AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.839.148

Ökad effekt på min 335i

Sida 156 av 712
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
OK
Men varför inte lämna o2-sim i ecu:n? den kan väl inte i sig ge nån felkod? Då är det väl dumt att ta bort o2-sim eftersom just det genererar en kod??
Om o2-sim i sig är osynlig är det väl ytterst lite risk att de öppnar ecu:n?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
bubbla>> det var ganska länge sedan man öppnade upp marknaden för att serva bilen på annat ställe än märkesverkstäder med bibehållen garanti....
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
du kanske tänkte på nybilsgarnti och fri service?
Kurre: haha då kunde du följt med ju. Mina DP har varit i malmö sen igår. Borde komma imorgon.

1 sep kl 09:29 Malmö, Sorterad
1 sep kl 09:28 UPK Malmö, Under tullbehandling
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Yes Bomis, fri service...
pe
771
pea
BMW M3 E92
Bubbla, så här gör jag, du måste köra c:a 1 mil motorn måste vara varm.
1, tryck in dct 2. läggi sportläget, 3 lägg i m1 växeln, tryck på bromsen, gasa fullt så att kick-down knappen trycks ner, den lägger sig då på 500rpm och flaggan tänds, släpp bromsen, och håll i dig.
det finns en värma däck variant, tryck ner dct 5 sek så att antispinn är helt av, sport läge i, stampa i botten och beställ nya däck, skitenkelt.
pe
771
pea
BMW M3 E92
redigerings funktion!!! 5000 rpm låter bättre
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Tack Pea, vad menar du med flagga? Är det en lampa på displayen?? Måste ut och testa direkt! =)
Fasen vad konstigt att det inte finns beskrivet nånstans hur man gör.
Nu har jag anmält mitt intresse den 20:e med min röda DSG Edition 30 by Stertman, så får vi se om jag får vara med och åka. :)

Jag vet att det finns intresse från en viss ägare av nya Ford RS:en (305 hästaren) men som är vässad till 400hkr och 615Nm på E85 att dyka upp och åka, touched by Autotech, hoppas vi får komma iallafall. :) Hare kanin!
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Tror ni man blir besviken eller överraskad om man tar ut sin piggyback och sätter in den i en 135coupe istället? Med andra ord byter bil men tar med trimmet? Intresset verkar ju inte vara lika stort för den lilla varianten, men jag kan tänka mig att prova :)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Båda har detsamma motor och prestanda. 335 är mycket finare än 135 IMHO
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
herregud , kom precis hem efter att han hämtat min bil på "service"
hur i heeeeeela hisingen kan man glömma att stämpla i serviceboken är min fråga ?
sen när jag öppnade min servicebok till han som sålde bilen till mig så säger han:
"men, va är detta för servicebok , en sån har aldrig jag sett innan" ...

måste ta en bild o visa er ...
jösses för BMW i Halmstad säger jag bara.
pe
771
pea
BMW M3 E92
Har alla som vill med den 20de fått sin inbjudan?

Bubbla, ja du ser en startflagga i displayen, sen är det bara att släppa bromsen.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
yep ! nu måste jag bara få Stage 2 annars stannar jag hemma :-) skojar bara.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag tar gärna en inbjudan och info.
pe
771
pea
BMW M3 E92
ravve maila gustav på gustav@m5board.com, han håller i trådarna, annars pma mig.

enrico måste svida att inte ha en av de snabbaste 335orna längre, hoppas på att flaschen blir bra, känns som flascharna inte riktigt klarat av att leverera lika bra som piggysarna hittills
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Skicka gärna inbjudan till mig och Semaga om det är ok
för er..
pe
771
pea
BMW M3 E92
Maila gustav i första hand, skulle ni inte få svar inom några dar pma .
Gustav samlar in alla deltagare, och har sista ordet.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Yep pea, flaggan kom fram, kul, fast lite nördigt.
Det coola är ju att man kan launcha från 5000 rpm med en automat =D, fast med dct bara till hälften avslagen så slår den ifrån för mycket, accelerationen blir så hackig och konstig, inte alls effektiv, och jag har ändå inget trim ännu. Kan tänka mig hur det skulle vara med kraften i förra bilen med JB2HR...Tror det går att launcha som mest effektivt med dct:n helt av och reglera med gasen?

Tack för hjälpen Pea!
pe
771
pea
BMW M3 E92
Testa däckvämar funktionen,den är lite överraskande
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.