|
Sida 155 av 712
|
|
|---|---|
| shit Erik, hur många Dps har du redan monterad? du är typ expert på det i sverige nu :-) | |
|
Tack Enrita/Tiger, spelar det nån roll vilken pd-fix man har? Finns ju flera olika som jag förstår? |
|
| köp BMS Dp-fix. har haft den i 8 månader utan att få någon kod. | |
|
enrita: Det blir bara tredje paret, men första kattlösa. Då finns med MASSOR med mer plats =) //Erik |
|
| Enrita hur gör du vid service, kan dp-fixen lämnas? den sitter väl vid ecun? | |
| jag har inte varit hos BMW sedan jag har fått bilen.... gör mina service någon annanstans och betalar dem själv. | |
|
bubbla: När jag prata med Mike på N54tuning.com så sa han att han och bms typ glömt uppdatera deras sidor. De har bara 02 sims som man kopplar till ECU. Idag körde jag med bilen i 26 grader sol. Körde öven nu på kvällen vid 23 tiden då var de ca 16 grader. Alltså jag känner skillnad direkt bilen är mkt starkare. Är det tempen eller luftfuktigheten som gör den stora skillnaden? Beger mig mot Ljungsarp om 6 timmar för catback bygge :) |
|
| Framförallt tempen. | |
| sevak>> så fort du fått ic så spelar det ingen roll om det är 16 el 26 grader ute ;) nästan.... :) | |
| jag testade i juli med 30 grader och efter 5 pulls min temp var fortfarande under 45 C. Tobias had temp innan han satt in IC på 70C efter 1 pull. | |
| Ska jag ha raka ändrör eller snedskurna? Jag tycker de ser brutalare ur med raka. | |
| Thomas , M6an är original, men den går hyfsat ändå | |
| Dem håller på och bygger som Bastucks modell med 1 ändrör på varje sida. Jag väljer nog snedskurna ändrör. Dem är riktigt trevliga och seriösa på Simons. Återkommer med slutresultat. | |
| Bubbla , kör du med DCT låda, i så fall måste du köra 200mil innan den går att använda. | |
| sevak> mina rör är lite lite snefasade | |
| Kom och visa mig senare Sevak! Fan min lux har inte tull skiten i Malmö inte fått iväg fett sega, dina DP kmr fastna där med säkert några dar. | |
| Pea, jag har nya DKG:n, har gått 300 mil nu, får det inte att funka... | |
| Enrita, du gör din service nån annanstans? men vad händer då med garantin? | |
|
Hur gör ni andra som monterat DP, man kan ju inte byta till original för att man ska in på service? Tror iofs aldrig att bmw skulle se att man bytt DP, men sitter ett sim i ECU:n lär de väl se det med sitt diagnosverktyg?? Kanske ska jag välja racekattade i stället... |
|
| om du köper Dps måste dem vara okattad annars kan du behälla dem originala. Du får felkod men kattade dps också. Felkod för 02 kommer inte upp direkt , det tar tid men man chansar iallafall. Det beror på också vad du måste göra med bilen. om du vet att du har inga tuner codes då kan man lämna kanske piggy inkopplad för bara oljebyte. eller ta bort bara den och lämna 02 sim men allt som är kopplad till ECU kommer att få slut på garanti. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.