|
Sida 147 av 712
|
|
|---|---|
| När min bil va original körde jag från 0-200 mot en m3 original den vann me 1 billängd. | |
|
fick mina DCI idag tror ni dom blir griniga på service om jag kommer dit med dom monterade ? eller ska man vänta tills efter ? det är på onsdag , men orkar inte vänta :P |
|
|
philipbr: Det är skillnad på Sedan och Coupé och kombi pga areodynamiken! Coupé -> Sedan-> kombi. |
|
| tigerdejan> jag hade väntat...dom gör ingen skillnad utan trim igentligen....det är bara ljudet som blir mysigare....voooosssccchh.... | |
| Angående ljudet från DCI. Mina låter ingenting när jag gasar på tomgång. När jag kör och gasar låter dem lite. Låter era mycket? | |
|
då väntar jag med att sätta på dom nae jag vet dom inte göra skillnad , men det ser coolare ut , plus att det låter lite mer kanske :P |
|
| Grabbar big tom tipsade om mer frisk luft och mer vooosssch. Ta bort gummilisterna som tätar motorutrymmet så ska ni få se på grejer. Vooooooooosssssccchhh | |
|
bomis: Menar du dem gummi listerna som går längs höger och vänster sida. Hur sitter dem? Tänkte mest så att man kan montera tillbaka dem? Någon som monterat Air scoups? |
|
| tar man bort dem gummilisterna rinner de väl in massa vatten och skit? | |
|
Yes, bort med gummilisterna och ljuddämpningsmattan under huven så får ni se på grejer... :) Det ventilerar dessutom bort en del värme från motorutrymmet. // Thomas |
|
| thomas: När man tvättar bilen eller vid regn då kommer de inte in skit om man tar bort dem? | |
|
Nope, har inte märkt någon skillnad... Men jag kanske skall tillägga att jag inte är en "under-huven-putsbög"... ;) // Thomas |
|
| sevak>> motorn blir något dammigare men som big tom säger vem bryr sig det hjälper iaf att få ner tempen något + att ljudet blir oslagbart...jag tvättar bilen med högtryck och har inte fått in ngt vatten i motorn....det lilla dammet som kryper in torkar man lätt av med lite papper... | |
| Bomis: Ok damm bryr jag mig inte om bara o torka av. För jag förväntade mig mycket mer ljud från DCI men de måste va tyst i bilen och ingen musik på för att jag ska höra de. Ska montera bort listerna och ljuddämpningsmattan nästa gång jag ska köra bilen. | |
| big tom>> problemet med limpen (cel) och felkoderna är löst nu :) :) jag lämnade in bilen idag på turbocenter som gjorde ett trycktest i motorn det visade sig att en av slangarna (boostleak) vilken det nu var hade nästan lossnat därav boostproblem på starka mappar som gav CEL....så i morgon blir det rock n roll med ny diff och fixad tjuvluft...därtill även modifiering av dumpventiler för ökad/bibehållen boost mellan växklingarna...jag menar det blir väldigt mkt roligare när man har låt säga har en bars tryck både före och efter växling istället för en bar innan och ex 0,5 bar efter i några tiondelars sekunder...man vill ju bibehålla det fina trycket som bilens turbo har byggt upp i stället för att skicka i väg det ur bilen..Jag återkommer i morgon med resultatet....Och eftersom jag ej vet hur eller på vilket sätt detta görs så går det bra att med Claus på turbocenter ;) Den kunskapen han besitter om bilar, motorer, trimm är HELT sinnesjuk han är som ett levande lexicon....har svar på precis ALLT man frågor och grymt pedagogisk för en annan som har dålig koll på hur allt fungerar....Sedan så ska han ha en eloge för den tid han lägger ner på sina kunder och deras frågor och funderingar....rekommenderas varmt! | |
| sevak>> det är inte bara sidorna du ska plocka bort även dom i fronten och där bak.... | |
|
Bänkning gick skit dåligt! Killen körde bilen inte Wot men gasade mjuk till redline.. Helt verdelösa värde fick jag! |
|
|
Bomis fråga han hur mycket han ska ha för att strypa slangarna till dumpventilerna för det är väl de du menar med modifiering? Fråga även om de på något sätt kan va farligt för motorn är du snäll. De här tar fan aldrig slut. Nya mods hela tiden. |
|
| enrico>> jag förstår inte hur han tänkte...jag menar man måste ju fullgasa för att få upp laddtrycket på rätt nivå....högre ladd mer pållar! JÄTTETRÅKIGT!! | |
|
Enrico: Hur känner du att bilen går då? Går den bättre med Giac? Kolla om du kan bänka någonstans i sthlm. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.