AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.704

Ökad effekt på min 335i

Sida 154 av 712
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
TigerDejan: har du inga modds på din bil?
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Jag har en film från Björkvik när jag kör mot Rian. Det börjar med att han nästan får 2 billängder på mig i början, sen någonstanns runt 180 så börjar jag ta in för att sen vinna med kanske 3 billängder.

Det är golfar med sprätt i ;)

//Erik
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Minst sagt skrattretande detta...!! :D

Räkna ut spoolup.....
Bromsa bilen i en vindtunnel.....

Jag avstår gärna att kommentera detta mer.

Erik ---> Finns det plats för två bilar i din bokade vindtunnel? ;)

Pea ---> Är din brorsas M6:a original?
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
Pavel:
jag har DCI + JB3 1.4 :)
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Ska beställa DP nu. Närmast till hands ligger AR catless, kan nån förklara vad O2-sim är? Har kollat på E90-post, fattar dock inte. På AR:s hemsida finns inte heller nån förklaring. Är väl självklart kan jag tänka...bara jag som är insnöad.

Sen blir det IC, vilken tycker ni?

Får inte Launch-Control att funka, kan nån förklara hur man gör?

Tack på förhand.
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
typiskt. Trodde du var stock. Ville kolla hur jag går mot en stock 335i. De verkar inte finnas några alls! :)
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Bubbla: När du kör okattat måste du simulera syre (O2) =)

//Erik
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Pavel: Vi som kör Procede kan ju med en knapptryckning stänga av trimmet till "valet mode". Vi har ju dock fortfarande hårdvaran kvar (DPs, intercooler etc)

//Erik
Ti
534
TigerDejan
Pavel:det e bara ställa om till stock .... :) inga problem ju

Bubbla: Det e bara beställa O2 sims ,du behöver dom ... har du sett Group Buy på E90post som Ar Design har ... 725 shipped me O2 sims ...

VK ska ha Group Buy på IC , är dom någonting att ha eller ?
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Erik härlig bil du har, fanns inte mycket att säga till om efter 180
men kul är det
Pavel du kan få köra mot en Golf om du vill he he
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Är det Gustav man ska kontakta om man vill vara med eller kan man bara dyka upp?
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
heartware:

jodå första mailet med bilder har trillat ner i inkorgen...
Ti
534
TigerDejan
du får kontakta Gustav innan också .. :)
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Jag blev inte nöjd med OCC-lösningen med Biltemas behållare som är snarlik vissa USA-lösningar. Behållaren har ingen skiljevägg eller nät eller liknande mellan in- och utlopp som hjälper till att avskilja oljan i vevhusgaserna. Risken är därför uppenbar att det mesta av vevhusgaserna går direkt in i den ena anslutningen och ut genom den andra :-( Det förefaller i alla fall så genom att jag i princip inte har fått någon olja alls i burken, bara lite brunfärgning i botten. Det kan ju också bero på att maskinen är väldigt tät, men lite borde det kanske ha blivit genom att det är fri passage genom slangarna som det ska och bilen har snytits ur rejält vid många tillfällen.

Gjorde därför om lösningen genom att sätta dit en riktig vatten/olje-avskiljare med kondensationsfilter. Behållaren är genomskinlig så att man ser när det är dags att tömma, vilket sker genom att öppna en lätt åtkomlig ventil i botten. Nackdelen är att behållaren är mycket mindre men det finns inget som tyder på att den behöver tömmas ofta och det lilla besväret tar man gärna för att slippa få in olja fel väg i motorn.

Länk

Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Är detta o2-sim?
Länk
Terry kallar det dp-fix? kanske nåt annat?
Hittar ingen groupbuy som inkluderar o2-som endast denna:
Länk
En bit ner står "Add a BMS O2 sim, save another $15." men hos Burger Tuning finns bara Dp-fix?! Förvirrande.
Jag har hoppat på Groupbuy för VK´s IC.
Kommer nog inte gå bra för mig på eventet utan IC men men får hoppas på de bästa. Regnar de kommer jag inte köra iallfall.

Erik: Mina Dp kom till Malmö idag jag borde ha dem imorgon. Ringer dig på fredag.
Ti
534
TigerDejan
Bubbla: Japp du får lägga till , men jag räknade in det i den summan jag skrev till dig .... :)
passa på handla innan det är slut den 15:e ... O2 sim o Dp fix tror jag inte är samma sak.....O2 sim kopplar du in i ECU tror jag ....
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Bubbla: 02 sim är detsamma som dpfix.
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Sevak: Det blir bra det :)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
by the way jag har en drop-in filter frå bmc om någon är interesserad. nästan ny
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.