säga att passformen på Sevaks AR DP:s var helt perfekt. Jobbet var gjort på 3 timmar effektiv tid, inkl montering av O2-sims. =)
Tänk om mina hade passat lika bra...

//Erik
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
"Tobias1980: Om man kör Proceden i valet mode, går signalerna bara rakt igenom då? Så att man slippar ta ut trimmet. Eller är den någon signalpåverkan kvar? =)"
Intressant fråga, undrar jag oxå. Nån annan som lämnar PROceden i vid bmw-service inställd på "valet-mode"??

Tobias1980: Är det "Gear Dependent boost control" som är fixad? I så fall, vet du hur kommer det att påverka DKG-Lådan?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
lämna alldrig en piggy i ECU låda om du vill ha garanti kvar.
pe
771
pea
BMW M3 E92
Bubbla , jag håller på att testa samma saksom tobias på dkg lådan, gear dependent funktionen är riktigt bra , har sänkt den på 1 an så man slipper hjulspinn.
Proceden har inegn märkbar påverkan på signalerna i valet mod, har haft min inne på service utan att nån märkte nåt
Ti
534
TigerDejan
ÄNTLIGEN har man fått sitt efterlängtade JB3 :)

en liten fråga till Bomis eller Enrita:
vad ska jag göra med denna?:
Länk
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
du måste lägga den i svarta JB3 låda. det är själva chippen. se till att märkning som står på chippen är mot den stora kontakt.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Enrita, håller med, även om den inte lämnar några spår så ska man nog ta ur piggyn, vilken det än är.
Hur gör ni med o2-simen då? tar ni ur den oxå och hoppas på att den klarar servicen utan felkod, eller lämnar ni den kvar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.