|
Sida 137 av 712
|
|
|---|---|
| Om man monterar ocattade DP tar inte dem andra cattarna i systemet mer stryk? Kan det hända något med dessa? | |
| Thomas , det var den 20/9. | |
| yessss!! nu är min wavetrac diff i tullen i malmö :) :) :) | |
| Sevak: ingen åning kör helt okattad då ;-) | |
| Ska hämta mina DCI idag från Posten. | |
| Sevak: DCI är hur lätt som helst att installera själv. pröva , man måste lära sig att fixa sådana grejer själv så att du kan ta bort den om du måste in på service. | |
| Pea ---> Skriver du upp mig på listan? :) | |
| pea>> jag kommer gärna oxå då har jag min nya diff och helix ic på :P | |
| Enrita: Varför ska man plocka bort DCI bara för man ska lämna in bilen på service? | |
| det gäller för folk med garanti kvar. | |
|
Hej Enrico och Thomas + alla andra hoppas semestern har varit bra En fråga gällande Eventet den 20/9 är det bara BMW bilar det gäller eller finns det möjlighet för 1 eller 2 Golfar (Golf gti 30 edi) att hänga på? |
|
|
rian: kan det vara detta dräparexemplar vi pratar om Länk Har för mig att jag läst att den klockats 0-200 på 17,1s med Racelogic så gissningsvis är det väl 350 hk ++ på den (ryktet säger uppe kring 400 hk...). Hoppas i så fall DSG:n klarar alla nm du laddar på :-) Vore i så fall roligt att testa mot den med min "taxi" så hoppas du kan komma dit. Kör med i stor sett samma mappning som Janne kör med i kombin på filmsnutten, får väl ladda på lite extra.... |
|
|
Hej Allroad!! Skulle va riktigt roligt att få köra emot dig, den bilen som du länkade till är min kompis bil, den går riktigt bra min är den svarta som har manuel låda, här kör jag mot en m3 e46 smg Länk. Skulle gärna komma om vi blir inbjudna. mvh |
|
|
Hallå Rian! Det vore riktigt kul om ni kunde komma och piska några M-bilar...! :) Jag tror du får kolla med Gustav eller Pea om vilka som är inbjudna. // Thomas |
|
| rian: hmmm, kan bli svettigt att hänga med den. Går ju grymt bra! Får plocka ut reservhjul, baksäte, isolering, inte äta på några dagar mm, mm... | |
| Pea: jag är på den 20e, då kanske jag äntligen kan få testa min bil ordentligt...! | |
|
Halloj! Jag kör den röda Edition 30 Golfen med DSG. Bilen gick tyvärr inte optimalt på Björkvik, men den kommer troligtvis att göra det snart. Skulle vara roligt om man fick komma och vara med på något eventuellt event. Mvh Martin |
|
|
Tjenare alla ! Kul om vi kan bli riktigt många den 20/9 så kanske man kan få köra lite mer en sist ! Det blev ju lite mycket kolla på tycker jag ! Mvh Håkan |
|
|
Monterade DCI idag de tog ca 30 min. Jag hoppas få klart med avgas och mappning innan 20/9 men har IC och DP kvar. Kraxx: Hur funkar din VK IC och hur länge har du kört me den? Va de direkt bolt on? |
|
|
Skulle monter helix ic idag, naturligtvis har bmw bytt slangen mellen Ic och dv på bilar tillverkade efter april 09, så den passade inte. DEt blir att beställa den #gamla# slangen för att det skall passa., nåja alltid är det nått, typiskt bara att man var tvungen att demontera original ic för att sedan montera den igen, som tur var var jag bara rådgivare ej mekaniker. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.