AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.840.396

Ökad effekt på min 335i

Sida 161 av 712
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

minns inte kod nr.
Det var vanos relaterad.
Det fanns också orsak till misständning som var bättre förklarad än enbart misständning.

qdtjant kan svara på om det är den senaste update vid tillfället han läste av min bil.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
jag har haft en hel del koder....bt-kabeln har hittat allt....jag var nämligen och dubbelkollade detta hos perra i huddinge som har bmw egna diagnosverktyg...
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
enrita & heartware:
det är min BT-kabel heartware refererar till och jag hade inte absolut sista versionen då i juli. Som enrita säger så uppdateras programvaran i princip minst en gång i veckan......

Det är ju N54-motorn som de har kommit längst med vad gäller framförallt Actual values.
När det gäller Actual Values skulle man villja ha en 'settings' i programmet som gör att man automatiskt displayar de vanligaste parametrarna, typ laddtryck, insugningstemeratur, trottelvinkel etc.

Men det finns ju redan i Procedens loggningsfunktion eller ?

BMW's DIS-system som jag vet att Jarls i HBG har och även ESS är mycket bättre på att diagnostisera den EXAKTA orsaken till felkoden.

Får hoppas att BT utvecklas mer, det är ju fortfarande en produkt under utveckling.

På dieselsidan fattas det väldigt mycket från BT, dieslarna finns ju knappt i staterna...

/Janne
pe
771
pea
BMW M3 E92
qdjant, det låter ju lite farkigt att lita på BT kabeln om den inte ser alla koder, den kan väl inte ta bort koder den inte ser.
Om jag inte minns fel, var det flare koder som ess kunde läsa efter att bt kabeln inte hittat nåt
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Janne ---> Ja, med PROceden kan du enkelt lägga upp de favoritsignaler som du vill ha ligga synliga.
Jag har valt att lägga upp Laddtryck, AIT, RPM, Roadspeed, Throttle %, Fuel Correction och Ignition Correction.

När som helst kan du välja att spela in samtliga signaler för att sedan få upp dem i grafer. Riktigt smidigt faktist.

Du har 92 st olika signaler som du kan välja att logga.
Du har med andra ord en riktigt bra överblick på vad som händer!

// Thomas
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
big tom>> har du testat nya programvaran till proceeden? folk verkar tycka att den är sjukt bra och snabb??
Fick mina DP´s med hemkörning för 1 timme sen. Fick betala 5300 för dem med 02sims :)
Jag har kopplat in BMW DIS ett par gånger på min bil och hittade en del koder. Det programmet har ockå en bra drill down funktion som gör att du kan komma fram till och få förklarat i detalj var problemet ligger. Spontant tycker jag att en tuner bör ha 1) dyno att testa på och 2) BMW DIS för felsökning och 3) möjlighet att logga och läsa av samtliga parametrar live vid dynokörning.

Om någon har en BT på eventet den 20:e så kan vi testa att läsa av min bil och sedan jämföra med BMW DIS eftersom jag kommer läsa av med en DIS direkt efteråt (före den ska in till åf på service...). Egentligen vore det intressantast om vi nollade koderna i min bil med BT och sedan kunde jag testa med DIS och se vad resultatet blir. Där jag gör det kan jag be dem att leta efter eventuella "gömda" koder som det ryktas om finns i ECU:n. Vore intressant att klarlägga det.

Janne, klarar senaste revisionen av BT att läsa av våra bilar?
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Bomis ---> Ja, jag installerade den i morse. Tyvärr så regnar det skapligt här i V-ås... :(

Jag lyckades dock hitta ett litet vägparti på väg till jobbet som var torrt, och den största skillnaden var att effekten levereras DIREKT efter snabb växling! :)
Inget lagg MAO...

Jag hoppas på bättre väder senare, då ska beemern få jobba lite! ;)

// Thomas
pe
771
pea
BMW M3 E92
Thomas har du skaffat rev2? eller funkar den på rev 1 ochså, har hamnat på island av nån outgrundlig anledning, samtidigt som dp kom på och dci ligger och väntar hemma, ska bli kul att gå upp till stage 3, är lite osäker om jag kan köra stage 3 med standard avgassytem dock
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
det går att köra Stage 3 med okattade Dps.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
big tom>> NICE! kan tillägga att jag upplever samma sak med rev7 som jag intallerade häromdagen hos enrico....därtill känns det som att dom laddat bilen rejält med extra low end/mid response....av någon anledning går bilen perfekt nu med nya stift oc allt och är betydligt snabbare än sist kan jag säga....du kommer få det tufft den 20:e när jag slängt i ic:n och tömt dp's he he he ;)
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
måste flika in med en liten uppdatering , äntligen kan man sova lite lugnare om nätterna nu :)
tack bomis för att du gav mig lite hopp om det igår , haha

4 sep kl 08:17 Stockholm EMS, Under tullbehandling hos Posten AB

undra när man får sakerna , måndag-tisdag-onsdag ?
Bomis: Vid vilket miltal bytte du tändstift? Hur såg dem ut?
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
bomis,

Det är ju en hel vetenskap detta.
Kan förstå att ni blir euforiska :D
Har ju själv kört streetracing på 70 talet med V8:or, det var inga digitala och datoriserade
mappar utan bara raw power med headers,planade toppar,fyrportsförgasare,kamaxlar mm.
Och diffad bakaxel hade jag.En 12 bultad. Minns glädjen men inte att vi hade det så trassligt som ni tycks ha ;-)
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Pea ---> Ha ha! Island... :D
Nej, jag kör fortfarande med Rev 1:an. De nya mapparna fungerar ihop med den också! Jag återkommer med en rapport när det slutat regna... :)

Bomis ---> Härligt! Ser fram mot ett hårt rejs... :)

// Thomas
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Pea, menar du att dp:s är monterade eller bara levererade. Monterade du själv? AR eller RR? Enl. AR har de inte levererat till en enda E90 med DKG ännu.

/Bubbla
Om man får ett paket hemkört kan man få en faktura från tullen efter en vecka?
Min bror fick de men de va ca 3-4 år sen.
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Hjälpte Pea att montera in dp.
Krävdes en liten modifiering på

Körde bilen efteråt med den nya beta mappen.
Måste säga att det var rätt galet.

Skall bli kul att se skillnaden mellan valig AT mot DKG
pe
771
pea
BMW M3 E92
Det är inte den starkase mappen som var i när du körde min , utan en som vi testade en cruising limp med.
Skall sätta i en starkare när jag kommer hem nästa vecka,
Bubbla , det var ar ocattade som heartware hjälpte mig montera, tror de fick slipa lite på lådan för att få dit den, säkerligen inget som inte går att fixa med lite plastic padding ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.