AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.852

Ökad effekt på min 335i

Sida 143 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Lightweight crank pulley GB: Länk
Dr.Dan
JB3 med v1.4 rev6 beställt :)
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
@Dr Dan
fan va nice , vem köpte du av och hur mkt gav du?
lägger nog också en beställning på JB3 pnp + BT i veckan =)
Dr.Dan
TigerDejan:
4 640kr inkl frakt och CDV/kopplingsventil

Får se hur det går i tullen.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Terry skickar alltid med USPS , packet är så liten att det kommer direkt , jag fick inte betala något tullen när jag beställde min.
Dr.Dan
På de 20+ prylar jag beställt från nätet har jag inte sluppit tull en enda gång... vi får väl se :)

Skön lirare den där Terry iaf. Fattar inte hur han hinner med med sån entusiasm som han verkar ha. Fick svar på mail direkt att det gick hur bra som helst att få JB3:an flashad med v1.4 r6.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
sjukt faktiskt. han måste svara runt 500 mail varje dag med sin iphone :-) Rev6 är hans absolut bästa map hittils . Riktigt stark och smidigt. Köpte du inte boost gauge?
Dr.Dan
Ingen boost gauge, näe. Vill nog inte ha en sån permanent installerad. Finns det risk att man laddar för mycket?
Ti
534
TigerDejan
dock skulle du nog köpt en BT scan mojäng :D
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
nej men det är kul att hålla koll på boost och insugstemperatur. BT kabel behöver man inte om man håller sig under map 6 och kör rätt mapp beroende mods man har installerat.
Dr.Dan
Ingen garanti kvar. Om det blir nåt så hoppas jag kunna "låna" en mot lite spons.
Ti
534
TigerDejan
är det så enrico ?
jag tänkte ändå köra på Map 5 hela tiden ... kan man göra det utan downpipe , jag har DCI ...

då kan man ju skita i BT ju ...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
ingen problem att köra map5 med bara DCI och bra bensin typ V-Power. problemet är att desto mer du laddar desto högre blir dina IAT temperatur som sedan gör att du tappar boost. IC är bra att ha för konstant power.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
tigerdejan>> pröva först map 5 och sedan map 7 ha ha ha då kommer du aldrig vilja byta tillbaka till map 5.....i och för sig så smiskade jag en e60 m5 idag på map 5 :).....rullande trean och fyrans växel :)

dr.dan>> gaugen ÄR inte en permanent installation...den fäster du bara på lämpligt ställe bredvid ratten med dubbelhäftande tejp som jag och enrico gjort....rekommenderar boost gauge varmt då du alltid har full koll på hur bilen mår gällande boost, AIT, sedan så kan man ju även switcha mappar med den + även modifiering av mappar....skulle aldrig välja bort den...
Ti
534
TigerDejan
nae det tror jag säkert att jag inte kommer göra :)
men känns som map 5 räcker till o börja med :)
men iom alla mina projekt gällande dp , ic osv är lagda på is pga eventuella framtida arbetsskäl så väljer jag att bara köra på DCI + JB3 så länge ... :)
Dr.Dan
Kommer nog köra på map 6 utan BT. Förutsatt av att man slipper nån servicelampa som lyser kontinuerligt efter att någon överhettning. Har iaf uppfattat det som att viktigaste syftet var att rensa eventuella tuningkoder inför garantireparation. Och dito inför serice för att dölja historik.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
jag har själv haft lite problem med felkoder och CEL och tack vare boost gauge och bt-kabel har jag och enrico i princip ringat in problemet (tack enrico!!) jag har till 99% boost leak...eftersom vi vet vad min bil skall ha för sustained boost på map 5 som är c:a 13,5 PSI och map 7 14,5-15,5 PSI....och mina tal är lägre + att dom felkoder jag fått har med turbotryck regleringen att göra både high och low boost drop......men detta skall fixas på torsdag när jag installerar min nya diff på turbocenter, då ska dom göra ett trycktest och då vet vi var problemet sitter förmodligen på den bakre dumpen.....
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
dr.dan>> är du pre 29,2? tänkte bara på ditt val av map 6 som är utan lagfix...jag är pre 29,2 men konstigt nog så svarar både min och enricos bilar bäst på map 7 med lagfix...
Dr.Dan
bomis:
$279 är mycket för mig just nu, därför köpte jag ingen BT heller. Plöjde ner det mesta i bilen. Ammorterar som en dåre de första året där på.

Kommer max att köra 3-4 rödljusrace till 200. Det hoppas jag den pallar utan limpar och felkoder. Kommer vara indirekt försiktig med AIT tills jag får råd med IC och då längre hårdare körning med BT och boost gauge.
Dr.Dan
Eller, dolda felkoder räknar jag med på map 6 med en del kortare race.

Skulle det bli läge för nån goodwill-rep eller försäkringshaveri så sponsar jag någons BT-köp om det blir brottom.

BT får blir om nån månad. Boostgauge blir nog efter LSD.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.