|
Sida 145 av 712
|
|
|---|---|
| Erik jag har ju din hjälp så jag oroar mig inte så mycket;) Dem skickades igår förresten. | |
carl530 |
- vad är det som gör giac bättre än alla andra just nu ? |
| mkt effekt på mindre boost tror jag .. :) sen har det säkert andra fördelar ocskå :) | |
| man måste väl pröva något nytt ! jag vill ta bort fart spärren också och inte ha några boxar i ECU låda. Flasha bilen är alltid bättre eftersom man har full kontroll på alla parameters. Efter jag körde mot en stage 3 Giac Golf som hängde med mig till 150 var jag såld direkt. | |
| Samma här, jag vill inte heller ha ett råttbo i ECU-lådan. Nu börjar man bli lite sugen... OM Giac flash kan ta bilen till nästa dimension med det som krävs för övrigt (bättre exhaust och IC mm och vad som i övrigt krävs) så börjar det kännas betydligt mer aktuellt. Men att för dyra pengar m h a Vishnu eller JB3 hamna på samma nivå som andra redan har och har haft under lång tid är inte ett dugg intressant. | |
|
Vill se en Giac bil med IC, DP, DCI och avgas möta en jb3 eller vishnu med samma mods. 50-250. Jag vill heller inte ha skit i min ECU box men man är tvungen om man ska köra Catless DP. Hoppas ej 02 sims med kablar o allt syns för mkt eller tar plats. Tar dem 6000:- på Stertman? 800 dollar är ca 6000:- |
|
|
Vem vänder man sig till om man vill ha sin bil Giac flashad, ngr återförsäljare i Sverige? Finns det ngr priser ute? Tacksam för svar |
|
| Stertman i nynäshamn. Flash STage 1 kostar 8900 SEK | |
|
förvänta er inga jätteskillnader i effekt med flascharna, möjligtvis ett annat effektregister, men det skall bli kul att jämföra den 20de, som det ser ut kanske vi kan få till tester mellan Vishnu,Jb3,ess stage 4 , giac, nån mer kanske. I vilket fall ett riktigt tunertest,Alla kör max 99 octan hoppas jag. Gissar att amerikanarna kommer att skriva sig blåa när resultaten och filmerna kommer ut |
|
|
kan man "välja" ladd på JB3 , alltså vi säger tex Map 5 laddar 0.9 , då kan man inte sänka map 5 laddtrycket till 0.8 tex va ? för om man har dp , ic så antar jag man kör på högre map o laddar 1-1,1 men om man kunde sänka det till 0.9-1 istället ... då tappar man iofs effekt va ? |
|
|
Pea ---> Yes... Det kommer bli riktigt intressant att jämföra de olika trimföretagen då! Redan nästa vecka kommer vi få se hur Enricos Giac-program står sig mot min, 50-260 km/h... :) // Thomas |
|
| Pea: Du glömde min bil. Flash av Vtech. Jag hinner nog få på avgas och catless dp tills dess. Måste mappa om också. Men tyvär ingen IC så jag kommer nog inte ha någon chans. | |
|
Pea: Förresten hur mycket Watterwetter hällde du i? Hela flaskan? Såg att den fanns på mekonomen idag 180:- |
|
|
Tack Enrita, förstod jag dig rätt nu att Stertman har giac flashet? Klarar man sig med bms och flashet till att börja med eller? Fan det är ren vetenskap på hög nivå när det gäller trim till bilen!!! :) |
|
|
Thomas , är ute och testar lite nya mappar, du skulle gilla dom det bara smäller till i växlarna trots att jag bara kör V3, räknar med att få på det mesta tills den 20de, DCT låda är nog inte så dumt i alla fall , Sorry sevak, tänkt inte på din flasch, det finns väl knappast nån mer tuner värd namnet att testa än de som kommer , super!! |
|
| Sevak, jag hällde i ungfär 3/4 av flaskan, testa du med får du se om du märker nån skillnad | |
|
Pea ---> Intressant... Vilka mappar snackar vi om? De med den nya lagfixen kanske? (som tyvärr bara fungerar ihop med rev 2) // Thomas |
|
|
Pea: Vilka mods har du på din bil? Tror man ej känner någon skillnad om man häller i. Men mäter man temp kanske det är några grader kallare. |
|
|
pea: Har du fortfarande 'lagen' med DCT-lådan ? Du låter ju mer positiv nu .... om lådan. /Janne |
|
| pea>> är det fler än jag och enrico som har lsd-diff då? för det ger ju oxå sitt lilla extra under acceleration....kul och jämföra ex jb3 stage 3 med diff mot ex vishnu stage 3 utan diff... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.