AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.688

Ökad effekt på min 335i

Sida 139 av 712
pe
771
pea
BMW M3 E92
Tror inte det gör nån skillnad, det enda vore väl om de la in spärren att det inte gick att ta bort coder om man inte var uppkopplad mot bmw server, men alla oberoende verkstäder skulle i så fall vara utanför, tror inte det är möjligt.

En annan sak, vi testade bTkabel på heartwares bil och hittade inga coder, sedan gjordes samma sak med ess BMW proffesional läsare, då fick han fram coder om bla. vanos och nått mer, är BT kabeln pålitlig?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
pea>> den skulle verkligen komma till nytta på min bil då jag inte heller hittar några koder förutom den berömda 2aaf som inte ska ge CEL...jag får CEL ganska ofta vid hård körning men får inga koder....
Pratade med Jonatan på vtech en kille som jobbat på bmw har börjat jobba hos dem och dem har beställt någon sorts bmw dator. Undra vad den hittar?
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Undrar hur en Vtech mappad 335a med bytt hårdvara (steg3)
skulle stå sig mot en 335 med Giac program samt hårdvara
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
rian>> giac, lätt! stage 1 utvecklar redan idag 345rwhp utan mods och c:a 360 rwhp med mods....lämnar in bilen DIREKT på flash så fort giac stage 2+ är klar!!!
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
För att hitta alla felkoder så måste du nog ha BMW DIS-system. Som jag har för mig kan finnas på nätet i någon crackad form.
Får leta rätt på den och installera. Men då måste man ha något så omodernt som SCO Unix på Laptopen.......

/Janne
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Kul att du ringde i dag Janne, vi får väl samla ihop en gäng och köra lite framöver.
Bomis!!
Har ju Giac i min Golf och tycker den går bra
Kan nog inte föreställa mig hur era 335 skulle gå
Pratade med Mattias Stertman i dag han sa
att någon 335 skulle komma och pröva Giac,
tror det är Enrita, ska bli spännade och höra vad han tycker..
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
är nu tillbacka från Stertman motorsport, jätte trevligt och professionellt kille ! HAn läste min DME och skickade det till USA. Han ringer mig när han har filen :-)
Janne: han sa att GIAC håller på att utveckla för 535 D också men eftersom i USA är väldigt få bilar det kan ta tid.
Enrita: Bänka du bilen hos han på din värsta map? Vad fick du ut?
pe
771
pea
BMW M3 E92
det går en 335 E91 på auktion KVD.se, kanske är det läge för nån.
Beställde nyss AR Catless DP + 02 sims.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
nej, bänkade inte bilen idag. Vi ska göra det när han for GIAC filen från USA
När jag tvättar bilen brukar jag skölja oljekylaren med högtryck. Kan något skadad? Kan man spruta på avfettning?
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Har nån monterat bastucks quad-system på sin 335:a?? Min diffuser till avgassystemet passa extremt dåligt!! Beställde diffusern från kanada nån stans... Fattas 1 cm på varje sida & systemet ligger emot diffusern osv osv... Har inte du Enrita quad-systemet?? Var beställde du isåfall diffusern...??

//Roger...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Länk

Jag beställde allt från Pean Sweden som fick det direkt från Bastuck i tyskland. Min passar perfekt.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
OCC monterad, det tog 2 timmar genom att jag inte är van att skruva BMW 335 och det inte var ett färdigt kit. Jag valde att sätta den på förarsidan för att få bort den från värme så mycket som möjligt (så att oljeröken kondenserar i burken) och slangdragningen blev också lite bättre än det hade blivit på passagerarsidan. OCCn sitter in en kraftig 10 cm hög gummihylsa (76 mm diameter) så att den är säkert fixerad och samtidigt enkel att dra upp vid töming.

Länk

Länk
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Min bastuck säljare sa att bastuck inte hade nån diffuser till M-paketet, men det va några månader sen... Får nog ta och beställa en ny från Pean Sweden i morgon.. Tack Enrita...
Men ljudet e helt otroligt underbart ihop med Ar-downpipes...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
yep bästa ljudet för 335i :-) pä Bastuck sida står:
Heckschürzenaufsatz, lackierfähig, mit Ausschnitt für 2x Doppel-Endrohr (nicht passend für Fahrzeuge mit Serie M Heckschürze)
Betyder att den passar inte med m-paket....
Länk
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Det va därför min bastuck-säljare sa att dom inte hade nån till M-paketet.... Får låta nån bygga om den istället.!! Har nån numret till Race Cooling så ja kan få en ic snabbt?? Heartware, har blivit av med ditt nummer...

//Roger...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
rolle10: glöm Race cooling.... jätte dålig IC , köp en Helix istället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.