|
Sida 153 av 712
|
|
|---|---|
kosmaghz |
intresserad av vad ni har gjort med era bara, som sagt. Jag har en 330ci som jag ska trimma, sen kan vi raca :) blir nog jämnt ändå! För övrigt tycker jag e46 karossen är finare än den nya karossen, så nej jag kommer nog inte köpa en 335i... |
|
Undrar om inte Heartware's bil har högsta toppfarten just nu....? ESS stage 4 är väl optimerad för det. /Janne |
|
| Vi får se på eventet undrar om man når 290-300 på bana där | |
|
Oj, oj, oj... Siffror och verklighet är två HELT skilda saker min vän. Det du kan se i ett bromspapper är hur effekt och vridmoment levereras vid olika varvtal. Det du INTE kan se är hur snabb spool up dina turbos har, hur kvick gasresponsen är, hur långvarig och stabil effekten är osv. Du kör kanske 1-2 pulls på 4:ans växel i bänken, för att sedan låta motorn vila och kyla ner sig. Medan du i verkligheten kanske kör 5-10 pulls efter varandra genom SAMTLIGA växlar. Det är skillnad. Det är många faktorer som spelar in i hur det går i VERKLIGHETEN. Att bara koncentrera sig på peak hk och nm är tyvärr inte verklighetsförankrat för fem öre. Denna diskussion dyker alltid upp titt som tätt på div olika motorforum, och slutsatsen blir ALLTID den samma: Bromsbänk vs Verklighet = Två helt skilda saker. |
|
| Big Tom RS4: +1000 | |
| +10000000 | |
kosmaghz |
ååååhhhh, ska ni börja med sånt här nu...orka små vänner, jag skriver detta en gång nu... läs och förstå. 1- spool up går att räkna ut lilla vän. 2- verkligare än att sitta i bilen och mäta upp vrid, effekt mm i en vindtunnel blir det inte, lilla vän. Det är verkligheten när man mäter med dyno i en vindtunnel. 3- verkligheten är när jag frågar dig efter 0-100, vad annars tror du ja menar! 4- Siffror är ett mått på hur bra bilen är i verkligheten, vad annars är det? mått på effekt vid ett visst varvtal javisst, men det är MAX effekt vid ett visst varvtal, du får ju ut effekten under hela registret.... Snälla orka med er, håll med eran kompis så mkt ni vill, ha d Ok, om jag gör 0-100 på 4 blankt så är det inte verklighet, det är en HELT annan sak att köra, visst, för jag kör inte... Och att tävlingsanpassade bilar bänkar motorerna för att få reda på vrid, hp, mm för att anpassa delar och annat i bilen, det är INTE verkligheten... RS4, man kan räkna ut "spool up" som du kallar det... också SIFFROR.... Man kan också bänka en bil i vindtunnlar för er som tror som big tom ovan, och då får man RIKTIIIIIIIGA siffror... håll med varandra så mkt ni vill, orka sitta och tjafsa med er på forum. Uppenbarligen har ni mkt att lära er små vänner. ha d |
|
kosmaghs, du verkar ju vara en riktigt trevlig kille med en ödmjuk attityd, vad bra det känns att få en sån allvetare som kan lära oss så mycket, dela gärna med dig av dina kunskaper,det är nåt vi verkligen har saknat... inte. |
|
| Tar med en m6 till eventet den 20de, min bror köpte en idag, den är riktigt kul att köra, men är tveksam im vi kan hänga med , blev smiskad rejält på förra evente mot Russ Rams trimmade M6 | |
| kosmaghz: fattar inte vad din problem är allvetare. mer Troll tycker jag. sätt på en kompressor eller turbo på din 330CI och kom raca på riktigt . | |
kosmaghz |
Jasså, är man allvetare helt plötsligt, haha... För att man ger er fakta som faktiskt stämmer eller... Det handlar inte om vem som drar vem, ni drar säkert mig med era bilar, och missförstå mig inte, ni har feta bilar, men när ni sitter och skriver saker som inte stämmer så upplyser jag er bara med sanningen. Och när som helst så kommer BIG TOM att svara mig med en ytterligare förklaring till varför det INTE är verklighet med siffror, hahaha |
| dont feed the TROLL ! | |
|
Det är nog lite för mycket för min bil (Golf Gti 30 edi) när man hör att det kanske finns möjligheter att köra ända till 290-300 km/h Min bil klarar galant rejs upp till 200km/h, gör inte bort sig till 240-250km/h men är det farter över detta som gäller så kan man lika bra va hemma he he. är det bara "monster" bilar som är inbjudna till detta event, typ 430 hk och uppåt?eller finns det plats för dom med motorsvagare bilar typ 350hk eller däromkring? mvh |
|
| kolla med Gustav . din bil är snabbt och kan ta säkert en race med nya M3 . | |
|
På eventet förra året så måste konerna för bromsning har stått längre bak än de gjorde i våras. Förra året kom jag upp i nästan 270 på mätaren utan DP:s och intercooler på stage 2. I våras kom jag bara upp i 260 fullmoddad (nästan). Rian: Innan man kommer upp i 250 så har man oftast redan sett utgången av racet. De gånger jag har kört så avgörs det mellan 180-220. =) Har förresten bokat tid i vindtunnel på torsdag =P //Erik |
|
|
tror ni jag har nått att komma med den 20e sep om jag dycker upp i min E92 330i eller är det lika bra jag håller mig borta... ärliga svar uppskattas mest :-) 272hk är ju inte sååå jäkla lite......eller?? kan nån backa upp mig här? |
|
|
qdtjant: har du fått mina mail? Pea: Jag åkte med Russ Rams trimmade M6 och vi kom upp i 296km/h på den rakan! Bigtom: De har flyttat starten längre fram! När vi körde så började vi hela vägen från början av fältet. |
|
|
Pavel: Kan säkert vara roligt att prova mot E36 eller E34 M-bilar om det kommer sådana. Sen kommer det säkert några Alpinor som det kan passa att köra mot. //Erik |
|
|
känns som att jag inte heller har så mycket att göra där egentligen , men skoj att kanske komma förbi o jämföra lite hur långt efter man ligger egentligen , sen är det skoj att träffa alla från forumet också :) |
|
| Jahapp du Rian.. om vi får medverka så kan jag ju ligga i suget på dig.. tills du börjar dra ifrån.. :) ... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.