AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.879

Ökad effekt på min 335i

Sida 135 av 712
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
heartware>> tyvärr så gäller inte den garantin i Sverige, har redan kollat. Men motordelen på min försäkring täcker det, ringde och kollade med Trygg Hansa precis. Men jag tror nog jag kan tjata mig till att detta ska bli goodwill. Någon som vet om dom kommer uppgradera min programvara i samband med att dom byter högtryckspumpen??

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Heartware: visst, när tänker ni köra? jag jobbar nu ...
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
big tom>> hur långt har du kommit med våra avskärmningar? :)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Big Tom: min avkärming måste vara speciellt, du vet väl det LOL !!! vill ha den målat med italiensk flagga färg :-)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
ha ha och jag vill ha aik loggan på mina!! :P
Min bränslepump byttes på garanti vid 1500 mil.
Någon som vet hur lång tid de tar för en mekk att montera OCC?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
sevak>> högtryckspumpen? hur yttrade sig problemet? Fick du CEL? Vad som dom på bmw?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: tog mig 40 minuter att installera Riss Racing catch can.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ha, ha...! Alla avskärmningsplåtar kommer levereras i rosametallic! ;)

Jag har varit i England och jobbat, så det har varit lite sådär med plåtjobbet... Nästa vecka sticker jag till Frankrike, så vi får se hur det går. Men jag gör mitt bästa! :)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
jalla! ;)
bomis de va förra ägaren som fick den bytt han hade fortfaranade nybilsgaranti kvar. Han klagade på att den gick ojämnt på låga varv.
Enrita: Det går så snabbt alltså. Så de ska max ta 1 timme för en mekk att montera. Montera du den själv?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: TOG MIG 40 minuter att installera Riss Racing catch can.
Dr.Dan
Hur mkt olja blir det i den där kannan egentligen?
Dr.Dan
Har haft 335 i en månad och tänkt beställa JB3 nu. Har en tidig 07 utan uppgraderad sw och genom det en hel del wg-rassel (ej hörbart innifrån kupén). Varvlinjärt tickande när jag släpper gas och (det vanliga) vid kall tomgång.

Bör jag åtgärda det innan jag slänger på JB?

Hur åtgärda isf? Senaste mjukvaran från BMW? Är den utan lag och utan wg-rassel?
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Ganska mycket enligt uppgifter tråden på E90post, t.ex. en matsked olja under en rejshelg och flera deciliter på 1500 mils körning under ett år. Inget man vill ha sittandes fastbränt på baksidan av insugsventilerna och hindrar flödet eller blandas med soppan och sänker effekten.
Dr.Dan
R1000:
Oj! Dåså; billig, snygg, rogivande och nödvändig mao :)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Dr.Dan: kolla med BMW, om dina rasslar kan dem åtgärda det med byte av turbos.
Dr.Dan
enrita:
Låter dyrt! :s
Tidig 07, inget som går på nån garanti väl? Bör väl inte va nått problem att ta på motorförsäkring isf? (sorry för offtopic)

Hej på er föresten. Har läst igenom hela den här tråden och mycket annat under senaste månaden. Antar att jag kommer bli stammis i den här tråden och forumet. 29 bast o bor i Farsta/Stockholm för övrigt. (sorry för offtopic IGEN) :)
Dem flesta som har wg-rassel är de tidiga 07or? Jag har en tidig 07a men aldrig hört något. En kille på forumet hade de på sin 335a och när han träffa mig lyssna han på min och sa att jag hade de ljudet som han hade i sin. Han fick båda turbo utbytta på goodwill eller garanti minns ej.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.