|
Sida 149 av 712
|
|
|---|---|
| Jag kommer med 335 JB+/Hayabusa -08, stryk det som ej önskas :-) | |
| iom det är en bilträff så hade jag nog kommit med JB+ :) skoj att jämföra den mot andra också :) | |
|
Sevak ! Men den M5:an på Björkvik var ju oxå moddad :-) Jag körde ifrån en när vi körde på senaste M5boadet i våras ( std M5 E60 ) |
|
|
Glömde ! Big Tom körde jäkligt jämt med den M5:an på Björkvik Gick ganska bra med min med han vann inte så stort ändå hehe |
|
| var det inte m5an som ledde med 2 billängder genom hela "pullet"? | |
| Philip>> nej det var tvärtom...filmen finns både på garaget och Youtube :) | |
| m du menar nitt race så vann jag nog med ca 5billängder och drog ifrån | |
|
Bilen är flashad! Först måste jag säga att stertman i nynäs är en riktigt bra ställe föt att fixa sin bil. Jätte trevligt, professionelt och perfektionist kille som verkligen tar hand om din bil. Han fixade massor med grejer idag såsom service, montering av Alcon broms kit , flash och lite små andra grejer. Måste säga att alla borde byta sina tändstifter efter max 1500 mil om man kör en trim. Mina var helt slut efter 2000 mil full trimmad. Nu GIAC! Efter flashen körde vi in bromsar och bilen varmt. Han har en strecka som han använder för att mäta bilarna med slut hastighet. Man startar från stillastående full blås. 1 vecka sedan gjorde vi det med jb3 rev6 map7 och nådde 230. Idag med icke adapterade Giac stage 1 220. Bilen försökte dra ner boost hela tiden eftersom det saknas adaptiering och min bil är igentligen mer en stage 2 plus. Med fullt adaptering tror jag att den kan nå ockso 230 med boost på 13.5 . Bilen har ingen lag och har jätte fint och smidigt gas respons och stark över hela registret. Det är än annorlunda känsla mot piggies. Jb3 har mer raw power men även om jag har inte kört mycket känns självs flash bättre. Bilen drar till redline starkt . Känns också som den tappar mindre boost när AT växlar . Helt nöjd. Nu väntar jag bara för Stage 2 :-) kommer att köra skit ur bilen imorgon och återkommer med mera info. På söndag ska jag raca Bomis, får vi se hur den går mot hans bil. |
|
| enrita>> ser väldigt mkt fram mot söndag! :) och grattis till nya tuningen :) ska bli kul...kan bara säga SHIT vilken skillnad det är nu efter modifieringen av dumparna....samma boost före och efter kopplingen åker ner i backen :) Och VILKEN skillnad med den nya diffen...jag provkörde raksträckan utanför turbocenter var uppe och vände bilen i slutet på gatan (dct helt urkopplat) trampa gasen i botten på tvåan ha ha biljäven höll på att flyyyyga av vägen vilket ställ hade inte direkt räkna med den kraften på bakdäcken ur kurvan!!! innan har det inte varit några problem eftersom all kraft bara gått ur ena bakdäcket....och i princip har det inte varit några problem att hantera eftersom kraften har försvunnit...men nu vågar jag fan bara koppla ur i första läget innan jag lärt mig hantera den NYA bilen.... | |
|
Intressanta recensioner av Giac Flash och lsd ! Enrita, har du uppgift på exakt hur lång mätsträckan i Nynäs är? Demonstrerade bilen för en kompis igår och behövde inte skämmas. Även om den inte är i nivå med en mer utvecklad 335 så uppnås 260 km/h mätarfart helt obehindrat utan att det blir segt på slutet. Det beror förstås på att den redan nu är är kapabel till betydligt högre hastigheter. Underlaget var lite ojämnt men det fanns inga tendenser till att bilen började flyta som bilar med undermåligt chassie gör. |
|
|
Enrico ---> Härligt att höra mannen! När syns vi i Enköping? ;) Bomis ---> Knäpp några kort på modifieringen av dumparna och släng upp här! Är riktigt nyfiken på vad som gjorts... :) // Thomas |
|
| big tom>> jag ska förbi claus nästa vecka, han får visa mig vad han har gjort då....ljudet när man kopplar med den nya modifiering är likt att släppa en spänd pilbågssträng det fjongar till på nått sätt...det är i en av dom stora slangarna som han har minskat omskretsen på insidan...som sagt jag ska prata med claus på måndag...onödigt att säga för mkt när jag ej exakt har full koll på vad han har gjort....men effekten utav det vid full gas är att när jag kopplar vid växling så ser jag ex att psitrycket ligger på låt säga 13,5psi och när jag sedan kopplar snabbt så blir det 0 på mätaren för att sedan fortsätta vara 13,5 direkt när jag kastar upp kopplingen.....dvs man tappar inget som helst tryck vid växling som man annars gör om man har oem dv's, forge dv's eller bovkit....jag menar varför släppa ut det fina trycket bilen har byggt upp ur motorn?? ;) | |
| har en liten fråga ... ska en original 335 köra ifrån eller köra jämnt med en Porsche Cayman S chippad + avgas ? ca 330 hk ... | |
| Cayman är säkert mycket snabbare en original 335i. | |
|
Bomis ---> Ja, kolla gärna med Claus och återkom. // Thomas |
|
|
den har 295 original gör 0-100 på samma som våra bilar .... sen hade han ca325-330 i den nu... körde jämnt med den igår , känndes sådär , df jag undrade om man ska köra ifrån eller inte... brutala jävla starter fick han iaf |
|
carl530 |
ENRI: Kul att det gick bra. Kommer du bänka igen med detta trim så man ser hur det ligger effektmässigt? Lite tråkigt att du fick sämre prestanda än med ditt tidigare trim men det är bara att hoppas på att steg 2 programmet funkar bättre. Nackdelen med folk som köper färdiga program från USA är just väntetiden. Det bästa hade varit om han hade köpt in basmappen och sedan gjort justeringar själv här i sverige. Dock hade han väl ingen rullande landsväg? Ska bli spännande att se hur din bil går jämfört med andra. mvh |
| någon som hört talas om en kille i sthlm som ska ha en 335 med 530 hk ? va en kille som påstod att han hade en kompis som ägde den bilen :) | |
carl530 |
vet att det finns turbokonverterade m3 med dom hk i sthlm.. |
| i detta fallet var det en 335 ;) som tydligen ska vara importerad från Germany ... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.