|
Sida 160 av 712
|
|
|---|---|
|
med gauge he he och då om man har den kan man göra egna custom maps efter smak o tycke :) dessutom mäter den ait och boost...skulle ALDRIG vilja vara utan gauge den ger en ett ganska bra svar på om bilen är frisk eller inte dessutom....pratar av erfarenhet, righ Enrico? :) men om man inte har den så är det ju bara att trampa ner gaspedalen i botten typ 5 sek då vet man att man är på map 3 sedan är det bara att trampa tex 3 ggr så är du på map 6 förhoppningsvis man kan ju aldrig riktig veta om man saknar gauge ;) |
|
| glömde naturligtvis så switchar man ju mappar med gaugen oxå... | |
|
vadå , så jag vet inte vilken map jag är på om jag inte har gauge ? :S hmmm fan va krångligt ... trodde det skulle vara lätt att hantera JB3 :) på gaugen kan du väl bara kolla laddtrycket ? vilken gauge har ni ? trampa ner gaspedalen, får man inte in bränsle någonstans då som gör att den inte vill starta ? |
|
| tigerdejan>> med gauge som jag sa så switchar man mappar, man ser hur mkt man boostar, man ser inledningstemeraturen (ait), man kan förfina befintliga mappar efter eget smak och tycke......jag gillr att ha den möjligheten så för mig var dom 279$ givna...om det står att jb3 ska ge sustained boostlevels på c:a 13,5-14,5 PSI på map 5 hur ska jag veta att bilen verkligen boostar rätt utan mätare? jag kan lära mig att förstå hur mkt värmen påverkar motorn och när.....var jag tillräckligt pedagogisk? annars finns det en uppsjö av trådar på både e90 och terrys egna board dvs n54tech.com......LÄS! annars kommer du aldrig att lära dig.... | |
|
279 dollar ? var hittar man den till det priset ? hittar bara för 399 .... P3 och BMS ... jag har läst lite om vad den kan göra och inte göra på Burger's sida ... så det är inga problem ... men borde kunna gå byta map utan den också :P kan iofs vara bra o veta hur mycket man laddar på varje map också , så man vet om man har någon boost leak eller någonting ... |
|
| tigerdejan>> precis....en bt kabel är inte heller fel om bilen limpar (cel) så kan du snabbt ta reda på vart problemet sitter och att du kan känna dig säker på att fortsätta använda bilen utan bekymmer...Ibland kan "ta i trä" allvarliga saker uppstå i motor m.m. med tanke på vilka nivåer vi latjar på....det är en billig försäkring.... | |
| oj titta vad jag hittade ;) 279$ var det inte hos mike du köpte dina saker eller?? Länk | |
|
jo d klart , håller helt med , men tänkte åka ner till ett företag i HBG som kan läsa felkoder .... dom har BMW DIS tror jag .... en BT kabel kan missa en del har jag läst och hört någonstans .... sen tänkte jag ändå bara köra på map 3 eller MAX 5 innan jag slänger på fler mods ... BÖR ju inte komma felkoder då , men som du säger , man vet aldrig ... |
|
|
aaah ok ok , jag tittade lite mer på denna: Länk |
|
| eller det var kanske bt kabeln du menade? | |
| med den ser du bara boost | |
| nej det var inte BT , det var den jag menade som jag länkade till ... integrated boost gauge .... 399USD | |
| ahaaaa okok , då får det bli den från MIKE om det blir någon framtida beställning ,beroende på hur det går med mitt JB3 nu ... :( | |
| TigerDejan: jag hade ju sagt till dig om BMS gaugen som jag hade med JB3 och brännare. Du skulle redan haft allt installerad i bilen mycket billigare om du hade köpt allt från mig ;-) | |
| enrita>> +1000 | |
| TigerDejan: BT kabel missar ingenting. Felkoderna ligger i själva ECU . allt som kommer upp där kommer BT kabel att läsa och radera om det behövs. BT kabel bara läser. | |
|
FYI: BT kabel missar viss saker! Den är en mjukvara som är programerad att tyda koderna. När jag var hos ESS så hittade de en del koder som inte BT upptäckte. BT är liksom alla mjukvaror. Behöver uppgraderas och underhållas! ¨ Man skall inte ta något för givet! |
|
|
tyckte väl jag visste att jag läst eller hört någonting om att den missar ... :) enrita>>mkt möjligt jag hade haft det installerat och billigare , men jag köper hellre nya saker till min bil även om jb3 inte kan bli "sliten och gammal" osv ... :) men tack ändå. |
|
| Heartware: har du exempel på koder som BT kabel missade? | |
| och: hade du sista progravara installerad på BT kabel? dem släpper en update typ varje vecka. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.