|
Sida 141 av 712
|
|
|---|---|
|
Sevak ---> Jag ska försöka ägna lite tid till dem i helgen, nästa vecka åker jag till Frankrike. De kommer garanterat vara färdiga till eventet den 20/9. // Thomas |
|
| sevak>> jepp om du vill att den skall gå optimalt.... | |
| Ok då vet jag fan jobbigt åka upp till trosa varje gång. Men de lär bara bli 2 ggr till hoppas jag. Sen är jag klar med bilen. Vill inte plocka ut varenda hk som går. | |
|
en fråga: BT kabel vs procede's inbyggda felkodsläsare/raderare ... kan man välja vilka koder man ska ta bort ? eller hur fungerar det egentligen ? |
|
| Bomis: Har du läst detta? Länk | |
| Ni som monterat AR DP har ni köpt deras gaskets och bultar eller använt befintliga? | |
|
Läste nu på AR´s hemsida att man får med gaskets och bultar. Då borde man få de när man köper av Mike med. När man bänkar en bil på rullande landsväg ska motorhuven va öppen eller stängd? |
|
|
Sevak: Bänka med öppen huv. Du kan bänka med stängd huv också Dock får du räkna med sämre värden. |
|
| sevak>> jepp, turbocenter använde dom befintliga dvs bmws som dom ansåg var betydligt bättre än dom som kom med....jepp man får med allt från Mike på n54tuning... | |
|
Heartware ---> Eller så bänkar man med huven stängd, kombinerat med en höghastighetsfläkt som motsvarar körning i förslagsvis 100 km/h, för att få det så verklighetstroget som möjligt. Heat soak:en är ju trots allt vår största fiende... // Thomas |
|
|
Min bänkades men liten fläkt och huv öppen. När jag mappar om ska jag be dem använda den stora fläkten och stänga huven. Någon annan sm tycker bmw befintliga gaskets är bättre? Är bultarna också bättre än AR´s? |
|
|
ingen som vet någonting om felkodsläsarna ? hur det funderar när man ska ta bort osv ? om man kan välja specifika eller om allt försvinner .... verkar ju egentligen ganska dumt o göra det , då bmw inte kommer kunna se vad det är för fel väl ? eller ska man bara ha intstrumentet för att läsa av vilka felkoder man har ? |
|
| Länk | |
| Tigerdejan: sök på e90post där hittar du alka dina svar om du är intresserad av köpa proceden. | |
|
handlar inte om proceden enrico......handlar om funktionerna på BT-SCAN och funktionerna på Procede EGENTLIGEN fungerar.... om man kan välja felkoder att ta bort tex ? eller om man tar bort alla... hade jag hittat något svar på E90post hade jag inte frågat här.... allt annat som står i denna tråden finns förmodligen också till 99% på E90post. capisch? |
|
| Det går inte att ta bort bar en av flera felkoder (om de finns i samma system, t.ex. engine). | |
|
Det går inte att använda befintliga bultar när man byter DP:s. Man måste byta till genomgående då originalet är inpressade i flänsen. //Erik |
|
|
men man ska väl egentligen inte ta bort dom? då kan väl inte bmw se om det finns några felkoder som kanske inte är trimmets fel , o fixa det ... eller ? |
|
|
Om jag hade felkoder som relaterar till trim skulle jag ta bort dem och trimmet innan bilen lämnas in för service eller garantiåtgärder. Eventuella andra felkoder kommer ju ändå tillbaka om det är riktiga fel som BMW behöver se. |
|
| TigerDejan: this is the last time i am going to answer your questions......... read before you ask.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.