|
Sida 163 av 712
|
|
|---|---|
|
tror ni det är någon skillnad mellan BMS CDV och RR ? eller äre same shit ? |
|
|
Ja vad f-n är det egentligen att fundera på när man innerst inne vet vad som gäller :-) Det behöver kanske inte ske i morgon men när 335an så småningom ska bytas så vet i alla fall jag vad tomten kan få komma med. Länk |
|
| +1000 | |
| Carlee: Köpte du de från Norrköping? | |
|
Yes det gjorde jag :) |
|
|
Igår demonstrerade jag 335 för en bekant. Killen har själv en A4 Quattro med V6 och den har ett Sellholmtunat chassie med Bilsteindämpare, d v s utmärkta vägenegenskaper... Hans kommentar efter att ha åkt med som passagerare var att 335an har bättre väghållning och grepp än han trodde var möjligt på en bil. Jag har ju kört en del roadracing (på amatörnivå) så det är inga problem för mig att balansera i gränsområdet för fäste men jag blev ändå förvånad att få en sådan kommentar genom att det definitivt inte var Ringen-tempo och STD 335 är långt ifrån t.ex. hyfsade Porschar avseende väghållning. Mitt förtroende för RFT-däcken har ökat successivt. Bilen är väldigt stabil i 250 km/h på Autobahn (även på ojämnheter och i kurvor) och jag märker själv att torrgreppet på Bridgestone Potenza RE50 är mycket bra och har vant mig vid gingligheten i djupa hjulspår, så däcken upplevs i stort sett helt okey nu. Men, snart ska de bytas och frågan är kan man köra non-RFT på 335 utan att uppgradera chassiet eller är det ett måste genom att väghållningen annars blir märkbart sämre än original? Jag är inte så jätteintresserad att öka effekten på 335an (just nu..) utan mer intresserad att behålla och även förbättra väghållningen om det kan göras utan avkall på komfort, går det eller får man tandskaller på köpet med uppstyvat 335-chassie? |
|
| R1000, jag ska uppgradera till kw v2:orna men måste ändå passa på att berätta att väghållningen blev avsevärt bättre med den nya diffen...helt grym nu både in och ur kurvorna bästa mod jag gjort hitills!!! | |
| Vet inte hur chassit på 335i är med respektive utan RFT men en av orsakerna till att jag valde tillvals 19' till min 5-serie var just att komma ifrån RFT-däcken. På 5-serien förstör de enligt mig väghållningen helt, speciellt med hårdheten i M-paketet. Ojämnheter i kurvor är direkt farligt, bakvagnen tar små hopp... Har dock hört att 5-serien byggdes utan tanke på RFT medans 3-serien provades ut just för RFT. | |
| Hade glömt att bilfan hoppar ibland som du säger genom att det är ett tag sedan just det inträffade. En direkt farlig situation när det inträffar... Jag kör med ganska lågt däckstryck (2.2F, 2.3R) för att få lite flex i däcken och det har hjälpt upp det hela märkbart, men kaninskutten kan komma ändå...Det är nog bara att bita i det sura äpplet, på med non RFT och utvärdera om det fungerar eller ej utan chassimodifieringar. Har ju M-sport chassi (vad det nu kan vara värt..) så det KANSKE fungerar med ej RFT rakt av. | |
| När jag provkörde 535d hos åf satt det RFT 18' på. Jag var riktigt tveksam efteråt, funderade faktiskt på om det var rätt bil för mig. Vad de gjorde då var att ta hjul som jag tror satt på en beggad M5 och krängde på, 19'. Vilken skillnad! Fanns då en påfartssträcka som svängde rejält vid motorvägen med flera tvärgående skarvar i asfalten. Som en helt ny bil, låg helt platt på vägen. Testa så får du se, kanske blir det samma upplevelse. | |
| Det låter väldigt lovande ! | |
|
Då fick man sina AR Ocattade DP´s monterade idag. Vilken skillnad:D lär bli mer skillnad efter mappning. Stort tack till BMW-Erik för hjälpen. |
|
| sevak>> klart det blir skillnad! ;) | |
| sevak>> avgassystemet låter lite mera nu va? | |
Dr.Dan |
Tigerdejan: De är plast båda två. Svårt att misslyckas med att göra ett större hål i ett plastmunstycke :) |
Dr.Dan |
Angående RFT. Jag har kört slut på två RFT-bakdäck nu på en månad/700 mil (semester). Tror att det blir två nya, iaf tills bilen har gått mer. Känns inte befogat att kränga på nya bussningar o skit på en bil som gått 3000 mil. Vägljud och stötighet skiter jag i. |
Dr.Dan |
Bomis (sida 160 ang jb map utan gauge): Som jag har förstått det är det map 0 man får genom att hålla nere gasen. Sen trappar man upp. Map 3 är det läge den leveras med. |
| Dr. Dan: yes. håll ner gas pedal 4 sekunder, då är du på map 0. Sedan trampa och räkna till den mapp du vill ha. | |
|
äh Dan , du får göra som jag , beställa en Tuning/Boost Gauge , behöver man fan ändå förr eller senare ... :) hmm då kan man likagärna köpa BMS för 19USD istället för RR om det är same shit ... 4 sep kl 18:19 Arlanda Inrikes, Försändelsen är vidaresänd inom Posten från utrikesterminal. 4 sep kl 17:51 Stockholm EMS, Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren. undra när paketet kommer :) bomis , du som vart postnisse ... |
|
Dr.Dan |
TigerDejan: Högst troligen i morgon; Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.