AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.471

Ökad effekt på min 335i

Sida 151 av 712
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
850 med V12 mullrar dock fint...
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
hur märker man om ens bränsle pump börjar krångla eller håller på rasa ?
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Ja V12an mullrade fint m h a ett lite grövre avgassystem (eller om det läckte lite?). Det lät som att tomgången var ställd till nästan 2000 rpm (men var på 800 rpm) genom att det är så många cylindrar. Även om bilen var stark så saknades rappheten jämfört med 335, men det är inte konstigt med tanke på helt olika motorkaraktärer och stor viktskillnad. Det är en bekant som har bilen som har gått ca 25 000 mil, när den gick på tomgång med öppen huv gick det knappt inte att höra några mekaniska ljud.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jag och Enrico var ute och körde några repor igår:

Länk

// Thomas
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
oj da ... skoj o se :)

OT:
kan inte föreställa mig att Tom inte har något hår på huet ... känns inte rätt :P
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Pea har du fått på dina DP ännu? Är det AR? Samma du hade på första bilen eller nya?
Behöver lite råd. På onsdag morgon åker jag ner till Ljungsarp och låter Simons sportsystem bygga ett catback avgas till mig. Jag fråga om dem kan bygga i 3 tums och avsluta med 4 tums ändrör. Vilket är det mest ultimata för prestandan 2,5 tums catback eller 3 tums. Borde väl va 3 tums eftersom de blir mindre mottryck?
Jag ska även få mina AR Cattless DP i veckan som ska monteras på Söndag.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
kör 2.5 hela vägen och säg till att dem bygger in en Resonator annars kommer du att få droning .. Det är fortfarande en BMW ... du vill att den låter fint men inte för mycket.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
håller med enrita helt....4" kommer inte se klokt ut där bak...glöm inte ljuddämpare annars kommer det att dåna inne i kupén...
bomis: 4 tums slutrrör ser bra ut många kör med de. Tobias och Erik har 4 tums dimsa. Jag har cybas 3,8 tums slutrör.

Jag menade 3 tumscatback med ljuddämpare. Jag vill ju inte ett de ska låta som en jävla epa.

Jag är nöjd med ljudet nu. Men om de mullrar lite dovare och lite mer gör inget för mig. Men det ska ej va störande under motorvägskörning.
Vad är de för tum på ditt Borla?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
det är bastuck inte borla dom är 90mm i diameter
Menar bastuck. 90 mm är ca 3,5 tum. Är knappt någon skillnad på 3,5, 3,8 eller 4 tums ändrör. 4 tums fyller ut hålet perfekt.
Får se hur de blir.

Enrico: Så det är bättre om jag väljer 2,5 tums catback än 3 tums. Självklart ska jag ha ljuddämpare.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
AR slutar på 2.5 så bäst är att fortsätta med den. 2.5 räcker för vårt bil. I min åsikt är 3.8/4 tum ändrör för stort men alla har olika smaker. Tycker Bomis ändrör är perfekt i storlek.
Ar Dp slutar i 2,5 tums, sen kommer midpipes dem ska jag behålla bara bygga catback.

Enrico: Kan du se skillnad på 3,5 tums och 3,8 tums med ögat. Jag ser ingen skillnad på 3,8 tums eller 4 tums.
Jag kommer köra med 3,8 eller 4 tums.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Jag körde tidigare med dubbelt 3"-system med resonatorer på min rejält trimmade Classic Camaro Z28. Resultat : Ett utmärkt sätt att förstöra körgläden på DEN fina bilen i alla fall. På lite längre resor var det hörselkåpor som gällde...
Då får de bli 2,5 tums;)
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Sevak:
Håller helt med Enrico, efter DP´na slutar med 2,5" så tjänar du absolut inget på att gå upp till 3" efter, mer än droning och ett förfärligt oväsen.
Så håll dig till 2,5", det blir perfekt.

/Janne
tack för era tips 2,5 får de bli;)
Hello boys and girls!

Blir det något event snart? Och isåfall, får jag och Rian komma med våra Golfar och bli ifrån åkta av era fina BMW bilar? :)

Hare Kanin!
2o september är det satt iallafall för Alpinaklubben, men det kommer nog Nissan GTR och lite annat roligt. Inbjudan utmailad.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.