|
Sida 142 av 712
|
|
|---|---|
|
ahaa ok ok ! ja det var ungefär så jag menade , dom andra felkoderna kommer att komma tillbaka om det är relaterat till något annat fel ... gott snack , då vet jag hur det ligger till :) tack så mycket R1000 |
|
|
Körde mot en Carrera S cab 07:a i helgen. Hade några "CL" bakom från 50 till 230. Mycket nöjd, då den bruka sakta kappar in efter 200. Nu var var det inget snack om saken. Fick ingen driftbox i veckan, hoppas på att posten levererar på måndag. |
|
| jag vill gärna raca alla efter GIAC stage 1 så please keep yourself available :-) | |
carl530 |
Hej Alla. V-tech skriver på ett annat forum att dom gärna lånar ut en racelogic för tester. Hade väl varit kul att bygga upp en liten lista i denna tråd med tuner företag / steg / tid eller något liknande. En sak är bänkning men helt annan vad det kan ge för tider. Roligaste vore om bilarna bänkades på samma bänk först och sedan loggar man tider. |
|
Boka racelogic den 20september! Då har vi 2st till m5board. |
|
|
Testade driftboxen nyss. 0-100 på 15.1s med en Caddy +250kg last Respekt! |
|
| det skulle vara jätte intressant att organizera en bänknings dag för att se hur olika trimmar prestera. | |
|
Jag ska låna Vtech racelogic nästa gång jag träffat jonatan men får lov att låna den igen efter jag monterat IC. Jag hoppas ha DP och avgas monterat inom 2 veckor. Enrico när lägger dem in GIAC i din bil? |
|
| Stertman håller på att hitta tid för att bänka bilen i huddinge i samband med en annan bil dem jobbar på just nu. en liten Porsche med uppgraderad turbo och 720 hästar... ska ditt idag för att lämna min BBK från Alcon. | |
| Jag är gärna med på en bänkningsdag och tar min del av kostnaden, även om jag förstås vet att bilen bara har ca 320 whp. Allt därutöver är en bonus. Det vore dock intressant att få effekt och vridmoment på kurva och inte minst se att A/F-värdet är okey. | |
|
Med lite tur blir det några pållar till, Terry B undersöker just nu om han kan avvara en JB+ enhanced att skicka till mig för betatestning. Annars så verkar ju GIAC-flashen lovande och intressant. Den kan säkert bli aktuell om den ger viss mervärde även utan andra moddar än DCI. |
|
|
Äntligen, nu har den kommit :) Installeras på torsdag på turbocenter :) Länk |
|
| Grattis bomis | |
| Sevak tack för idag, du pippa a5an idag :P | |
| hur många %bromsar våra bilar fram , och hur många %bak ? | |
|
Här är bänkpappret på den första mjukvaran jag testade. Länk Har på hjulen också då gav den 335 hk. Om jag inte har fel är inte 335 hk på hjulen ca 380 hk i motor? |
|
| MT adderar du 12% , AT 15%. | |
|
Konstigt då är de något som inte stämmer. Har jag 335 hk på hjulen och man adderar 12% så blir de 375 hk i motorn. Hur kan då bänkningen på motorn ge 391 hk. Om jag inte minns fel på så räknar dem ej % på Vtech utan dem räknar på ett annat sätt. Men men bänkpapper betyder inte allt viktigast är hur bilen går på vägen och hur den står sig mot andra bilar. Hur blir ljud/prestanda skillnaden när man byter till AR catless DP? |
|
| Länk | |
|
Sevak: 335/0.88=381 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.